fhart schreef:
I
De GT is er niet bij op het moment maar zij dacht dat we het ook goed zelf konden proberen met sessies van haar en haar honden er naast, het is dus op haar advies! Ik begrijp dat het verhaal over de computer vragen op kan wekken, maar stel die dan. Ik heb nu een beetje het gevoel dat ik mezelf er moet verdedigen terwijl ik juist alles probeer te doen wat goed lijkt en er veel energie in stop. Ik wil niet dat ik straks faal met Sam en daar altijd zal afvragen 'what if''.
Het is júíst niet de bedoeling dat andere honden gewond raken!!!!! Maar vraag alstublief om meer info zonder gelijk tot conclusies te sprigen
aha... nou snap ik het beter.
Alsnog zou IK (let op deze nadruk, ik dus, persoonlijk dus ;-) er niet langs willen lopen als de GT daar niet op dat moment bij is. Ik denk dat dat niet verstandig is omdat hij/zij dan niet kan beoordelen hoe de hond reageert of als zij aan "mijn hond" zou zien dat de jouwe de fout ingaat kan ingrijpen.
Dit soort dingen vind IK dat je moet oefenen met een GT erbij .. niet op eigen houtje, omdat IK vind dat dat niet eerlijk is naar "mijn hond".
Nadrukkelijk: dit is mijn mening, geen waarde-oordeel!!
En verdedigen hoeft niet hoor, maar uit je eerste berichten kon ik niet opmaken of je hier al op een andere manier met een GT mee bezig bent en geef toe.... als iemand jou vraagt om even langs een "sociaal-gedrag-gestoorde" hond te lopen doe je dat denk ik ook niet zomaar ;-)
Suzanne