Diersoort achterhouden voor eventuele elementatie?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Diersoort achterhouden voor eventuele elementatie?

Ulrike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ulrike »

Oeh ik vind het een moeilijke. Daya heeft een heel erge voedselallergie. Toen ik met barfen begon met kip en eend was er op het begin nog niks aan de hand. Later krabde ze helaas haar oren tot bloedens toe open en kauwde op haar poten. Toen ik weer terug ging naar de kvv op rundbasis was er vrij snel niks meer aan de hand. Ik ben toen heel voorzichtig gaan proberen wat het probleem was en zo kwam ik erachter dat ze zowel op de kip als op de eend reageerde. Met de gedachte in mijn achterhoofd dat een algehele gevogelte allergie niet zou bestaan heb ik later nog struisvogel, kwartel en parelhoen geprobeerd maar dan was het helaas na 1 portie helemaal mis. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze al die soorten al eens gehad had aangezien ze nog nooit gebarfd had. Schijnbaar zitten er toch allergenen in die dusdanig op elkaar lijken dat haar immuunsysteem erop reageert.

Je zou dan bijna zeggen dat je twee soorten achter de hand moet houden voor een eliminatiedieet die ver uit elkaar liggen, zoals kwartel en paard bijvoorbeeld.
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

svdz schreef: Ja, heb je misschien wel gelijk in, maar iets kan toch ook ineens opkomen of verergeren, het zijn toch niet alleen aangeboren allergieën? Volgens mij is het zelfs zo, dat je ergens eerst niet allergisch voor bent, en dat je dan een steeds duidelijkere allegische reactie opbouwt (bij mensen dan). Jouw Danny is toch ook al volwassen, of had hij altijd al jeuk? :-[
Mijn Danny was net een jaar oud. Dus dat kan je ook niet echt volwassen noemen.
Ja dat kan, maar die kans lijkt me echt erg klein hoor.. Anders kan je altijd nog aan de struis met eierschalen ofzo. Of paard met calciumsupplement  :D
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Ik geef Boomer geen konijn. Eerst omdat ik het zielig vond  ::) en later bedacht ik me dat ik het mocht het ooit nodig zijn kan voeren als eliminatie :)

Plaats reactie