Verstopping

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Verstopping

Gradje
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Gradje »

Anne in Spanje schreef: Ah, gelukkig maar! En inderdaad, wat kun je je dan verheugen over een keutel, hè?! Ik weet nog dat ik de eerste barfdagen trots grijnzend Max' drolletjes uit elkaar peuterde met een takje, om te checken of er niet te veel botrestjes in zaten. Als je weet dat Max' ontlasting voorheen altijd wat dun was, en veel, en afgrijselijk stonk, en dat ik nu zijn keutels niet eens kan vínden als hij ze in het hoge gras legt omdat er geen geur is om op af te gaan... Heerlijk, dat barfen!

Dat klinkt bekend!  :) :)

Blij te lezen dat Ox weer in orde is!
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Anne in Spanje schreef: Ah, gelukkig maar! En inderdaad, wat kun je je dan verheugen over een keutel, hè?! Ik weet nog dat ik de eerste barfdagen trots grijnzend Max' drolletjes uit elkaar peuterde met een takje, om te checken of er niet te veel botrestjes in zaten. Als je weet dat Max' ontlasting voorheen altijd wat dun was, en veel, en afgrijselijk stonk, en dat ik nu zijn keutels niet eens kan vínden als hij ze in het hoge gras legt omdat er geen geur is om op af te gaan... Heerlijk, dat barfen!

Blij te lezen dat Ox weer in orde is!

;D Heel herkenbaar.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Had vanochtend de omgekeerde ervaring! We hadden nog een ongeopende zak brokken in een hoekje van de garage staan, en Laika heeft daar net zo lang op staan krabben tot ze een gaatje had waar ze brokjes door kon eten. Hoeveel ze precies naar binnen gewerkt heeft, weet ik niet, maar in ieder geval viel het ons gisteravond ineens op dat ze kogelrond was - het leek wel of ze een voetbal had ingeslikt! Ze kreeg bij de fokker en de eerste eigenaar Orijen, waar geen granen in zitten, zodat haar maag helemaal geen granen gewend is. Maar dit waren de brokken die de reuen vroeger kregen en die wel granen bevatten, en dat hebben we geweten. Mozes wat een berg ontlasting vanochtend, en stínken!
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

*neusdichtknijpsmilie*  :-X  gelukkkig maar dat het brokkenavontuur goed afgelopen is!

Bij verstoping zou je ook paraffine kunnen geven, dat wordt iig niet opgenomen door de spijsverterign maar glijdt de darmen door naar buiten. Het wordt bij paarden met koliek gebruikt.
Ontbijtkoek wordt echt wel verteerd hoor, alleen duurt het vrij lang en het kan idd enge dingen inde maag of darmen inpakken. Beter is watten, die verteren echt niet.
rheawithpixels
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door rheawithpixels »

Watten hebben wij niet nodig met de Old English Sheepdogs. Die nemen gewoon elkaars haar  :biggrin2: ;D (lol)

Plaats reactie