Finesse's jonge bloedcellen worden afgebroken

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Finesse aan de Amoxoral 50 mg (nog geen verbetering)

*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Vanmiddag om 14.15 uur heb ik een afspraak bij de DA. Vanmorgen urine gebracht. Ik had Finesse gelijk maar meegenomen in de hoop dat ze dan gelijk nagekeken kon worden, maar er waren operaties bezig.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Unique schreef: Vanmiddag om 14.15 uur heb ik een afspraak bij de DA. Vanmorgen urine gebracht. Ik had Finesse gelijk maar meegenomen in de hoop dat ze dan gelijk nagekeken kon worden, maar er waren operaties bezig.
En?  wat zeiden ze?

Hoe is Finesse zelf?
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Finesse aan de Amoxoral 50 mg (Lever?))

Bericht door *Natasja* »

Ik ben ook wel benieuwd  :-\
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Angelique schreef: En?  wat zeiden ze?

Hoe is Finesse zelf?

Ik kan wel janken.  :'( :'(
Vanmiddag is bloed afgenomen en a.s vrijdag tussen half 5 en 5 uur mag ik bellen voor de uitslag. Dat het met de lever te maken heeft staat als een paal boven water. Ze hebben een stuk uit haar hals geschoren van 10 bij 5 cm. voor 1 klein prikje in een ader, dat is het ergste niet, groeit wel weer aan. Haar tandvlees is geel, haar huid is geel. Ik heb folders van Hill's en RC meegekregen (maar ik wil geen br*k)  Ook een pot Silycure ter ondersteuning van de lever. Het arme schaap. Ze heeft een injektie met Vitamine voor de lever gehad. Ik moest vanmiddag urine meebrengen, maar ze plast niet op commando,dus ik werd met een plastic bakje op pad gestuurd. Als ik het bakje onder haar probeerde te duwen stopte ze met plassen.Het is gelukt een heel klein beetje op te vangen (wat een rotkleur) Ze ligt nu als oudvuil weggekropen in het kleinste hoekje achter mijn computerbureau. Ik wil ze niet kwijt  :'( :'(
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Finesse aan de Amoxoral 50 mg (Lever?Ja)

Bericht door me and my boys »

oooohh meid, wat klote....
weet niet zo goed wat te zeggen, maar zal heel hard aan jullie denken en vooral snoeihard duimen..
*loes*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *loes* »

He bah wat een naar nieuws, heel veel sterkte en een dikke  :-* voor Finesse
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

He getsie, wat erg...  :-\

Die Vitamine en die Silycure, wat doen die? Ik neem aan dat ze niet tot vrijdag gaan zitten wachten met een behandelplan, toch? Of zijn de vitamine en de Silycure deel van het behandelplan?

Ik duim heel hard dat ze er weer bovenop komt!
choopy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Finesse aan de Amoxoral 50 mg (Lever?))

Bericht door choopy »

Ik moet het even opzoeken, maar heb zelf in april/ mei een hond gehad met leverproblemen.
Zij had een acute leveronsteking en is er weer helemaal bovenop gekomen.

Ik heb hier toendertijd ook een topic over geopend en ook een leverontlastend dieet opgesteld.
Dus geen brok (wat de internist eigenlijk wel wilde) en het is super gegaan.
Ter ondersteuning (ondersteund de reiniging van de lever) heb ik op advies Mariadistel gegeven en geef dit nog steeds.
Voornamelijk magere diersoorten geven zoals kip, konijn, kalkoen. 50% van het menu bestaat uit havermout met yoghurt. Yoghurt omdat ze het anders niet te vreten vinden. In havermout zit een stofje wat de lever normaal gesproken aanmaakt. Door havermout te geven ontlast je de lever van deze taak.

Djilly was ook kanariegeel en was ook lusteloos. Wilde slecht tot niet eten de paar dagen voor dat we het ontdekte.
Ze staat nu nog wel steeds onder controle. Ik ben toevallig net bij de DA geweest voor bloedonderzoek en krijg vanavond de uitslag al.
2 maand geleden was de uitslag ook goed, dus hoop dat die nog steeds goed is.
choopy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door choopy »

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 696.0.html

Dit is het topic met mijn menu. het is trouwens 40% ipv 50% havermout.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 588.0.html

Dit is het topic wat ik had aangemaakt toen ik ontdekte dat Djilly kanarie geel was. Misschien dat hier nog wat info voor je instaat.
Laatst gewijzigd door choopy op wo 09 sep 2009, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Unique schreef:
Ik kan wel janken.  :'( :'(
Vanmiddag is bloed afgenomen en a.s vrijdag tussen half 5 en 5 uur mag ik bellen voor de uitslag. Dat het met de lever te maken heeft staat als een paal boven water. Ze hebben een stuk uit haar hals geschoren van 10 bij 5 cm. voor 1 klein prikje in een ader, dat is het ergste niet, groeit wel weer aan. Haar tandvlees is geel, haar huid is geel. Ik heb folders van Hill's en RC meegekregen (maar ik wil geen br*k)  Ook een pot Silycure ter ondersteuning van de lever. Het arme schaap. Ze heeft een injektie met Vitamine voor de lever gehad. Ik moest vanmiddag urine meebrengen, maar ze plast niet op commando,dus ik werd met een plastic bakje op pad gestuurd. Als ik het bakje onder haar probeerde te duwen stopte ze met plassen.Het is gelukt een heel klein beetje op te vangen (wat een rotkleur) Ze ligt nu als oudvuil weggekropen in het kleinste hoekje achter mijn computerbureau. Ik wil ze niet kwijt  :'( :'(
Ahhh ruk zeg :'( :'(  Kan me voorstellen dat je wel kan janken, want echt lekker klinkt dit niet.

Eet ze wel?  Zou wel zowieso meteen omschakelen naar een leverdieet, want die kan momenteel wel iedere ontziening gebruiken.
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Bedankt Choopy voor de link, ik ga het zo lezen.

Angelique: Ze eet goed maar drinkt heel weinig. Is er iets wat ik ze nu absoluut niet moet/mag geven?
Ik ga morgen kijken of ik Maria Distel kan kopen.
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

*Natasja* schreef: He getsie, wat erg...  :-\

Die Vitamine en die Silycure, wat doen die? Ik neem aan dat ze niet tot vrijdag gaan zitten wachten met een behandelplan, toch? Of zijn de vitamine en de Silycure deel van het behandelplan?

Ik duim heel hard dat ze er weer bovenop komt!

Ja Natasja, die med. zijn al om de lever te ontlasten. Ik zou willen dat het vast vrijdag half 5 was.
choopy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door choopy »

Net hier een telefoontje gehad van de DA over de leverwaarden van Djilly.
De GPT (of ALT) was in mei boven de 1000 (niet meer meetbaar), begin juni 760, begin juli 107 en nu dus 49!!!
Deze waarde hoort tussen de 0 en de 113 te liggen en bij een verdubbeling van de maximale hoeveelheid kun je er dus vanuit gaan dat er iets met de lever aan de hand is.

Hier nog een linkje met uitleg van het bloedonderzoek. Misschien dat je er nog wat info uit kunt halen.
http://www.tsjoeng-foe.nl/Bloedonderzoek.htm
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ach hemeltjelief, ik lees dit nu pas. Sjeetje Lia, dit is echt met recht ontzettend ruk :'(. Ik hoop dat ze er toch gauw bovenop komt. Sterkte en ik duim voor je. Het leverdieet + mariadistel is alles wat ik op het moment kan bedenken..... :-\
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Unique schreef: Bedankt Choopy voor de link, ik ga het zo lezen.

Angelique: Ze eet goed maar drinkt heel weinig. Is er iets wat ik ze nu absoluut niet moet/mag geven?
Ik ga morgen kijken of ik Maria Distel kan kopen.
Rood vlees en orgaanvlees moet even acuut van het menu. Dat moet dan even witvis, kippie dat soort dingen worden. Goed drinken is wel lekker natuurlijk maar ze zal ook misselijk zijn.  :-\ Lust ze iets van karnemelk oid?

Plaats reactie