help extreme uitslag dh pup 6 maanden

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: help extreme uitslag dh pup 6 maanden

sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Ehm die eukanuba oftewel jeukenuba kan je maar beter de deur uit doen. Dat is alles behalve goed voer.
Ik zie op de kivo site staan dat er wel granen in zit  ???
lisa-v
3-sterren
3-sterren

Bericht door lisa-v »

aangezien het broertje ook zo een uitslag had. kan het niet een soort mijt zijn vanuit het nest ofzo?
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Verooo schreef: Hallo allemaal bedankt voor de tips!
Ik had het hele verhaal ook op het dhforum gezet en ook daar tips gekregen.
Vanaf zaterdagochtend heb ik haar alleen nog maar kivo gegeven.
Verder snoepjes zijn nou gewoon eukanuba brokjes (normaal voer) waar dus ook niks in zit
heb worsten gehaald van runner om te speuren en verder wat pensstaafjes voor thuis
Wat versta jij onder niks :-\
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

ik lees met stomme verbazing dat jij zeg dat jij haar alleen kivo geef en dan als snoep eukanuba brokjes. Ik begin te denken dat het toch een vlooien allergie is en dat de vlooien behandelling samen met de spuitjes die jouw hond heeft gehad bij de dierenarts hebben gewerkt, want van de voeding zoals jij het nu geef, inclusief de worst kan je niet zeggen dat je voedzel allergie heeft kunnen uitsluiten !! LIjk mij in iedere geval erg sterk :-\

jij schrijf "kivo is trouwens gewoon natuurlijk voer zonder granen." dat is wel zo, maar dan voer je brokken er bij, daar zitten wel granen in en een talloze hoeveelheid andere troep die niet bevorderlijk is voor een hond met voedzel allergie, ook de worsten van runner zijn niet graan vrij, dus ook hier doe je niet goed aan om te geven zeker niet indien er spraken is van voedzelallergie. Dus, als de hond dusdanig is opgeknapt ligt het mischien aan de spuitjes, en komt het vanzelf wel terug als het voedings allergie was, of het was inderdaad vlooien en mits je de hond vloovrij houdt zal het niet meer terug komen ;)

waarom voer je de hond niet gewoon een vers voeding en geef alleen maar snoep zonder graan?? daarmee weet je dan zeker dat je de best mogelijke voeding an jouw hond geef ;)
Hertog
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hertog »

Hoe is het mogelijk. Bij mijn Hertog, ook een dh, (1 jr) zit de buik ook helemaal onder. Eerst een paar plekken die hij open krabte ik vond het er toen uizien als ringworm. Dit behandeld met schimmeldodende zalf zoals geadviseerd op dit forum.  Nu vooral op de buik. Net zulke plekken als op de foto. De da wilde antibiotica geven. Ik heb aangegeven het even te willen laten en kijken hoe het zich ontwikkeld. Nu een week later vind ik het er kalmer uitzien. Minder vurig. Hij heeft nog wel jeuk en haaruitval. In zijn voer is niets veranderd .........behalve dat hij sinds kort meer barf krijgt en minder, bijna niks meer, brokjes. Morgen meteen de uierzalf kopen. Kijken wat dat doet.
DJARA
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door DJARA »

elianne schreef: @ verooo; stuur me anders een mailtje, wil je graag "wijze"raad geven
Goh jammer dat wij die "wijze raad" niet mogen lezen......
Klinkt wel lekker geheimzinnig.... ;)
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Zitten de plekken alleen op de plek die op de foto staat ? Dus tussen de achterpoten ?
jover
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door jover »

ik zou ten eerste beginnen met een graanvrij  natuurlijk voer.
ook voor de beloning iets natuurlijks.
kip zou ik in het begin ook weglaten i.v.m. graan.
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Heel herkenbaar. Een kennisje van me heeft een hond die allergisch is voor rund. Als ze wat dan ook van rund eet (dus ook pens/staafjes) dan heeft ze net zulke uitslag op haar buik. Ze zit al een aantal maanden op lamsvlees en dat gaat helemaal goed. Het klopt wel dat zo'n allergie ook weer snel verdwijnt als de hond 'het allergeen' niet meer binnenkrijgt. Dan is het met een dag of 2 weggetrokken en zijn de korstjes ook vlot weer weg. Net zo snel als het weer opkomt zetten na het per ongeluk eten ervan....

Aan jou de taak om uit te zoeken waarvoor je hond allergisch is (kan dus diverse oorzaken hebben zoals granen, kip, rund, varkensoren, wat dan ook)  en dan voorkomen dat ze ooit nog iets ervan binnenkrijgt. Kortom: een eliminatiedieet.
En ik zou inderdaad, zoals de anderen ook al adviseren, geen 'troep' meer geven als jeukanuba en dergelijke. Er zijn voldoende alternatieven in de vorm van stukjes gedroogde vlees/vis.
Tegen de doffe vacht zou je visolie kunnen geven, maar ik zou eerst uitzoeken op welk voedingsmiddel je hond reageert en daarna pas nieuwe dingen introduceren. Tip: schrijf op wat ie eet/krijgt per dag. Dan is het vlot na te kijken waar mogelijk een reactie op volgt.
Verooo
1-ster
1-ster

Bericht door Verooo »

Bedankt voor jullie reacties

Wat betreft de kivo daar zitten geen granen in. Staat wel op de site maar dat moet hij nog veranderen.
Nadat bleek dat meerdere honden daar allergisch voor waren heeft hij dat niet meer toegevoegd.
Nou eukanuba ook geschrapt.

Wat ik nou ben aant doen is alles schrappen waar kunstmatige zooi aan is toegevoegd zoals smaak, kleurstoffen en dat soort zaken. Ze heeft de antibioticakuur nou afgemaakt.
Die spuiten waren alleen tegen de jeuk en hielpen daar trouwens totaal niet mee.

Viel me nl in dat ze woensdag en donderdag frolic had gehad bij het trainen (jaaahaaa ik weet dat het zooi is bespaar me de preek) dat is uiteraard een bom van die zooi en toen zat ze vrijdag helemaaaal onder.
Granen laat ik nog heel even voor wat het is maar ze krijgt hier sowieso maar heel weinig van binnen. (alleen dus tijdens het speuren met de runner worsten)

Ik kijk het heel even aan nou want ze gaat heel goed vooruit.
Is het zo dat het toch doorzet en niet minder wordt dan ga ik naar de da en dan wil ik dat ze een allergietest krijgt want ik kan wel een heel proefkonijn van haar maken maar ik vind dat ze veel te jong is om te gaan experimenteren hiermee.

Dus ben benieuwd.
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Unique schreef: Zitten de plekken alleen op de plek die op de foto staat ? Dus tussen de achterpoten ?

Even herhalen
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Verooo schreef: Granen laat ik nog heel even voor wat het is maar ze krijgt hier sowieso maar heel weinig van binnen. (alleen dus tijdens het speuren met de runner worsten)
Maar kan al teveel zijn.
Madelief.
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Madelief. »

Verooo schreef: Bedankt voor jullie reacties

Wat betreft de kivo daar zitten geen granen in. Staat wel op de site maar dat moet hij nog veranderen.
Nadat bleek dat meerdere honden daar allergisch voor waren heeft hij dat niet meer toegevoegd.
Nou eukanuba ook geschrapt.

Wat ik nou ben aant doen is alles schrappen waar kunstmatige zooi aan is toegevoegd zoals smaak, kleurstoffen en dat soort zaken. Ze heeft de antibioticakuur nou afgemaakt.
Die spuiten waren alleen tegen de jeuk en hielpen daar trouwens totaal niet mee.

Viel me nl in dat ze woensdag en donderdag frolic had gehad bij het trainen (jaaahaaa ik weet dat het zooi is bespaar me de preek) dat is uiteraard een bom van die zooi en toen zat ze vrijdag helemaaaal onder.
Granen laat ik nog heel even voor wat het is maar ze krijgt hier sowieso maar heel weinig van binnen. (alleen dus tijdens het speuren met de runner worsten)

Ik kijk het heel even aan nou want ze gaat heel goed vooruit.
Is het zo dat het toch doorzet en niet minder wordt dan ga ik naar de da en dan wil ik dat ze een allergietest krijgt want ik kan wel een heel proefkonijn van haar maken maar ik vind dat ze veel te jong is om te gaan experimenteren hiermee.

Dus ben benieuwd.
Ik ben blij voor je dat het beter gaat, maar ik snap niet dat als je denkt dat je hond rundvlees allergie heeft je Kivo compleet of pens-compleet voert. Kennelijk was het het niet, maar heb je wel in de gaten dat er in beide varianten wel rundvlees zit???!!

Één van mijn honden kan niet tegen rundvlees en Kivo kan op verzoek (heeft vaak op voorraad) een rundvrije variant maken, maar de gewone versies zijn dat dus niet.  Dat je het maar even weet ;-)

Verder veel succes en wat een opluchting dat het beter gaat.
Verooo
1-ster
1-ster

Bericht door Verooo »

bedankt voor de reacties

De uitslag zit met name op het kale gedeelte van haar buik dus echt beneden tussen haar heupen
Ze heeft het ook onder haar ellebogen (voornamelijk in de plooien en verder heeft ze wat plekjes over haar hele lijf maar dit zijn niet zo extreem
Is met name wat ze echt zelf heeft gebeten van de jeuk.

Wat betreft die granen Ik weet dat ze daar nou wat van binnen krijgt maar ik schrap nou uitsluitend de zaken waar die stoffen aan zijn toegevoegd ook omdat ze die in het begin niet kreeg en toen nergens last van had. Zou het nou niet helpen dan laat ik een allergietest doen en dan weet ik precies wat het is want uiteindelijk kan ze zowat overal allergisch voor zijn.

Wat betreft dat rundvlees: er is niks wat er op wijst dat ze allergisch is voor rundvlees
Ik wil niet zeggen dat ze dat niet is maar die kans is even groot voor alle andere zaken waar je maar allergisch voor kan zijn.
Dit was een suggestie van de da.
Ik heb puur rund van de kivo maar dat krijgt ze nou niet ik heb haar nou even op vis compleet gezet
hier zitten ook geen granen in en dus ook geen kip of rund.

Ze heeft nog steeds wel jeuk al is het stukken minder.
Haar wondjes zijn nou aan het genezen wat ook weer jeuk kan opleveren.
Ik kijk het nog even aan nou. Ben in ieder geval heel blij dat die uitslagexplosie zo goed als over is.
Laatst gewijzigd door Verooo op di 29 sep 2009, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
linda1985
3-sterren
3-sterren

Bericht door linda1985 »

Misschien een hele domme opmering maar wandeld ze misschien in bossen ed waar ook brandnetels staan?

Plaats reactie