Eerste keer kipkarkas problemen ?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Eerste keer kipkarkas problemen ?

May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

Hier is ook weleens wat te snel doorgeslikt, dan zag ik idd dat ze even kop laag houden, alsof het even vervelend is.
Maar kwaad kan het niet, als dit maar even zo is.
Volgens mij leren ze er ook wel van niet van die grote stukken doorslikken.
Apart voeren is idd goed idee, als ze proberen te jatten van elkaar.
Ik voer ze hier alle 3 altijd bij elkaar, maar ze proberen dan ook niet van elkaar te jatten.
Blijf er wel altijd bij.
Ons Elftal

Bericht door Ons Elftal »

calimero_a schreef:
misschien een rare vraag, maar waarom heb je dan 8 honden?
Hoe bedoel je? Misschien begrijp ik het verkeerd, maar het komt op mij over van: Als je niet de ruimte en de tijd hebt om te barfen, waarom heb je dan in godsnaam 8 honden?
Laatst gewijzigd door Ons Elftal op zo 27 sep 2009, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ons Elftal

Xada schreef: Gewoon 8 boxjes bouwen, net als paardenboxen maar dan veel kleiner. Eigenlijk een soort stands. Ik weet niet wat voor honden je hebt, maar 50 cm x 100 cm en 100 hoog wordt al heel wat als het alleen voor het voeren is. Maar als je heel klein woont of op een flat bv. (kan ik me niet voorstellen met 8 honden) dan kan het natuurlijk ook niet.
Dan blijf je het probleem houden dat ze naast elkaar staan en alsnog gaan schrokken.
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

boris2009 schreef: ik merk hier dat als ze hun eigen ruimte hebben buiten ze rustig aan doen met het eten, zoals pens en lappen daar wordt van genoten en lang op gekauwd/getrokken etc.
ik blijf er wel bij, ze weten ook dat als er een een poging doet om van de ander te jatten ik ze dan terug fluit.

Gisteren gaf ik in mijn enthousiasme de karkassen in de keuken net als ik ze wel eens een kluif geef of iets en dat werkt dus niet als de pup los is  :-\.
Heeft hij een bench? misschien dat je m daarin te eten kan geven...
Xada
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Xada »

Ons Elftal schreef: Dan blijf je het probleem houden dat ze naast elkaar staan en alsnog gaan schrokken.
Als je er dichte schotten tussen zet niet. En dan kunnen ze ook niet meer bijelkaar komen. Deurtjes van gaas ervoor en alles weer los laten als ze het eten op hebben. Het is maar een idee.
Laatst gewijzigd door Xada op zo 27 sep 2009, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Had je dit al gelezen, mocht het ooit een keer toch mis gaan...
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 783.0.html

Hier een reu en een teef die het uitstekend met elkaar kunnen vinden, maar die ik beslist niet samen laat eten!
Borke eet buiten en Sofi binnen in haar bench.
Zo hebben beiden hun eigen rustige plek om te eten en dat bevalt me heel wat beter dan al dat geschrok en geruzie als ze samen buiten eten.
boris2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door boris2009 »

dank je voor de heimlichgreep  :)
die herder is te goed voor deze wereld, het is de grootste kindervriend die ik ken, alleen moetje niet 's avonds binnen proberen te komen  ;)
en hij is zo groot hij legt zijn kop zo op tafel, ik verwacht dat hij de pup wel meer gaat opvoeden, met spelen is hij ook al wat minder voorzichtig
Ons Elftal

Xada schreef: Als je er dichte schotten tussen zet niet. En dan kunnen ze ook niet meer bijelkaar komen. Deurtjes van gaas ervoor en alles weer los laten als ze het eten op hebben. Het is maar een idee.
Dat zou een idee zijn. Vraag me alleen af of dit voor de honden comfortabel is om in te eten. Ik zie wel eens filmpje van botetende honden die constant heen en weer lopen. Dat zie ik hier trouwens ook als ze een strot krijgen. Ze lopen de hele keuken daarmee door, dan liggen ze weer hier en dan weer daar. Geen idee of dit gedrag vertoond wordt omdat het op één of andere manier nuttig is.
En dan moet je er natuurlijk ook nog snel bij kunnen om - mochten ze zich verslikken - te kunnen helpen. Lijkt me niet dat een hond die zich verslikt uit de bench komt om zich te laten helpen.

Ik ben misschien een ongelooflijke muts en zie misschien een hoop beren op de weg die er niet zijn. Maar ik ga het idee zeker in overweging nemen, want als ik andere honden zo lekker zie knagen: dat gun ik mijn honden ook graag.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ons Elftal schreef: Dat zou een idee zijn. Vraag me alleen af of dit voor de honden comfortabel is om in te eten. Ik zie wel eens filmpje van botetende honden die constant heen en weer lopen. Dat zie ik hier trouwens ook als ze een strot krijgen. Ze lopen de hele keuken daarmee door, dan liggen ze weer hier en dan weer daar. Geen idee of dit gedrag vertoond wordt omdat het op één of andere manier nuttig is.
En dan moet je er natuurlijk ook nog snel bij kunnen om - mochten ze zich verslikken - te kunnen helpen. Lijkt me niet dat een hond die zich verslikt uit de bench komt om zich te laten helpen.

Ik ben misschien een ongelooflijke muts en zie misschien een hoop beren op de weg die er niet zijn. Maar ik ga het idee zeker in overweging nemen, want als ik andere honden zo lekker zie knagen: dat gun ik mijn honden ook graag.
Nou dat loopgedrag herken ik niet hoor.
Hier eten ze op een plek, ook als ze alle ruimte om zich heen hebben.
Het is staan of liggen en knagen en ik dwing ze niet in een pose, ik bemoei me er niet mee hoe ze eten, ik hou ze alleen maar in de gaten op afstand.
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

Loopgedrag herken ik ook niet bij alledrie de honden.
Mochten zich ooit een keer verslikken (kans is erg klein), krijg je ze er vast aan hun nekvel wel uit denk ik  ;)

Plaats reactie