Jeuk, om krankzinnig van te worden!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Jeuk, om krankzinnig van te worden!

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Vanaf mei bloeit er iedere week een andere plant, boom, struik, grassoortje. Als het polletje waar jouw hond allergisch voor is in mei bloeit, heeft je hond in mei last. Als dat polletje in augustus bloeit, heeft je hond in augustus last. Het loopt ongeveer van mei tot en met augustus, het pollen seizoen. Neemt niet weg dat ik met rasse schreden het aantal huidproblemen/jeuk toe zie nemen op het moment dat het warm begint te worden en de honden in gore slootjes zwemmen. De combinatie van pol + vies watertje + warmte + broeien doet ut 'm, zo lijkt het.
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

een van mijn honden heeft toen ze nog jong was in een sloot/plas met blauw alg gezwomen, nou, heel haar huid zat onder pukkeltjes, gewoon niet normaal, dus ik zou vooral oppassen met zwemen. Verder toch altijd bedacht blijven op mijt, als het echt een of andere allergie is dan lijkt het mij niet dat je er erg veel aan kan doen, behalve misschien een medicijn er tegen, ik weet dat er genoeg mensen zijn die niet graag medicijne geven maar continu jeuk lijk mij voor de hond ook verschrikkelijk :(
Plaats reactie