Weet iemand wat dit is
Moderator: Lizzy
- Angelique
- 5-sterren

Re: Weet iemand wat dit is
Mmmmm, vind het er een beetje ranzig uitzien
Ik had het weggepletterd, zeker omdat je al vermoed dat het van een ziek dier afkomt.
-
Miss_Carmen
- 2-sterren

- Contacteer:
Ik vind het idd erg veel op een varkenslever lijken.
Ik ga morgen maar eens vragen bij de buurman, maar het gaat wel de bak in. De kliko wel te verstaan
Ik ga morgen maar eens vragen bij de buurman, maar het gaat wel de bak in. De kliko wel te verstaan
Hier geef ik sowiezo geen runderlever oid of het moet van bio-cow zijn,zelfs het gratis pakket rundernier(van onze slachterij) ligt nu nog in de vriezer...misschien kan ik de buren of iemand anders er blij mee maken,en die geven het dus niet aan de hond he? :biggrin2:
Varken valt natuurlijk helemaal af.
-
Miss_Carmen
- 2-sterren

- Contacteer:
En voordat ik het vergeet....heel erg bedankt voor het meedenken en zoeken
Lever geef ik wel, maar met mate. 10% van de hoeveelheid orgaan. Maar het liefst vervang ik de lever voor maagjes.
Lever geef ik wel, maar met mate. 10% van de hoeveelheid orgaan. Maar het liefst vervang ik de lever voor maagjes.
-
Bennie
He jakkes, ik vind orgaanvlees zo ranzig hetieneke schreef: Hier geef ik sowiezo geen runderlever oid of het moet van bio-cow zijn,zelfs het gratis pakket rundernier(van onze slachterij) ligt nu nog in de vriezer...misschien kan ik de buren of iemand anders er blij mee maken,en die geven het dus niet aan de hond he? :biggrin2:
Ik kan me goed voorstellen dat bio organen minder gifstoffen bevatten, kan ik daar ergens iets over terugvinden?
Hmmm.....lijkt iig op lever en met die plekjes die je op de eerste foto ziet krijg ik ook zo mijn twijfels of het uit een gezond dier komt.
Ik zeg altijd maar: bij twijfel...niet doen.
Ik sla ook even overBennie schreef: He jakkes, ik vind orgaanvlees zo ranzig he
Ik kan me goed voorstellen dat bio organen minder gifstoffen bevatten, kan ik daar ergens iets over terugvinden?
Lizzy en nog wat andere mensen hier op Bp geven ook alleen biologische runderlever en zijn daar zeer tevreden over,misschien weten zij of er iets over geschreven is of gebruik anders even de zoekfunctie.
De lever is de opslagplaats van alle troep dus gewone lever oid van een koe valt hier af.
Biologisch kan ik hier niet aankomen,dus hou ik het maar bij eend,kip,konijn,en kalkoenorganen.
Ja, het ziet er niet al te fris uit.pallas schreef: Hmmm.....lijkt iig op lever en met die plekjes die je op de eerste foto ziet krijg ik ook zo mijn twijfels of het uit een gezond dier komt.
Die plekjes zijn ontstaan door autolyse....dat wil zeggen...na de dood door blootstelling aan de buitenlucht...een begin van rotting zo je wilt. Kan helemaal geen kwaad. Verder ziet het er erg goed uit. Het lijkt mij een lever en of je die zou willen geven is denk ik puur persoonlijk. (ik zelf zou hem eerst een paar weken invriezen, dat terzijde). Maar de plekjes zijn echt geen probleem.pallas schreef: Hmmm.....lijkt iig op lever en met die plekjes die je op de eerste foto ziet krijg ik ook zo mijn twijfels of het uit een gezond dier komt.
-
Miss_Carmen
- 2-sterren

- Contacteer:
Dankjewel madelief, dan weet ik dat iig voor de volgende keer.
Maar het kwam wel een van varken af.
Buurman had niet begrepen dat dat het enige is wat we niet geven en dat hadden ze toevallig over van 2 geslachte varkens.
Maar het ligt nu al in de kliko.
Dus wat mij betreft kan dit topic gesloten worden
Buurman had niet begrepen dat dat het enige is wat we niet geven en dat hadden ze toevallig over van 2 geslachte varkens.
Miss_Carmen schreef: Dankjewel madelief, dan weet ik dat iig voor de volgende keer.
Goed dat je het nu dan zeker weet
Ik vind het ook op varkenslever lijken ...met vriezerburn misschien?
Maar ik zou het alleen gekookt/gedroogd geven of weg gooien :-\
ok
was al gedaan
ok
Het IS ook van een varken Door202Spots schreef: Ik vind het ook op varkenslever lijken ...met vriezerburn misschien?
okwas al gedaan
Goed dat ze het niet gegeven heeft.
Ah! Inderdaad maar fijn dat de plekjes erop zaten dan.....en je het niet gegeven hebt!
-
Staftime
- 5-sterren

- Contacteer:
Dit lees ik een beetje laat, maar toen ik je foto's zag, dacht ik meteen aan een varkenslever.
Aangezien ik zelf nogal eens plakjes varkenslever eet op brood, en de vorm er heel veel op lijkt.
Afijn, het blijkt dit dus ook te zijn, dus maar goed dat je het niet hebt gegeven!
Aangezien ik zelf nogal eens plakjes varkenslever eet op brood, en de vorm er heel veel op lijkt.
Afijn, het blijkt dit dus ook te zijn, dus maar goed dat je het niet hebt gegeven!