Hoeveel barf geef ik een Powderpuffpup van 1,85kg? Inmiddels 2.2 kg!!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Hoeveel barf geef ik een Powderpuffpup van 1,85kg?

Chubby
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Chubby »

Je kunt, zoals al eerder geschreven, hetzelfde geven aan je kleine hondje als wat men aan katten voert. Daarbij: je hoeft toch niet dagelijks een compleet menu te voeren! Hier krijgen de hond en katten 4 ochtenden per week spiervlees, 2 ochtenden per week orgaan, 1 ochtend per week vis (zonder bot) en dan 7 avonden in de week botvlees.

De hond krijgt af en toe overgebleven tafelrestjes als extraatje.
Paula1976
4-sterren
4-sterren

Bericht door Paula1976 »

Chubby schreef: Je kunt, zoals al eerder geschreven, hetzelfde geven aan je kleine hondje als wat men aan katten voert. Daarbij: je hoeft toch niet dagelijks een compleet menu te voeren! Hier krijgen de hond en katten 4 ochtenden per week spiervlees, 2 ochtenden per week orgaan, 1 ochtend per week vis (zonder bot) en dan 7 avonden in de week botvlees.

De hond krijgt af en toe overgebleven tafelrestjes als extraatje.
Dank je wel voor het reageren! Inderdaad hoeft een compleet menu elke dag natuurlijk ook niet maar ik vond het wel een beetje lastig hoe het dan in te delen. Maar wat jij doet met je honden en katten vind ik wel een mooi schema! Alleen krijgt Gibbs nu natuurlijk nog 3 x per dag eten, dat maakt het nog wel even wat lastiger. Hij heeft net zijn eerst kippenkarkas in stukken gehad en hij vond het erg lekker!! Langzaam aan wil ik meer dingen gaan introduceren. Waarom geef je vis zonder bot? Ik gaf zalmkop en graat waar nog flink wat vlees aan zat, dat wil ik bij Gibbs ook weer gaan doen. Elke week 1 visdag bestaande uit kop en graat en over de andere dagen zijn benodigde hoeveelheden vleesbot/orgaan/spiervlees en groenten verdelen. Dus die visdag is dan eigenlijk een extraatje erbij.
Paula1976
4-sterren
4-sterren

Re: Hoeveel barf geef ik een Powderpuffpup van 1,85kg? Inmiddels 2.2 kg!

Bericht door Paula1976 »

Ik ben vrijdag met Gibbs en mijn zoontje met de bus naar de markt geweest en heb bij de poelier 10 kippenkarkasjes gescoord!! Dit knip ik in stukken en hij smikkelt er heerlijk van. Ieder karkasje weegt ong. 60 gram. Hij kreeg 3 x daags ong. 60 gram carnibest, daarvan heb ik nu 1 vervangen door karkas. Hij reageert er tot dusver goed op. Nu ben ik zijn menu aan het maken zoals ik het straks wil gaan doen.

Afbeelding

Hij weegt inmiddels dus 2,2 kg. Ja, hij is lekker gegroeid de eerste week! Had hij ook wel nodig, ze kregen bij de fokker brok en kibbeling, cake en dat soort zooi! Je ziet dus hoe goed hij reageert op vers!

Ik ga het ongeveer doen zoals Chubby. Zijn weekhoeveelheden ga ik verdelen over 6 dagen. Waarop hij alle 6 dagen vleesbot en groente krijgt en 3 x per week spiervlees en orgaan. Deze dagporties kan ik dan zolang het nog nodig is in 3 voedingen verdelen.
De 7e dag krijgt hij dan vis, dat zal hoofdzakelijk zalm(graat) en sardientjes zijn.

Zo krijgt hij per dag 180 gram barf (8% van zijn huidige lichaamsgewicht) en zijn visdag zal ook ongeveer zo'n hoeveelheid zijn.

Met de diverse barfprodukten die geschikt voor hem zijn kom ik uit op de volgende diersoorten: kip, hert, rund, eend, kwartel, kalkoen, paard en lam. Al het botvlees is dan van gevogelte, het spiervlees en de organen zijn van de andere diersoorten (op kalkoendijvlees en kippenmaag- en hart na.). Is dan niet te eenzijdig, het botvlees van alleen maar gevogelte?

Ik zou ook graag lamsstrotjes willen geven maar dat zit bij Gelukkig Dier niet in het assortiment. Maar ik zal haar eens mailen of ze daar aan kan komen. Ik zie lamsstrotjes trouwens ook niet bij Herby staan, hoe komen jullie daar dan aan? En is runderstrot ook geschikt?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes Paula
Laatst gewijzigd door Paula1976 op zo 11 okt 2009, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Happy Tail
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Hoeveel barf geef ik een Powderpuffpup van 1,85kg? Inmiddels 2.2 kg!

Bericht door Happy Tail »

Paula1976 schreef: Met de diverse barfprodukten die geschikt voor hem zijn kom ik uit op de volgende diersoorten: kip, hert, rund, eend, kwartel, kalkoen, paard en lam. Al het botvlees is dan van gevogelte, het spiervlees en de organen zijn van de andere diersoorten (op kalkoendijvlees en kippenmaag- en hart na.). Is dan niet te eenzijdig, het botvlees van alleen maar gevogelte?

Ik zou ook graag lamsstrotjes willen geven maar dat zit bij Gelukkig Dier niet in het assortiment. Maar ik zal haar eens mailen of ze daar aan kan komen. Ik zie lamsstrotjes trouwens ook niet bij Herby staan, hoe komen jullie daar dan aan? En is runderstrot ook geschikt?
Als bot heb je mogelijkheden voor kip, kwartel en eend; dus dat zit dan toch goed; het gaat om het totaal aan diersoorten dat je voert voor de afwisseling. En in de vis heb je graat: dus ook daar weer een calciumbron.
Een runderstrot (die ik altijd heb dan) wegen minimaal 600 gram per stuk, in stukken delen is wel mogelijk, maar een enorme klus. En ook voor jou formaat hond dan een nog grotere klus ;D
Lamsstrotjes kun je zo doormidden snijden en dat portioneert wel makkelijk. Ik heb soms erg kleine en soms grotere: dus dat verschilt enorm: tussen de 100 en 500 grma zit ik meestal wel per strotje.

lekker he als je ze zo bezig ziet met eten
Too
5-sterren
5-sterren

Re: Hoeveel barf geef ik een Powderpuffpup van 1,85kg? Inmiddels 2.2 kg!!

Bericht door Too »

Konijn..., makkelijk te verkrijgen en goed eetbaar , patrijs[boutjes], parelhoen
Er is echt meer dan genoeg te varieren in vleesbot.
Paula1976
4-sterren
4-sterren

Bericht door Paula1976 »

Too schreef: Konijn..., makkelijk te verkrijgen en goed eetbaar , patrijs[boutjes], parelhoen
Er is echt meer dan genoeg te varieren in vleesbot.
Konijn is inderdaad een goed idee, maar ik begreep van Pauline dat haaskarkas nog wel erg hard is, geldt dat dan ook voor konijn karkas? Of zijn konijnenpoten enzo ook wel te krijgen? Het is puur voor mijn eigen gevoel dat ik het prettiger zou vinden om met het vleesbot meer te kunnen varieren. Met een menu bestaande uit 8 diersoorten is er inderdaad eigenlijk wel voldoende variatie!
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

De katten eten hier met smaak konijn: half koppie , stuk rug, bil
Ik heb begrepen dat haasbot een stuk harder is dan [tam] konijn

Plaats reactie