Vuurwerk

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Vuurwerk

Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

geer schreef: Ik denk het wel, wel in combinatie met training, maar je zou het moeten proberen. Ted is ook niet bang voor katten, maar reageert ZO fel dat ze simpelweg niet meer bereikbaar is (was) voor correctie, afleiding of beloning. Zodra die haar snater opzette tegen een van de katten (gepaard met trillen, fixeren en 'willen gaan') kon je haar op haar kop aan de waslijn hangen; het hielp niets. Op Rust Compositum reageerde ze nog wel op katten, maar was ze veel bereikbaarder en goed terug te roepen. Ik heb de Fisher Discs er toen bij ingezet en heb het er redelijk uit kunnen trainen.
Heb vorig jaar al met de clicker getraind, maar dan is het; stil; klik; lekkers; even afwachten...geen lekkers meer?? Blaffen dan maar weer....
Doodvermoeiend...
Het blaffen beloont zichzelf doordat het weer even ophoudt, dus heeft hij het toch maar mooi even weggeblaft...net de postbode, maar dan anders   :-\

Maar ik ga de rustcompositum proberen, kan nooit kwaad, denk ik.
barbarella
2-sterren
2-sterren

Bericht door barbarella »

Onze oudste van 15 is ook zo bang voor vuurwerk evenals onze oudste kat, trouwens. Zij zijn echt als de dood en weten ieder jaar van ellende niet waar ze moeten kruipen. Hier in Rotterdam is natuurlijk veel vuurwerk met Oud en Nieuw. Volgens mij is er niet echt is aan te doen. We hebben echt zoveel geprobeerd en ieders goedbedoelde raad opgevolgd, maar niets helpt. We hebben aandacht gegeven, genegeerd, geprobeerd om ze af te leiden, maar het mocht allemaal niet baten. Nu vorig jaar is het echter erg meegevallen. We hebben de televisie gewoon hard aangezet (om de herrie te overstemmen) en de ramen afgeplakt (tegen de lichtjes en flitsen). Dat werkte eigenlijk het beste van alles dat we ooit hebben geprobeerd.
Lars82
1-ster
1-ster

Bericht door Lars82 »

Mevroi Kruim schreef: Kátur had afgelopen keer heel veel baat bij Rustcompositum. Hij was aardig rustig, aanspreekbaar, wilde z'n snoepjes en kunstjes doen. Heel anders dan de totale paniek het jaar ervoor.
Je moet er wel zeer bijtijds mee beginnen, eind november bv, en kijken of het wat doet.
Zeker! Dit heb ik vorig jaar ook gedaan bij mijn dieren en het werkt super!

Ik heb een pakketgehaald op GezondDier.nl. Ze hebben uitstekende service en je hebt het de volgende dag al in huis :)
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Ja ik ga er ook weer mee beginnen,rustcompositum,puur nervositeit en bach bloesem voor het ergste op oudjaar zelf.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
ashley
4-sterren
4-sterren

Bericht door ashley »

Loes is ook erg bang voor onweer en dus ook voor vuurwerk. Ze heeft een hele tijd alprozolam en valium gehad maar ze was daar zo versuft van ( en evengoed nog steeds bang)Op advies van Karin (Yuki11) heb ik bioresonantie laten doen bij Loes. Nu gebruikt Loes nog Telizen ( dit is een voedingssupplement op basis van groene thee)  en voor de maand december ga ik er rustcompositum bij geven.
De Daphalsband deed hier helemaal niks.
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Valium werkt hier ook niet, en dat is ook een spierverslapper en zorgt niet voor minder angst. Ze horen de geluiden dan ook harder. Eén van mijn shelties kreeg gewoon aanvallen dwars door de valium heen vorig jaar met vuurwerk. Ben nog steeds zoekende naar een middel waar ze rustig van wordt in het hoofd tijdens vuurwerkdagen. We gaan dit jaar ver weg van vuurwerk met oud en nieuw, naar een plekje in the middle of nowhere, maar de tijd daarvoor moeten we hier op het platte land te zien overbruggen :(
Laatst gewijzigd door charmed op do 05 nov 2009, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie