Altijd erge honger

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Altijd erge honger

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

zita09 schreef: Ik bedoel dat voor mijn hond niet reeël is. Het kan voor jullie honden best heel goed werken, maar met dit hondje en in onze situatie vind ik dat nu geen punt van overwegen. Ik zeg niet dat jullie het niet goed doen, ik vind dat voor ons niet reeël.

Ik vind jullie tips heel waardevol, maar ik kan eruithalen wat in mijn situatie het beste lijkt.

Ik ga eerst proberen met grover vlees.

Dat een hondenmaag niet groter wordt na veel grote maaltijden, dat kan zijn. Dat dacht ik zomaar. Het is alleen maar fijn als dat zo niet werkt. Ik heb de hondenmaag niet met de mensenmaag vergeleken.
Hoewel ik haar een  keer 'het kind' heb genoemd, vergelijk ik doorgaans de hond niet met de mens.
Daar zal ze in ieder geval geen bezwaar tegen hebben!  :D

En hoe denk je over een lekkere lap pens? Heeft ze wat te trekken en scheuren (= maakt misschien lekker moe), en ze krijgt wat binnen om d'r maag te vullen.
zita09
1-ster
1-ster

Bericht door zita09 »

Lap pens. Heerlijk smullen  :biggrin2: Gaan we doen!
Jojo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jojo »

Mijn hondjes kauwen ook niet echt best. Doen ook liever hapslikweg. Ik voer ze daarom uit de hand :P dwz; ik houd vast, zij kauwen en trekken daar stukken af. Zij blij en ik blij want zo kunnen ze toch gewoon barfen wat de pot schaft :biggrin2:
Ook is het mogelijk om barf in hapklare 'brokken' te geven. Al wat je nodig hebt is een snoeischaar en een gewone keukenschaar. Kippennekjes kunnen zonder bezwaar in zn geheel doorgeslikt worden zelfs door mijn kleine hondjes. Maar voor hun knip ik ze toch nog even in 2 delen. Vlees knip je dan ook in grote door te slikken stukken. Alles beter dan fijngemalen kvv in dit geval.
Overigens zou ik toch ook echt gaan overwegen om de hele portie in 1 keer te geven. Aan het eind van de middag ofzo. Ze zijn zoveel langer tevreden en verzadigd. Ik heb hier ook een hongelap/galspuwer. Maar dat lossen we op met natuurlijke snackjes. Hier krijgen ze bij wijze van ontbijt, om dat galspugen te voorkomen, stukjes gedroogde runderlong. Qua voedingswaarde gewoon gebakken lucht dus die calorieën hoef ik niet van de dagelijkse porties af te trekken waardoor die gewoon kunnenblijven. Ook door de dag heen krijgen ze dergelijke gedroogde snacks als beloning.
zita09
1-ster
1-ster

Bericht door zita09 »

Jojo, dat gedroogde long en zo heb ik in huis, dat krijgt ze af en toe. Dus dat geef jij 's morgens bij wijze van ontbijt/maagvulling/doemaar even iets) Dat kan ik ook  :D
We zijn nu begonnen met nu en dan een stuk vlees. Daar wist ze eerst geen raad mee, nu snijden we het, maar nog steeds heel grof, ze krijgt 1 brok. Die kokhalst ze dan weer op, en daarna legt ze hem 'kop voor' en slikt hem door. En een deel CB.

We hebben haar laatst (Lams)pens gegeven, een grote lap, ga die maar doodmaken. Daar heeft ze even aan gesnuffeld, ging toen een meter verderop staan wachten tot die lap uit zichzelf kleiner werd. Tot er vliegen opaf kwamen toen heeft de echtgenoot die lap in drie repen gesneden. slurp weg. SLURP WEG!

We moeten nog even afwachten of ze 's avonds minder hongerig is. Het lijkt er wel op, maar ze krijgt nu even te veel van alles. Ik moet daar nog een evenwicht in zoeken zodat ze niets tekort komt en ook niet teveel van iets krijgt.

Na de maaltijd gaan we in elk geval nog steeds niet buiken, dat geeft ook niet. Ik leg nog wel -tig keer uit dat we na het eten niet druk gaan lopen doen  ::)

Plaats reactie