Geitenschedel?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Geitenschedel?

De slager
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door De slager »

Dat geitenvlees is Spanje heet inderdaad cabrito. Spanjaarden eten bij uitstek vlees van het jonge dier. Rara.... waar komt dit geitenvlees vandaan... juist ja Hollandá. Het is meer een delicatesse in Spanje, vandaar de 20 euro p/kg.

Deze geiten worden in Nederland speciaal gefokt voor de export. Spanje, Portugal, Zuid-Frankrijk en Italie zijn de grootste afnemers van dit luxe product.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Anne in Spanje schreef: Ik ga er in ieder geval nog een dozijn inslaan om een voorraadje te hebben! Ik moet toch íets doen om een grotere vriezer af te dwingen bij me vent... ;D
Hadden we het er niet laatst over dat je die dan gewoon een tijdje droog moet zetten...en dat die grotere vriezer dan van zelf wel komt  :D ;D
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Jol schreef: Hadden we het er niet laatst over dat je die dan gewoon een tijdje droog moet zetten...en dat die grotere vriezer dan van zelf wel komt  :D ;D
Droog staat ie al: hij is sinds een week in Leipzig, en ik ben nog in Barcelona!  ;D En dat gaat nog twee weken zo door...

Gisteren is trouwens de eerste geitenschedel bij Max naar binnen gegaan - het leek wel chips! Ik heb ze nu bij Laika ook maar op het menu gezet (lamsschedel leek me nog te hoog gegrepen voor d'r), want hoewel zij er veel langer over zal doen, moet ze wel in staat zijn zo'n schedeltje te kraken... :)
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Ach...daar kun je vast nog wel 2 weken aan vast plakken  ::) ;D
of 3 of 4 of 5  :-X

Wel fijn dat het zo goed ging! Ik kan me je blijdschap wel een beetje voorstellen!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Jol schreef: Ach...daar kun je vast nog wel 2 weken aan vast plakken  ::) ;D
of 3 of 4 of 5  :-X

Wel fijn dat het zo goed ging! Ik kan me je blijdschap wel een beetje voorstellen!
Gna, ja! Ik heb inmiddels acht soorten plus vis op het menu, en word daar helemaal blij van - terwijl ik er dus zelf helemaal niets van eet! Het is wel allemaal vlees/botten die voor menselijke consumptie bestemd zijn, dus geen afvalproducten en in die zin niet erg milieubewust, maar soit. Dat wordt in Duitsland dan wél weer beter. Bovendien kan ik daar weer soorten als hert en fazant en parelhoen en ander lekkers op het menu zetten - hoop ik...

Plaats reactie