zeewier
Moderator: Lizzy
-
DJ_Doerak_Tucker
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: zeewier
Ik voer nu sinds een aantal weken vis, 1x per week een stukje zalmlijf en 1x per week een makreel daarnaast ook nog 1x per week een zalmkop (waar toch ook nog best wat vlees aan zit) en ik kan bij Doerak duidelijk merken dat de schilfers bijna verdwenen zijn. Ik denk toch dat je het zonder visoliecapsules ook wel moet redden. Misschien net iets meer vis voeren?
-
Ons Elftal
Geef je aan allebei de honden op deze manier vis of alleen aan Doerak?DJ en Doerak schreef: Ik voer nu sinds een aantal weken vis, 1x per week een stukje zalmlijf en 1x per week een makreel daarnaast ook nog 1x per week een zalmkop (waar toch ook nog best wat vlees aan zit) en ik kan bij Doerak duidelijk merken dat de schilfers bijna verdwenen zijn. Ik denk toch dat je het zonder visoliecapsules ook wel moet redden. Misschien net iets meer vis voeren?
Je kunt bij de HEMA de visolie capsules kopen. En dan moet je inderdaad die met alleen omega 3 vetzuren hebben. Die heet "gezuiverde visolie, omega 3". De mensendosering is 3 keer per dag 1 capsule. Ik zou jouw hondje er 1 per dag geven.Ons Elftal schreef: Al een iets ouder topic, maar toch even een vraagje. Ik voer vrij weinig kip, veel wild en veel groente. Geen noten en geen biologisch vlees. Eén keer per week krijgen ze zalm en één keer per week een sardientje uit blik.
Eén van onze honden, de teckel (langharig), heeft momenteel ook last van veel losse schilfers. Ze heeft een volle, dikke vacht. We kammen zo weinig mogelijk tot niet om de huid niet te prikkelen en te irriteren.
Nu dacht ik er over om ook maar visoliecapsules toe te voegen, maar welk merk kan ik dan het beste gebruiken (we wonen in een dorp waar een kruidvat en een hema zit, maar bestellen bij internet kan ook natuurlijk) en hoeveel mag een hondje van 7 kg hebben per dag?
Ik dacht begrepen te hebben dat ik alleen de capsules met omega 3 moet hebben toch?
Mag ik hier even op terug komen Lizzy?? Ik merk aan Kain dat als hij wat meer kip heeft gekregen op een week hij soms wat last heeft van rode plekken, vooral in zijn lies. Ik ga eens proberen om wat meer wild te geven, of andere producten waar veel omega 3 inzit.Lizzy schreef: Sardien is wel vette vis. Maar als je redelijk wat kip voert en weinig wild of biologisch vlees of groenten/rauwe noten en niet zo veel vette vis, dan krijgt je hond al gauw veel omega 6 vetzuren binnen en weinig omega 3 vetzuren. En dat kan huidproblemen geven. Ik raad je aan om of meer vette vis of visolie erbij te gaan geven om te kijken wat dat doet.
Waar zit het meeste in?? Tamme eend, fazant, hert, haas?
-
Ons Elftal
Ah, dank je wel.Lizzy schreef: Je kunt bij de HEMA de visolie capsules kopen. En dan moet je inderdaad die met alleen omega 3 vetzuren hebben. Die heet "gezuiverde visolie, omega 3". De mensendosering is 3 keer per dag 1 capsule. Ik zou jouw hondje er 1 per dag geven.