Alprazolam

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Alprazolam

Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

*Dorothea* schreef: Eh enig idee hoeveel humane middelen een dierenarts op voorraad heeft? Dat is echt niet verboden hoor.
En wat is het voor dieren geregistreerde alternatief dan? Zelfs vanuit Utrecht adviseren ze Xanax, ik heb er zelf nog over gebeld met hun apotheek.
...tenzij er een geregistreerd diergeneesmiddel is met dezelfde werking. Dan zou 't verboden zijn om de humane versie te hebben, aldus mijn da.
(ik kreeg dus ook geen bactrimel maar sulfatrim, en hij was enigzins boos om mijn vraag  :-X)
En dat is, denk ik, ook wat Yvette bedoeld.
Ik heb overigens geen idee of voor t genoemde middel ook een diergeneeskundige variant is.  ::)
yvette_van_alert
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door yvette_van_alert »

Niet van dit middel maar bij vuurwerkangst kun je ook bijv. diazepam gebruiken. Wat wel voor dieren geregistreerd is.  Ik adviseer ook wel eens xanax maar dat het zo zonder te kijken naar interacties met andere geneesmiddelen via een site gratis verkrijgbaar is..  zonder de hond in kwestie te controleren. Tja daar schrik ik van. Maar goed ik heb mijn standpunt hierover gegeven.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

yvette_van_alert schreef: Niet van dit middel maar bij vuurwerkangst kun je ook bijv. diazepam gebruiken. Wat wel voor dieren geregistreerd is.  Ik adviseer ook wel eens xanax maar dat het zo zonder te kijken naar interacties met andere geneesmiddelen via een site gratis verkrijgbaar is..  zonder de hond in kwestie te controleren. Tja daar schrik ik van. Maar goed ik heb mijn standpunt hierover gegeven.
Van diazepam worden dieren veel suffer en het is veel minder angstverlagend.
Het staat trouwens gewoon in de gids van de groothandel hoor, is toch raar dan als het een verboden middel zou zijn.
yvette_van_alert
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door yvette_van_alert »

Vorig jaar was het bij mijn weten alleen via de apotheek verkrijgbaar. Natuurlijk kan het inmiddels wel geregisteerd zijn. Daarnaast is het blijft het een heftig middel. Hoe honden reageren op xanax of diazepam is  wat ik ervaar per hond wisselen en afhankelijk van de dosering.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Alprazolam en Bactrimel zijn inderdaad niet voor dieren geregistreerd en mogen officieel niet op voorraad gehouden worden door een dierenarts. Wordt echter wel veel gedaan.
Ik denk ook niet dat je Alprazolam zomaar aan je hond moet geven. Dat zou ik wel eerst met een deskundig overleggen.

Plaats reactie