Dat is altijd schrikken!! Al het goeds gewenst!
Ook ooit een grote hond meegemaakt die farmfood had gegeten en kort erna een maagkanteling/torsie kreeg, een paar dagen laten helaas nog één terwijl de maag was vastgezet...Dan wel meegenomen dat deze hond na het eten van deze `biksjes` veel had gedronken, iedereen die FF-kent kan zich voorstellen wat er dan gebeurd....
Ik zou zeggen dat het niets uit maakt qua merk-voer maar eerder wat voor brokken het zijn, geperste brokken of dat andere soort. En natuurlijk de bouw van je hond! Diepe borstkas etc.
Tannetje Koning heb ik ooit horen zeggen dat kleinere deeltjes eerder de neiging hebben een torsie te veroorzaken omdat grote stukken sneller naar beneden zakken.
Vraag me af of dit voorval merk gerelateerd is...zoals boven vermeld er zijn ook honden die leeg een torsie krijgen. De DA zei een flink gevulde maag (hoeveel dan heb je het dan over 1kg of meer??), dat moet toch ergens vandaan zijn gekomen en als het echt zoveel was grote kans dat het met die hoeveelheid ook was gebeurd als je RC brokjes had gevoerd lijkt mij?
Ik zie over het algemeen alleen maar brokken en gemalen vlees torsies in de praktijk...
Ik hoop voor je dat je dit nooit mee mee hoeft te maken en dat je hond er goed van hersteld
toeval ? maagtorsie
Moderator: Lizzy
Re: toeval ? maagtorsie
Laatst gewijzigd door Souris op za 06 feb 2010, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.