snijden van rollen carnibest
Moderator: eelke
Re: snijden van rollen carnibest
Verdeel het niet...Gina eet het gewoon op 
Ik vond het met carnibest rollen altijd het makkelijkste om de verpakking er af te halen als het nog bevroren was.
Vond het alleen niet nodig om mezelf te martelen met zo'n ijskoude half ontdooide klomp, om porties te maken liet ik het gewoon wat meer op temperatuur komen. Als je het niet in twee dagen opgevoerd krijgt kan je het ook prima nogmaals invriezen.
Vond het alleen niet nodig om mezelf te martelen met zo'n ijskoude half ontdooide klomp, om porties te maken liet ik het gewoon wat meer op temperatuur komen. Als je het niet in twee dagen opgevoerd krijgt kan je het ook prima nogmaals invriezen.
[quote="Danny"]
[/quote]
Dat lijkt me nou ook zo fijn hé, in plaats van iedere kilo-rol in 6 delen te moeten zagen
, gisteren weer voorraad aangemaakt en nu nog pijn in mijn pols! Maar ja, je moet er wat voor over hebben ..... 
[/quote]
Dat lijkt me nou ook zo fijn hé, in plaats van iedere kilo-rol in 6 delen te moeten zagen
Is 1x per dag voeren dan geen optie? Scheelt toch in het aantal te maken porties.
[quote="Boez"]
Is 1x per dag voeren dan geen optie? Scheelt toch in het aantal te maken porties.
[/quote]
Nee, dat maakt niks uit, ik snij sowieso porties voor één hele dag. Het is gewoon een licht hondje die maar weinig nodig heeft, dus met zo'n 165 gram per dag en dan nog een snackje heeft hij méér dan genoeg. Dan kan ik wel 500 gram verpakkingen gaan kopen, is makkelijker voor mij, maar ook een stuk duurder in het gebruik. Dus gewoon die spierballen uit de la halen en zagen

[/quote]
Nee, dat maakt niks uit, ik snij sowieso porties voor één hele dag. Het is gewoon een licht hondje die maar weinig nodig heeft, dus met zo'n 165 gram per dag en dan nog een snackje heeft hij méér dan genoeg. Dan kan ik wel 500 gram verpakkingen gaan kopen, is makkelijker voor mij, maar ook een stuk duurder in het gebruik. Dus gewoon die spierballen uit de la halen en zagen
ik doe de rol uurtje laten liggen dan mes erin steken tikje met de hamer erop en gaat super goed geen pijn aan mijn handen of polsen 
Een half uurtje laten liggen en dan met een broodmes. Dat werkt perfect. 
'n Uurtje uit de vriezer en doorzagen met een groot gekarteld mes gaat prima (alleen niet vergeten dat ze liggen te wachten, anders krijg je een knoeiboel
). Hier moet elke rol in 10 stukken want Berre heeft maar 70 tot 100 gram nodig. Ik leg de stukken daarna naast elkaar in een grote diepvrieszak en ze gaan terug in de viezer.
waarom laten jullie het niet gewoon ontdooien om vervolgens de boel zonder spierballen weer in te pakken ? dat deed ik wel toen ik KVV gaf 
[quote="henneke"]
waarom laten jullie het niet gewoon ontdooien om vervolgens de boel zonder spierballen weer in te pakken ? dat deed ik wel toen ik KVV gaf
[/quote]
Helemaal laten ontdooien???? Mmmm, dan wordt de kans op errug bedorven vlees toch wel vrij groot hoor! Ik weet wel dat de honden daar geen last van hebben, maar ik vind het zelf zo stinken
[/quote]
Helemaal laten ontdooien???? Mmmm, dan wordt de kans op errug bedorven vlees toch wel vrij groot hoor! Ik weet wel dat de honden daar geen last van hebben, maar ik vind het zelf zo stinken
[quote="anneke62"]
[/quote]
welnee gewoon in een bak in de koelkast laten staan tot het zacht is geen centje pijn hoor
[/quote]
welnee gewoon in een bak in de koelkast laten staan tot het zacht is geen centje pijn hoor
-
Bennie
Een 15-20 minuten in koud water is meer dan genoeg is mijn ervaring. Vervolgens met het broodmes plakken snijden.
Een handbijl op de bevroren worst zetten en met een rubberhamer (stratenmakershamer) op de bijl slaan.
Ik haal er 1 uit de vriezer, zaag zn portie eraf met een goede ijzerzaag, dan 45 uur in de koelkast en 3 uur op het aanrecht om het op kamertemp te laten komen
45 uur Yada ??
ik haalde het altijd 's avonds uit de vriezer, zette het in een bak in de koelkast en de volgende dag vroor ik weer in wat ik die dag niet op ging maken
ik haalde het altijd 's avonds uit de vriezer, zette het in een bak in de koelkast en de volgende dag vroor ik weer in wat ik die dag niet op ging maken