Hier een positieve update van Noxy haar voetjes en problemen :
Na het nodige geprobeerd te hebben ben ik via via terecht gekomen bij een natuurgeneeskundige die met een Lecherantenne werkt, waarvan volgende link:
http://www.skepsis.nl/blog/2008/01/de-lecherantenne-volgens-schneider/ Verder werkt deze natuurgeneeskundige met middelen van bekende merken zoals bijv. Puur Natuur en de Groene Os
Met behulp van deze antenne is aan de hand van een urinemonster van Noxy uitgemeten waar Noxy allergisch op reageert
Er kwamen 5 pollensoorten aan het licht (later nog een 6de soort) en bovendien reageren Noxy's voetzolen op materialen die hier op de grond liggen. Hiermee bedoel ik bijv. een stuk dakleer wat een anti-slip effect moet geven op een hellinkje. Noxy liep heel vaak over dit hellinkje
Ook een keukenmat die hier in huis was levert een reactie op, zo ook de rubberen mat die achter in mn auto lag. Ik heb heel veel monsters opgestuurd om te laten nameten.
Tja, ik heb zelfs wat grondmonsters opgestuurd van de paadjes waar we dagelijks lopen.
Een monster meette heel erg slecht, het is wegblijven geboden op dat pad, die grond is vervuild

Ander grondmonsters waren goed
Ook gaven de metingen aan dat Noxy worstelde met een entreactie

Noxy heeft duidelijk GEEN VOEDSELALLERGIE

, maar CONTACTALLERGIEN
Door alle allergische reacties heeft malessesia de kop op kunnen steken, en voila, Noxy bleef in een cirkeltje draaien zonder dat ik in de mogelijkheid was om dit te doorbreken.
Malessesia is bevestigd door de reguliere DA
De middelen die ingezet zijn voor Noxy bestaan uit het volgende rijtje:
Detox, levercompositum, thuja en puur pollen
De gistbesmetting zijn we te lijf gegaan met Malesseb aangevuld met enkele druppels teatree oil van het merk Tasmann (20%). 3x per week wassen en daarnaast elke ochtend en avond haar tussenteenplooien inwrijven met een make-up pad die nat is gemaakt met wat zilverwater .Tevens enkele druppels trea tree olie aangebracht op de vochtige make-up pads..
Van binnenuit de weerstand opgekrikt met omega3 capsules, zilverwater en Echineacea.
En eindelijk......
Noxy heeft geen last meer van wondjes of jeuk aan haar voeten

en het druppelen met puur pollen hoeft nu nog maar 1x per 3 weken te gebeuren.(onderhoudsdosis)
Het is een bekend gegeven dat ik volgend pollenseizoen wel weer zal moeten starten met een hoge dosis, om daarna over te gaan in een onderhoudsdosis.
Maar ik zal dan weer eerst laten meten.
Alles bij elkaar is de behandeling wel arbeidsintensief geweest
Aan de mensen die ook al heel lang zoeken naar een oplossing voor het probleem van hun dier wil ik meegeven:
Blijf zoeken voor hulp, ergens is de juiste therapie voorhanden die jouw dier van de problemen af kan helpen. Helaas heeft mijn zoektocht ook misschien wel 2 jaar geduurd

, maar uiteindelijk wel 100% beloond

De laatste metingen op een urinemoster geven gezonde waardes aan en dit komt overeen met wat ik zelf waarneem:
Geen wondjes, geen jeukklachten terwijl de bruine pigmentvorming duidelijk afneemt bij haar witte voetjes
Afz:
Een blij baasje en een jeukvrije hond