Voetzool problemen , update

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Voetzool problemen

nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

sylvi@ schreef: Ik zit nog ff terug te kijken in oude berichten, maar als ik het goed heb, ben jij ook al 2 jaar aan het 'klooien' met dit probleem toch?

Wat heb je verder allemaal al gedaan/uit laten zoeken?
zo ongeveer wel ja.

Noxy is sinds kort in behandeling bij een natuurdeneeskundig diertherapeut.
Maar nog te kort om  er resultaten  van te verwachten.
Pollenallergie is een duidelijk probleem
zwenkgras, kropaar, hazelaar weegbree en  linde, maar kan meer zijn
entschade doet er een schep bovenop  :-\
voorlopig is het verstand op nul blik op oneindig en druppelen.
Ik ben wel al mogen minderen met de druppels, maar we zijn er nog lang ziet.

schoentjes zijn in elk geval geen optie. Het banale is dat het bijna altijd de voorpoten aangaat, de achterpoten  doen  niet mee in de kapotte voetzolenrace

Ik kan je dus eig, geen goed antwoord geven
nanna
3-sterren
3-sterren

Bericht door nanna »

jeetje Miet is het al weer 'raak' :'( :'( :'(

wou dat ik wist hoe we haar konden helpen geef d'r maar een stevige knuffel van mij :-* :-* :-*
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Ik wist natuurlijk al langer van dit probleem, en arme Nox loopt ook braaf met kap om thuis.
Miet, je weet dat ik er de ballen verstand van heb, maar ik hoop dat je een juiste oplossing vind (het liefst zo snel mogelijk) en voor nu voor jou en Nox een hele dikke knuffel :)
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Hier een positieve update van Noxy haar voetjes en problemen :

Na het nodige  geprobeerd te hebben ben ik via via terecht gekomen bij een natuurgeneeskundige die met een  Lecherantenne werkt, waarvan volgende link: http://www.skepsis.nl/blog/2008/01/de-lecherantenne-volgens-schneider/  Verder werkt deze natuurgeneeskundige  met middelen van bekende merken zoals bijv. Puur Natuur en de Groene Os

Met behulp van deze antenne is aan de hand van een urinemonster van Noxy  uitgemeten waar Noxy allergisch op reageert
Er kwamen  5 pollensoorten aan het licht (later nog een 6de soort)  en bovendien reageren  Noxy's voetzolen op materialen die hier op de grond liggen. Hiermee bedoel ik bijv. een stuk dakleer  wat een anti-slip effect  moet geven op een hellinkje. Noxy liep heel vaak over dit hellinkje
Ook  een keukenmat die hier in huis was levert een reactie op, zo ook de rubberen mat die achter in mn auto lag. Ik heb heel veel monsters opgestuurd om te laten nameten.
Tja, ik heb zelfs wat grondmonsters opgestuurd  van de paadjes waar we dagelijks lopen.
Een monster meette heel erg slecht, het is wegblijven geboden op dat pad, die grond is vervuild  :o :o  Ander grondmonsters waren goed
Ook gaven de metingen aan dat  Noxy worstelde met een entreactie  ::) ::)
Noxy heeft duidelijk  GEEN VOEDSELALLERGIE  :D :D :D, maar CONTACTALLERGIEN :-\

Door alle allergische reacties  heeft malessesia  de kop op kunnen steken, en voila, Noxy  bleef in een cirkeltje draaien zonder  dat ik in de mogelijkheid was om dit te doorbreken.
Malessesia is bevestigd door de reguliere DA

De middelen die ingezet zijn voor Noxy bestaan uit het volgende rijtje:

Detox, levercompositum, thuja en puur pollen
De gistbesmetting zijn we te lijf gegaan met  Malesseb aangevuld met enkele druppels teatree oil van het merk Tasmann (20%). 3x per week wassen en daarnaast elke ochtend en avond haar tussenteenplooien  inwrijven  met een make-up pad die nat is gemaakt met wat zilverwater .Tevens  enkele druppels trea tree olie  aangebracht op de vochtige make-up pads..
Van binnenuit de weerstand opgekrikt met omega3 capsules, zilverwater  en Echineacea.

En eindelijk......
Noxy heeft geen last meer van wondjes of jeuk aan haar voeten :D :D :D en het druppelen met puur pollen  hoeft nu nog maar 1x per 3 weken te gebeuren.(onderhoudsdosis)
Het is een bekend gegeven dat ik volgend pollenseizoen  wel weer zal moeten starten met een hoge dosis, om daarna over te gaan in een onderhoudsdosis.
Maar ik zal dan weer eerst laten meten.
Alles bij elkaar is de behandeling wel arbeidsintensief geweest ::)

Aan de mensen die ook  al heel lang zoeken naar een oplossing  voor het probleem van hun dier wil ik meegeven:
Blijf zoeken voor hulp, ergens is de juiste therapie voorhanden die jouw dier van de problemen af kan helpen. Helaas heeft mijn zoektocht ook misschien wel 2 jaar geduurd  :-\, maar uiteindelijk wel 100% beloond  :) :) De laatste metingen op een urinemoster geven gezonde waardes aan en dit komt overeen met wat ik zelf waarneem:
Geen wondjes, geen jeukklachten  terwijl de bruine pigmentvorming duidelijk afneemt bij haar witte voetjes  :D :D

Afz:
Een blij baasje en een jeukvrije hond :D :D :D
Sella

Re: Voetzool problemen , update

Bericht door Sella »

Heel fijn :D :D

Re: Voetzool problemen , update

Plaats reactie