kuiken lekker maken..

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: kuiken lekker maken..

Rianne145
5-sterren
5-sterren

Bericht door Rianne145 »

[quote="Too"]

Edit... t is op, niet heel enthousiast maar t is op.. t zat volgen meutje in een onhandig bakje daar moest gehengeld worden en gehengelde stukjes... zijn tuf-stukjes  ::).. alles [ook de afgekeurde stukjes] in een 'gewoon' bakje gekiept... VOILA
[/quote]

hahahaha Katten....
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Ik wil ook veel te snel.... beetje geknipt :BRRRRRR
maar een hele theelepel  :o Shesir meuk [=gekookte kip] een beetje roeren.... opperdepop!!
K denk dat ik voor nu maar wat vaker kuik geef, kan ze er aan wennen

Morgen krijgt kuik alleen een massage met 'stink'  :D
Laatst gewijzigd door Too op wo 05 mei 2010, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

in heel bevrozen toestand (als er niet teveel wind staat) zijn ze makkelijk te kleineren....
geen rommel, eeeeeeeen tis zo ontdooid in gehakselde toestand

hum...was dus net mouse aant hakselen met wind in de achtertuin...kweenie precies waar de fluf nu zit (in m'n haar?)
mwjah, tis weer klein, en gehusseld met knijn-voorpoot, wat hart en lever, en 2 biologische kippenruggen met wat nier, en 3 kuikens
voldoende voor 1.5 dag

't zou zo mooi zijn als ze de muisjes zo zouden willen eten....zucht
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Weet ik.. van bevrozen, maar k ben eigenwijs en hou van makkelijk dus voorlopig zet ik in op zelf kauwen  :D

Choppen kan altijd nog want kuik zal ze eten  :biggrin2:
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Anders (bevroren) kopjes afknippen en die aanbieden? Zo heb ik sinds eergisteren nr 2 aan de kuikens....
(nr 2 elke dag een kopje en nr 1 het lijfje....na 5x wilde nr 2 ook een heel kuiken > maar hij is wel hebberig in de trend van "wat jij hebt wil ik ook")
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Gaat helemaal goedkomen...
kuik ingesmeerd, helemaal algelebberd na een tijdje toch maar een knipje gegeven , ze leek er nl geen begin aan te vinden... voila
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Ben ik nog 1 keer, kaal onbehandeld kuiken is t nog niet maar [uit nood geboren  ;)] kuik een likje boter gegeven.. ze gaat niet eens de boter aflikken , maar begint wel met knagen

Raar beest
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

kuiken met boter op z'n hoofd....

:2funny: :2funny:

mjaw, alst werkt: go girl!
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Lichtelijk overmoedig geworden door t kuik-succes
.. gaan we door voor de muis..
De allereerste muizen waren geen succes [of wel Catoo vond muis heel lief en gezellig, muis mocht ook op de bank liggen, muis had zo'n fijn handvatje maar was niet erg eetbaar]
Vandaag 8 kleine muisjes gekregen...
er liggen 4 klaar voor t ontbijt [en ws diner  :D]
update volgt
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Ben benieuwd!
Hier ligt momenteel dagelijks een dooie muis in de keuken  :P niemand eet 'm op, zelfs Logi de Kliko probeert ze alleen te reanimeren  :D Stomme Eppo  >:(
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

;D ;D

Blikje stinksel staat klaar, boter op t hoofd kan ook  ::), deze gaan gegeten worden!
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Teleurgesteld en een tikkie verontwaardigd: dr ligt iets raars in m'n bak, DOE er wat aan
Boter op t hoofd werd afgelikt
Minimuis in 4-en, elk 2 stukjes met een klein schepje blik.... opperdepop!!
Vanavond weer, dan hebben ze vast gezonde trek want dit was maar een heel klein hapje
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Hier krijg ik ook maar bij 1 poes muizen erin, alhoewel de jongste kater de volwassen muizenmannen graag van hun edele delen verlost, is ´t enige muizending dat hij lust...rest laat hij liggen voor Blixa die dan weer blij is dat ze verlost is van muizenklootjes want das ´t enige wat ze niet blieft (oh nee, kopjes laat ze ook altijd liggen)
Na ja, ben al blij dat inmiddels al 3 katten aan de kuikens zitten, daar doe ik het ook wel voor, zijn de muizen lekker voor Blixa die toch al een lastige eter is (muis + kuiken gaat er bij haar iig altijd in)
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Bericht door fem fatale »

[quote="Limpy´s aai-assistente"]
Hier krijg ik ook maar bij 1 poes muizen erin, alhoewel de jongste kater de volwassen muizenmannen graag van hun edele delen verlost, is ´t enige muizending dat hij lust...rest laat hij liggen voor Blixa die dan weer blij is dat ze verlost is van muizenklootjes want das ´t enige wat ze niet blieft (oh nee, kopjes laat ze ook altijd liggen)
[/quote]

;D

Maar hoezo laat ze de kopjes liggen, dat is het beste deel! Kai wilde dat bij zijn eerste muis ook doen, maar ondertussen begint hij gewoon bij het kopje zoals het hoort.
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Bij de 1e muis at ze kopje wel op, idem met de 3 ratjes die ik daarna voerde (verschillende leeftijden) maar sindsdien blijven de kopjes liggen.
Ik vind het ook zonde vanwege het heerlijke kopvlees maar ik krijg de jongens ook niet zo gek een heerlijk muizenkopje te eten, na ja zeg.

Kuikens gaan overigens wel altijd helemaal op en ´t stomme is dat blixa dus wel kwartel+eendenkoppen  in hun geheel wegknaagt dus het ligt niet aan ´t kopvlees want dat lust ze dus wel. Ze is gewoon raar.

Blixa begint overigens bij muizen en ratten ALTIJD aan de achterkant waarbij ze de staart er afbijt en die ook laat liggen (maar das ´t enige muizen/ratten ding dat obi-wan lekker vind dus die eet hij dan op)

Plaats reactie