honden geurtje

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: honden geurtje

karenM
2-sterren
2-sterren

Bericht door karenM »

[quote="karenM"]
mijn labje begint ook weer een "lekker" luchtje te verspreiden nu het weer een beetje warmer wordt. Hij zit heel dik in zijn vacht, ligt elke dag 3 keer in de plas hier om de hoek en droogt (ondanks goed afdrogen) soms niet helemaal op voor zijn volgende zwempartij :). En begint dus een beetje te ruiken...
Mijn remedie is hem te besproeien met een mengsel van zwitsal haarlotion en water. Gewoon een plantenspuit en dan half water - half lotion. Werkt goed!
[/quote]
[quote="lauraV"]
maar dan weet je de oorzaak nog niet echt
maar moet er ook niet aan denken dat die van mij iedere dag in een stinkplas liggen en dan niet de kans krijgen om aan te drogen ( tenen , oren enz.)

[/quote]

:confused1: stinkplas??? niet de kans krijgen goed te drogen???
zoals ik al zei, mijn lab heeft een erg dichte vacht, die ondanks goed afdrogen niet altijd volledig droog is vóór de volgende zwempartij. De oorzaak van de lucht is dus dat de vacht door zijn dichtheid langzaam droogt waardoor een wat broeierig luchtje ontstaat. Ondanks goed afdrogen, óók de oren en tenen ::)
Het water van deze 'stinkplas' is overigens stromend en zeer helder, de gehele zomer vrij van blauwalgen e.d., al jaren. Dus in mijn optiek prima water om een labrador dagelijks in te laten zwemmen.
Mijn versie van Rainforest Cologne is zwitsal haarlotion, ook lekker :)
Ik hoop dat mijn schatje binnenkort gaat ruien zodat de enorm dichte vacht weer een beetje dunner gaat worden en wat luchtiger wordt. Zijn luchtje is dan ook aanzienlijk minder. Mijn andere lab heeft een wat andere vachtstructuur en heeft veel minder geur bij zich...
Overigens ga ik de chlorella wel proberen, in dit geval baat het niet dan schaadt het niet. Aan de andere kant denk ik dat mijn sinds jaar en dag barfende en in blakende gezondheid verkerende schatje niet echt behoefte heeft aan ontgiften, maar het is het proberen waard.
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

maar dan weet je de oorzaak nog niet echt
maar moet er ook niet aan denken dat die van mij iedere dag in een stinkplas liggen en dan niet de kans krijgen om aan te drogen ( tenen , oren enz.)

ja hier zwemmen ze geregeld in een vijver waar ook eenden zwemmen , en gelukkig hebben ze geen ondervacht , waarna ze bij thuiskomst gewassen worden in een bak waar regenwater opgevangen word omdat ik geen hondenshampoo wil gebruiken .
Hertog
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hertog »

Ik spoel Hertog na zijn modderbad altijd flink af buiten. Inmiddels heb ik ook een kinderzandbak in de tuin met een flinke laag (regen)water daar in. "Kom eens hier, af" en dan ga ik de resterende bagger eruit wrijven. Werkt erg goed. Inmiddels lukt het me steeds beter om hem uit de sloot te houden.
Maar het is echt geen natte/sloot hondenlucht die ik ruik.

Voor de vakantie zal ik hem boven in bad doen met zwitsalbabyschampo. In de vakantie gaat hij alleen in "schone" bergbeekjes poedelen. Of blijft hij droog. Dan zullen we het weten. (lees ruiken)

Plaats reactie