Gaf je Beau nou ook Corta RX?? Want daar zit ook glutamine in hè! (misschien niet voldoende, maar toch...weet ook niet of je het kunt overdoserendeja schreef: Beau heeft een paar dagen geleden weer waterdunne ontlasting gehad en ik ben toen maar direct naar Erwin gegaan op mijn vraag of het echt geen giardia is gaf hij het antwoord 100 % niet.
Zijn ontlasting is ook nagekeken op het DNA van parasieten en omdat hij er al een tijd last van heeft had het DNA van de giardia in de ontlasting voor moeten komen.
Wat dan wel??
Ik heb alles van pup af aan moeten vertellen, het eerste jaar heeft Beau brokken gehad gestart met Royal Cannin daarna Vrobra daarna Hill's puppy large breed.
Dat ging ook regelmatig mis dus daar is het probleem al begonnen zwakke darmen.
Toen hij 11 maanden was ben ik KVV gaan geven kort daarna ben ik met hem op barf overgestapt.
Dat is toch een redelijke tijd goedgegaan wel een met wat verterings problemen.
Nu liep alles danig uit de hand. Erwin heeft een heel groot vermoeden dat Beau lekkende darmen heeft dus dat de binnenlaag van zijn darmen gaatjes hebben, en als we daar niets mee doen of gewoon anti biotica geven dan word het tijdelijk wel weer goed, maar het probleem keert dan weer terug, met als gevolg daarna een hond met huidklachten.
Wat hij nu gaat doen is de darmen dichten met Glutamine en veel probiotica ik hoop nu dat we op de goede weg zijn en dat Beau spoedig zal herstellen.
Hij mag nooit meer brokken want de granen zijn de boosdoener zegt Erwin.
Groot vermoeden Beau heeft lekkende darmen.
Moderator: Lizzy
Re: Groot vermoeden Beau heeft lekkende darmen.
Hij krijgt nu l-glutamine van bonusan doe met een pot van 200 gr. 8 dagen erg duur hij moet het hebben tot waarschijnlijk eind okt. omdat het een voedingssupplement is word het niet vergoed door de verzekering, dit is mooi balen kan nu alles dubbel en dwars betalen want hij moet ook waarschijnlijk levenslang aan de probiotica, word ook niet vergoed. Hoop maar dat het snel beter word, als het goed gaat mag ik afbouwen en dan kijken hoe het gaat als het dan weer niet lukt moet hij dus altijd probiotica gebruiken.
maar komen de lekkende darmen door de diarree of de diarree door de lekkende darmen?
Nee de diaree komt voort uit de lekkende darmen zijn flora is niet goed en er is natuurlijk de nodige iritatie.
De gaatjes moeten dichten door de glutamine en de flora moet op pijl gebracht door de probiotica en dat alles in hele hoge dosis. Erwin gaat er vanuit dat het weer goed komt maar Beau zal waarschijnlijk levenslang aan de probiotica moeten.
De gaatjes moeten dichten door de glutamine en de flora moet op pijl gebracht door de probiotica en dat alles in hele hoge dosis. Erwin gaat er vanuit dat het weer goed komt maar Beau zal waarschijnlijk levenslang aan de probiotica moeten.
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik ga vast duimen dat het helemaal goed komt met Beau
ah, ik snap 'm. Joh, als probiotica de oplossing is, hartstikke geweldig toch!deja schreef: Nee de diaree komt voort uit de lekkende darmen zijn flora is niet goed en er is natuurlijk de nodige iritatie.
Maar ben wel nieuwsgierig
Laatst gewijzigd door mcSnurk op ma 11 jun 2012, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
De darmwand word door L-Glutamine gesloten het gaat al beter geen diaree meer maar hij moet de glutamine tot nov. gebruiken over een dag of 5 mag hij weer alles hebben heb Erwin gezegd hij krijgt nu alleen alles van de kip, maar ik ga toch wel rustig opbouwen de probiotica mag ik proberen ook te stoppen in nov. maar als dat niet lukt dan moet hij levenslang op een lage dosis denk ik.
Nee het is niet zo slecht dat het in het bloed komt want zegt Erwin dan had hij al grotere problemen gehad bv. huidklachten, maar Beau ziet er nog super gezond uit prachtige vacht en geen huidklachten, dus word er gezegd dat het in het begin stadium is, nou hoop maar dat het allemaal goed komt.
Nee het is niet zo slecht dat het in het bloed komt want zegt Erwin dan had hij al grotere problemen gehad bv. huidklachten, maar Beau ziet er nog super gezond uit prachtige vacht en geen huidklachten, dus word er gezegd dat het in het begin stadium is, nou hoop maar dat het allemaal goed komt.
gemmaa schreef: ah, ik snap 'm. Joh, als probiotica de oplossing is, hartstikke geweldig toch!
Maar ben wel nieuwsgierig![]()
. Hoe zit het met lekkende darmen en probiotica in het begin? Is er geen risico dat het in het bloed komt of kan het geen kwaad? En hoe weet je dat de darmen niet meer lekken? Als er geen diarree meer is, of was er ook iets afwijkends in een bloedbeeld of ontlastingonderzoek?
Bij de onze was een tijdje geleden eiwitverlies door de darmen, dat had te maken met de wormbesmetting en de geïrriteerde darm. Maar da's ook weer ok
Je weet dus niet zeker of hij daadwerkelijk lekkende darmen heeft? Maar wel problemen met spijsvertering dus. Dan zou ik als ik jou was proberen ook geen kip meer te geven. of je moet Biologische hebben. Gewone kip bevat heel veel ab en daar kan je hond ook gevoelig voor zijn,daar heeft mijn Aquillo ook nog steeds last van. Aquillo heeft ook zwakke darmen. vanaf kleins af aan had steeds ernstige diarree, spuitpoep, plakpoep, waterpoep, bloed, slijmerig, misselijk, buikkrampen en overgeven gepaard met niet eten, trillen apatisch zijn en slapjes,. kreeg hij elke keer ab voor van de da terwijl dat hem juist verder weg bracht.
Ook gare producten kon en kan hij niet hebben. Gewone kip geef ik ook zo min mogelijk, omdat hij dat niet goed verteert ws door de aanwezige ab. Ook diverse kvv gaf bij hem problemen vanwege de vele toevoegingen die er toch vaak in zitten (oa toegevoegde olien) Oh ja Aquillo kan ook beslist niet tegen groentenmixjes en geen gare groenten. Ik voer hem nu ruim 4 jaar nrv, zonder groentenmixjes en ook geen andere toevoegingen. Zolang hij alles rauw en heel krijgt (ook groenten en fruit) gaat het prima.
Hij is inmiddels 6 jaar en blakend gezond en geen da meer gezien.
Als hij ook maar iets van bovengenoemde verboden producten krijgt dan begint het feest a la minute opnieuw.
ab reageert hij absoluut averechts op.
Probiotica wil dan wel helpen maar moet in principe geen blijvende toevoeging worden.
Ook gare producten kon en kan hij niet hebben. Gewone kip geef ik ook zo min mogelijk, omdat hij dat niet goed verteert ws door de aanwezige ab. Ook diverse kvv gaf bij hem problemen vanwege de vele toevoegingen die er toch vaak in zitten (oa toegevoegde olien) Oh ja Aquillo kan ook beslist niet tegen groentenmixjes en geen gare groenten. Ik voer hem nu ruim 4 jaar nrv, zonder groentenmixjes en ook geen andere toevoegingen. Zolang hij alles rauw en heel krijgt (ook groenten en fruit) gaat het prima.
Hij is inmiddels 6 jaar en blakend gezond en geen da meer gezien.
Als hij ook maar iets van bovengenoemde verboden producten krijgt dan begint het feest a la minute opnieuw.
ab reageert hij absoluut averechts op.
Probiotica wil dan wel helpen maar moet in principe geen blijvende toevoeging worden.
Laatst gewijzigd door Aquillo op ma 09 aug 2010, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Tot heden met de L-Glutamine en de probiotica gaat het goed hij heeft weer gewone ontlasting goed gebonden
soms nog wat slijm maar niet altijd.
Had van de week weer zalmoliecapsule gegeven en weer een beetje diaree, met alles van de kip gaat het goed.
Ik wil nu eerst een paar weken achter elkaar goede ontlasting zien en dan ga ik pas andere dingen proberen.
Hij moet tot begin Nov. L-Glutamine en probiotica in hele hoge dosis, kan natuurlijk niet vooruit kijken maar het gaat beslist de goede kant uit.
soms nog wat slijm maar niet altijd.
Had van de week weer zalmoliecapsule gegeven en weer een beetje diaree, met alles van de kip gaat het goed.
Ik wil nu eerst een paar weken achter elkaar goede ontlasting zien en dan ga ik pas andere dingen proberen.
Hij moet tot begin Nov. L-Glutamine en probiotica in hele hoge dosis, kan natuurlijk niet vooruit kijken maar het gaat beslist de goede kant uit.
ben blij dat t de goede kant op gaat 
Het is inmiddels alweer ruim een week mis met Beau aldoor diaree hij krijgt alweer de hele week kip maar ik kriijg het niet op de rails op het ogenblik.
Wat mij wel sterk op valt is dat er ong. 850 gr. per dag in gaat en ik denk ong. 1 ons uit komt het is zoooooo weinig wat hij poept ik snap niet waar die 850 gr. blijft.
Wat hij poept is niet echt gebonden het is dun maar geen water er zitten ook stukken bot in ik ben nu gestopt met karkassen, hij krijgt nu kip smul als botvlees en ik wil ook met de probiotica voorlopig stoppen.
Hij krijgt dan nog wel L- Glutamine en ik wil dan ook wat kvv gaan geven wie weet gaat het dan wat beter.
Hij wordt niet mager braakt ook niet is vrolijk en heb verder nergens last van.
Wat mij wel sterk op valt is dat er ong. 850 gr. per dag in gaat en ik denk ong. 1 ons uit komt het is zoooooo weinig wat hij poept ik snap niet waar die 850 gr. blijft.
Wat hij poept is niet echt gebonden het is dun maar geen water er zitten ook stukken bot in ik ben nu gestopt met karkassen, hij krijgt nu kip smul als botvlees en ik wil ook met de probiotica voorlopig stoppen.
Hij krijgt dan nog wel L- Glutamine en ik wil dan ook wat kvv gaan geven wie weet gaat het dan wat beter.
Hij wordt niet mager braakt ook niet is vrolijk en heb verder nergens last van.
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Als je ziet wat hier overblijft na bijna 1,5kg vlees zul je hetzelfde afvragen. Van een gemiddelde brok poept een hond 45% uit, van vers poept een hond gemiddeld 10% uit. De rest (dus 55% en 90%) word opgenomen in de darmen.
Als je neust op BP zul je zien dat er regelmatig geschreven word dat de ontlasting erg is afgenomen. Dus dat er bij jouw Beau maar 100gr aan ontlasting over blijft van de 850gr is niet gek hoor
Eerder heel normaal.
Als ik jou was zou ik eens iets anders nemen dan kip. Kip word veel gebruikt in de diervoeding en ook daar kan het probleem liggen.
Neem een niet voor de hand liggend diersoort. Bijv konijn. Daar is bijv via Lupa alles van te krijgen wat je nodig hebt om compleet te voeren (bot, vlees orgaan)
Het kost dan wel iets meer, maar als je die kip, wat Beau waarschijnlijk in veel gevallen binnen heeft gekregen, eens weg laat en iets anders geeft, kun je wel uitsluiten of het daar mee te maken heeft of niet.
Een eliminatiedieet begin je namelijk ook niet met kip omdat veel honden daar op reageren.
Hoe dan ook, wat je ook doet, heel veel beterschap voor Beau!
Als je neust op BP zul je zien dat er regelmatig geschreven word dat de ontlasting erg is afgenomen. Dus dat er bij jouw Beau maar 100gr aan ontlasting over blijft van de 850gr is niet gek hoor
Als ik jou was zou ik eens iets anders nemen dan kip. Kip word veel gebruikt in de diervoeding en ook daar kan het probleem liggen.
Neem een niet voor de hand liggend diersoort. Bijv konijn. Daar is bijv via Lupa alles van te krijgen wat je nodig hebt om compleet te voeren (bot, vlees orgaan)
Het kost dan wel iets meer, maar als je die kip, wat Beau waarschijnlijk in veel gevallen binnen heeft gekregen, eens weg laat en iets anders geeft, kun je wel uitsluiten of het daar mee te maken heeft of niet.
Een eliminatiedieet begin je namelijk ook niet met kip omdat veel honden daar op reageren.
Hoe dan ook, wat je ook doet, heel veel beterschap voor Beau!
Beau heeft tot voor kort alles gehad van konijn tot eend en van reeribben tot parelhoen paardevlees kalkoen hert wildassortie kip lam rund enz. maar in juli ging het helemaal mis en sinds die tijd ben ik aan het emmeren met hem, ik ga nu maar weer alles voeren want hij blijft toch dunne ontlasting houden.
Ik laat de probiotica eens weg tot de l-glutamine op is heb nog voor ong. 4 weken.
Beau barft al sinds 2009 febr. maar heeft nog nooit zo weinig ontlasting gehad als de laatste tijd, en dat vind ik
ook omdat het aldoor dun is wel vreemd.
Hij is daarbij ook een vreselijke schrokker, als ik hem 2 goed bevleesde kipkarkassen geef is het in 10 tot 15 seconden helemaal op.
Ik heb dan zoiets van dit kan je nooit goed gekraakt hebben, met het gevolg dat dat kleine beetje wat hij poept vaak een behoorlijk stuk bot in zit, soms wel 4 cm.
Ik laat de probiotica eens weg tot de l-glutamine op is heb nog voor ong. 4 weken.
Beau barft al sinds 2009 febr. maar heeft nog nooit zo weinig ontlasting gehad als de laatste tijd, en dat vind ik
ook omdat het aldoor dun is wel vreemd.
Hij is daarbij ook een vreselijke schrokker, als ik hem 2 goed bevleesde kipkarkassen geef is het in 10 tot 15 seconden helemaal op.
Ik heb dan zoiets van dit kan je nooit goed gekraakt hebben, met het gevolg dat dat kleine beetje wat hij poept vaak een behoorlijk stuk bot in zit, soms wel 4 cm.
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Dan moet je de karkassen even tot gort slaan 
Ik zou zowiezo geen vette diersoorten geven voorlopig
Ik zou zowiezo geen vette diersoorten geven voorlopig
Beau krijgt sinds 3 dagen geen probiotica meer maar nog wel glutamine 25 gr. per dag heb hem gisteren na een dag of 11 alles van de kip konijnkarkas met kop gegeven wel met de hamer er overheen en beetje stuk geslagen, hij had vanmorgen weer normale ontlasting, ik weet natuurlijk niet of het zo blijft, maar hoop het wel, en geef hem dan voorlopig ook geen probiotica meer, niet eerder als dat de glutamine op is.