[quote="sylvia"]
Mijn honden zijn gek op alle fruit en soms krijgen ze ook wel fruit, niet gepureerd gewoon voor de smaak. De rest jatten ze zelf vooral druiven zijn hier favoriet.
Ik weet trouwens uit ervaring dat gistend fruit op alle dieren een grote aantrekkingskracht heeft.
Wij hebben een tijdje in Inge gewoond en daar zat een pruimenboomgaard achter het huis , er was een keer een seizoen geen tijd voor de boomgaard dus de vruchten waren niet gedund en werden ook niet geplukt dus vielen op de grond. Ik weet niet oj je weet wat er gebeurd als er een hele oogst pruimen op de grond ligt

, je raakt al straal bezopen van de lucht die er hangt

En ik heb daar vol verbazing gekeken hoe druk het was in de boomgaard, bezopen erf honden (van de buren)
kippen die op hun rug lagen of overal tegen aan liepen, vogeltjes die uit de boom vielen, dus honden lusten niet alleen graag fruit maar ook alcohol, ook al is ze dat niet aangeleerd.
Mijn honden (op 1 na) zijn ook gek op bier (vast voor de hop

)
[/quote]Wel een late reactie, maar moet het toch ff vertellen. Mijn moeder heeft me meer dan eens verteld dat ze vroeger vaker gegiste bessen ed. aan de kippen voerden, waarna die vervolgens als "een kip zonder kop", dwz stomdronken rondliepen, àls ze nog konden lopen 8) en mijn allereerste Newf was opgegroeid in een kroeg, en volledig verslaafd aan bier (in het cafe dronk ze van de tap

) . Heb haar echt moeten laten afkicken