waarom honden fruit eten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:waarom honden fruit eten

Ordell

Bericht door Ordell »

[quote="Lizzy"]
Dat heeft toch ook nog nooit iemand beweerd? ::)
[/quote]

Pfff, zo vaak... ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Wie, waar, wanneer want ik heb nog nooit ergens gezien dat dat beweerd werd.
Ordell

Bericht door Ordell »

[quote="Lizzy"]
Wie, waar, wanneer want ik heb nog nooit ergens gezien dat dat beweerd werd.
[/quote]

Bij Zelf samenstellen - Hond / Discussie / Re:Een paar bedenkingen; Door Lizzy;

"Maar goed, om deze reden ben ik er persoonlijk van overtuigt dat je je hond tekort doet wanneer je hem geen groente/fruit geeft"

Om een voorbeeld te noemen....
Tis niet erg, ieder zijn eigen mening, maar het staat er wel... ;)
Laatst gewijzigd door Ordell op zo 07 nov 2004, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Je weet dondersgoed dat ik hier vooral doel op groentemix (wat in de volksmond GFmix wordt genoemd - ik geef mijn honden zelden fruit trouwens - het fruit dat ze krijgen jatten ze zelf bij elkaar). We hadden het hier over FRUIT.

En ja, ik blijf erbij dat ik denk dat groente noodzakelijk is maar dring het verder niemand op. Ik zet er daarom ook heel duidelijk bij "IK vind dat je een hond tekort doe" en zeg niet "het is persee noodzakelijk".
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 07 nov 2004, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ordell

Bericht door Ordell »

[quote="Lizzy"]
Je weet dondersgoed dat ik hier vooral doel op groentemix (wat in de volksmond GFmix wordt genoemd - ik geef mijn honden zelden fruit trouwens - het fruit dat ze krijgen jatten ze zelf bij elkaar). We hadden het hier over FRUIT.

En ja, ik blijf erbij dat ik denk dat groente noodzakelijk is maar dring het verder niemand op. Ik zet er daarom ook heel duidelijk bij "IK vind dat je een hond tekort doe" en zeg niet "het is persee noodzakelijk".

[/quote]

Daarom zei ik ook, ieder zijn mening....ik dacht dat jij je honden regelmatig fruit gaf, maar daar zit ik naast.
En wat ze jatten is moeilijk tegen te gaan.... ;)
chooky
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door chooky »

Ik heb Chooky trouwens geen fruit leren eten. Alles wat IK haar geef aan fruit spuugt ze weer uit. Chooky is een husky, ook een ras wat volgens velen nog heel dicht tegen de wolf aan zit.
Ze heeft het zichzelf geleerd om bramen en frambozen van de struiken in het bos af te plukken, en dat doet ze 'testend' door eerst haar bek eromheen te doen. En nu vroeg ik me af, na het berichtje van Nicolette, of ze dat nou zou doen om te kijken of de braam al makkelijk van de struik afkomt, dus rijp is, of om te proeven of er al genoeg van dat spul (ben even de naam kwijt) inzit.
oebaya
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door oebaya »

[quote="chooky"]
Ik heb Chooky trouwens geen fruit leren eten. Alles wat IK haar geef aan fruit spuugt ze weer uit. Chooky is een husky, ook een ras wat volgens velen nog heel dicht tegen de wolf aan zit.
Ze heeft het zichzelf geleerd om bramen en frambozen van de struiken in het bos af te plukken, en dat doet ze 'testend' door eerst haar bek eromheen te doen. En nu vroeg ik me af, na het berichtje van Nicolette, of ze dat nou zou doen om te kijken of de braam al makkelijk van de struik afkomt, dus rijp is, of om te proeven of er al genoeg van dat spul (ben even de naam kwijt) inzit.
[/quote]

Ik denk, dat ze ten eerste voorzichtig zijn vanwege de doorns en verder kijken hoe makkelijk hij los komt. De betreffende zoete stof kunnen ze nl. ruiken.
gr.
Nicolette
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Als op stal de pruimenbomen rijp zijn, dan is Balou de eerste die de gevallen pruimen opeet. Wel 10 per keer. Ook de gevallen bramen en tomaten eet ze uit zichzelf op. Maar goed, ik kan ook niets noemen wat ze niet lust of niet wil eten, dus ik denk niet dat Balou een goed voorbeeld is.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Mijn honden zijn gek op alle fruit en soms krijgen ze ook wel fruit, niet gepureerd gewoon voor de smaak. De rest jatten ze zelf vooral druiven zijn hier favoriet.

Ik weet trouwens uit ervaring dat gistend fruit op alle dieren een grote aantrekkingskracht heeft.
Wij hebben een tijdje in Inge gewoond en daar zat een pruimenboomgaard achter het huis , er was een keer een seizoen geen tijd voor de boomgaard dus de vruchten waren niet gedund en werden ook niet geplukt dus vielen op de grond. Ik weet niet oj je weet wat er gebeurd als er een hele oogst pruimen op de grond ligt :o , je raakt al straal bezopen van de lucht die er hangt ;D
En ik heb daar vol verbazing gekeken hoe druk het was in de boomgaard, bezopen erf honden (van de buren)
kippen die op hun rug lagen of overal tegen aan liepen, vogeltjes die uit de boom vielen, dus honden lusten niet alleen graag fruit maar ook alcohol, ook al is ze dat niet aangeleerd.

Mijn honden (op 1 na) zijn ook gek op bier (vast voor de hop ;D )
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 08 nov 2004, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Peet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Peet »

Hier 1 die er dol op is (watertandend dol!) en 1 die het niet moet. Zie ook mijn topic "Weten honden wat goed voor ze is"...Beau, die dus dol op fruit is, heeft in mijn ogen door zijn (diverse) kwalen een verstoring opgelopen in zijn vermogen om zelf Vit C aan te maken. Ergo: hij eet graag fruit om dat te compenseren. Tunja heeft een robuste gezondheid en moet geen fruit: ergo zij heeft de Vit C niet nodig.
Althans, da's mijn conclusie over mijn honden. Niet algemeen dus. ;)
oebaya
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door oebaya »

[quote="sylvia"]
dus honden lusten niet alleen graag fruit maar ook alcohol, ook al is ze dat niet aangeleerd.
[/quote]

Van de 5 honden zijn er hier maar 2 die alcohol lusten. Mijn teefje en haar zoon. Dat teefje is het aangeleerd, de fokster liet haar als pup wel eens een vinger die in wijn gedoopt was proeven, maar haar zoon? Die ruikt gewoon overal aan en als de lucht hem bevalt, dan werkt hij het naar binnen. Vooral zoete port is favoriet.
De andere trekken een heel moeilijke bek als ze alcohol ruiken.
De pruimen van de boom bij ons vorige huis lagen nooit lang genoeg op de grond om te gaan gisten, dan waren ze al in de hondenmagen verdwenen.
gr.
Nicolette
bernerfan
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door bernerfan »

nee hier in huis ben ik de enige die alcohol lust :P ;D ;D, maarre dudly lust wel fruit: mandarijnen, banaan , komkommer gaat er bij hem wel in....ik had het trouwens niet verwacht hoor, mijn vorige hond lustte helemaal geen fruit ;)
laura
4-sterren
4-sterren

Bericht door laura »

Tosca lust veel soorten fruit, maar echt alleen als ze honger heeft!!!!

Voor het eten bv een klokhuis is lekker, na het eten is het een vies ding :P ::)
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

[quote="sylvia"]
Mijn honden zijn gek op alle fruit en soms krijgen ze ook wel fruit, niet gepureerd gewoon voor de smaak. De rest jatten ze zelf vooral druiven zijn hier favoriet.

Ik weet trouwens uit ervaring dat gistend fruit op alle dieren een grote aantrekkingskracht heeft.
Wij hebben een tijdje in Inge gewoond en daar zat een pruimenboomgaard achter het huis , er was een keer een seizoen geen tijd voor de boomgaard dus de vruchten waren niet gedund en werden ook niet geplukt dus vielen op de grond. Ik weet niet oj je weet wat er gebeurd als er een hele oogst pruimen op de grond ligt :o , je raakt al straal bezopen van de lucht die er hangt ;D
En ik heb daar vol verbazing gekeken hoe druk het was in de boomgaard, bezopen erf honden (van de buren)
kippen die op hun rug lagen of overal tegen aan liepen, vogeltjes die uit de boom vielen, dus honden lusten niet alleen graag fruit maar ook alcohol, ook al is ze dat niet aangeleerd.

Mijn honden (op 1 na) zijn ook gek op bier (vast voor de hop ;D )
[/quote]Wel een late reactie, maar moet het toch ff vertellen. Mijn moeder heeft me meer dan eens verteld dat ze vroeger vaker gegiste bessen ed. aan de kippen voerden, waarna die vervolgens als "een kip zonder kop", dwz stomdronken rondliepen, àls ze nog konden lopen 8) en mijn allereerste Newf was opgegroeid in een kroeg, en volledig verslaafd aan bier (in het cafe dronk ze van de tap :-\) . Heb haar echt moeten laten afkicken :(
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Wat honden en fruit eten betreft, dat is zo verschillend; m'n allereerste D. Herder plukte zelf de appels van de bomen tijdens het wandelen - kan met laagstam - de hiervoor genoemde Newf vrat alles wat voor haar bek kwam, zoals de meeste Newfen ;D, maar heb er ook gehad die hun kop omdraaiden voor een stukje fruit. Ashley lust graag druiven (niet goed, ik weet het) Angel hoeft geen fruit. En van Andor is inmiddels bekend dat hij absoluut geen mandarijntjes lust! ;D

Plaats reactie