ziektekostenverzekering

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: ziektekostenverzekering

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Senta schreef: Uitgebreid pakket vergoed meer dan alleen volledige vergoeding van foto's HD/en ED
Vergeet de 155 euro vaccinatie, vlooien en wormenmiddelen niet, dat gaat er al weer van af.

Ik heb het er elk jaar nog dik uitgehaald. Krijg zelfs geld toe.

Schiet lekker op als je laat titeren, niet of nauwelijks vlooiengif gebruikt en alleen ontwormt wanneer het nodig is.

Ik heb ze ook niet verzekerd. Met drie honden wordt het gewoon een heel dure grap als je de variant neemt die redelijk vergoed.  Ik houd er dus ook zelf een spaarpotje op na.
Henny V.
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Henny V. »

Wij hebben geen dierenverzekering.
Wij leggen gewoon iedere maand geld apart voor de honden.
De ene maand is het meer dan de andere maand.
Als ik mijn 3 cavaliertjes wil verzekeren ben ik een vermogen kwijt, met het risico dat alles wat met Tommy zijn syring te maken heeft niet vergoed wordt.
De gewone pilletjes die ze sporadisch eens nodig hebben, kan ik zo ook wel betalen.
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

Senta schreef: Uitgebreid pakket vergoed meer dan alleen volledige vergoeding van foto's HD/en ED
Vergeet de 155 euro vaccinatie, vlooien en wormenmiddelen niet, dat gaat er al weer van af.

Ik heb het er elk jaar nog dik uitgehaald. Krijg zelfs geld toe.
Tja ik vaccineer bijna niet (alleen de jonge honden 2x) en ontwormen ook niet. tekenmiddel wel 1 á 2 per jaar, maarja dat wordt ik ook niet arm van.
Nee ik denk dat zelf sparen echt meer opleverd, tenzij je echt pech hebt w.b.t. onkosten voor je dieren.
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Ik heb mijn katten verzekerd bij Petplan en ben er heel tevreden over.
Nu wil ik de katten echter niet meer laten enten, maar in de voorwaarden van Petplan staat dat je preventieve zorg moet verlenen op advies van je dierenarts (dus enten :-X).
Hebben jullie hier ooit problemen mee gehad (zullen ze moeilijk gaan doen als een kat nu niesziekte krijgt?)
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

Esthertjuh schreef: Ik heb mijn katten verzekerd bij Petplan en ben er heel tevreden over.
Nu wil ik de katten echter niet meer laten enten, maar in de voorwaarden van Petplan staat dat je preventieve zorg moet verlenen op advies van je dierenarts (dus enten :-X).
Hebben jullie hier ooit problemen mee gehad (zullen ze moeilijk gaan doen als een kat nu niesziekte krijgt?)
laat mijn Da nou net vinden dat ik een goed entschema heb. ;)

en wat de controle betreft, tja niesziekte kunnen ze ook nog na enting krijgen.

Even een voorbeeld: 1 hond van kennis altijd elk jaar braaf geënt, beestje krijgt ineens Parvo, is verzekerd en heeft door bijwerking op antibiotica tegen parvo (vraag me niet waarom die da, niet de mijne, dat gegeven heeft) flinke kosten gemaakt, allemaal vergoed.
de andere hond van kennis nooit geënt na bij hem te zijn gekomen en ook parvo, ook verzekerd en gewoon vergoed.
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

oww ja en dan natuurlijk ons eigen ventje.
Verzekerd bij Proteq, al op jonge leeftijd 2 x operatie aan dermoïd in oog, beide keren op 20% na vergoed.
De premie hebben we voor hem er nu uit.
Toch ben ik aan het twijfelen om over te gaan.
De declaraties duren lang, ze veranderen behoorlijk vaak de polisvoorwaarden en de te vergoeden behandelingen.
Daarnaast is de premieverhoging elk jaar ook elke keer weer verrassend.

Maar daarnaast ben ik geen goede spaarder voor een potje in eigen beheer, dus vind ik een dierverzekering voor mij wel een uitkomst.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Ik ga eens 'hardop' tellen wat mijn honden dit jaar gekost zouden hebben aan premie, als ik uitga van de premie die ik nu zou betalen bij Petplan ;)

Tanja, 6jaar, 55-60kg          Kyra, 4jaar, 17kg                  Duster, 2 jaar, 22kg                    Totaal per maand    totaal per jaar
Basis: 25,90                          15,51                                    16,13                                          57,54                      690,48
Plus :  34,69                          23,37                                    23,58                                          81,64                      979,68
totaal: op aanvraag              op aanvraag                          35,21                                         

Als ik bij het 'totaal pakket' bij Tanja en Kyra uitga van een premie die 10euro boven de 'plus-premie' zou ik 113,27 per maand kwijt zijn en 1359,24 per jaar. (10euro bovenop de 'plus-premie' is nog aan de lage kant)

De kosten van de DA waren dit jaar 650euro voor een operatie en 41euro voor een controle. Opgeteld dus 691euro van januari tot vandaag.
Ik zou dan 35euro eigen risico hebben, dus zou ik bijgelegd hebben op de verzekering.

Bij het plus- en totaalpakket zou ik nog meer geld bijgelegd hebben.

Als het per hond bekeken zou moeten worden, had ik wel geld bespaard met de verzekering van Tanja, maar geld toe gelegd op de verzekeringen van Kyra en Duster. Maar het totaalplaatje blijft dat ik geen profijt had gehad als ik alle 3 de honden verzekerd zou hebben.
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Ik heb Alba wel verzekerd. In eerste instantie niet, ik had een flinke spaarrekening voor haar en daar zouden we elke maand geld bij leggen. Maar in de praktijk werkt dat hier niet, onder andere omdat we veel geld kwijt zijn aan huisvesting (in verhouding tot ons inkomen wonen we heel duur). Daarom heb ik haar toch verzekerd, bij Proteq.
Wat ik het voordeel vind, is dat ik nu makkelijker naar de dierenarts ga met iets waarvoor ik anders niet zou gaan. Niet dat ik nu voor elk wissewasje daar sta of dat ik anders zou lopen 'rekken' voor ik zou gaan maar het voelt fijn dat de meeste dingen verzekerd zijn. Ik vind juist dat de declaraties vlot afgehandeld worden, binnen een week heb ik een mail dat de declaratie ontvangen is en meestal krijg ik dan na een week of soms 2 een brief over de vergoeding.
De polisvoorwaarden zijn heel helder vind ik, geen wazig gedoe wat nu waaronder valt.

Wij hebben het uitgebreidste pakket, zelfs de osteopaat wordt vergoed!

Overigens geld bij Petplan een eigen bijdrage van €35,- per ingediend declaratieformulier, dus niet per jaar (staat op de website). Opsparen van de nota's is dan dus voordelig, maar betekend wel dat je dus niet 'direct' je geld terugkrijgt. Bij Proteq betaal je een vast percentage van elke nota (20% geloof ik) dus maakt het niet uit of je na elk bezoek of eens per zoveel tijd je nota's declareert. Dat was (onder andere) reden voor mij om voor Proteq te kiezen.

De volgende hond wordt ook weer verzekerd. Ik hoop wel dat we over een jaar een eigen huisje hebben en de woonlasten daardoor lager zijn geworden dan nu. Dan wil ik ook weer de hondenrekening meer aanvullen dan nu het geval is, als er meer dan 2 honden komen wordt het op den duur denk ik niet voordelig genoeg meer.
Laatst gewijzigd door Alba op do 23 sep 2010, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

ik heb mijn dieren verzekerd bij proteq enige wat je niet terug krijgt is de 19% eigen bijdrage. alle nieuwkomers worden verzekerd. op hetmoment 7 dieren verzekerd en ieder jaar dat gehele bedrag er weer uit
Deesje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Deesje »

ik kom weinig bij de dierenarts, meestal voor preventieve dingen, bloed prikken om alles een beetje in de gaten te houden, titeren enz... dit wordt allemaal niet vergoed, omdat er een medische noodzaak moet zijn voor de onderzoeken die uitgevoerd worden...

kortom het bloed prikken, titeren enz wordt niet vergoed.. verder kom ik er vooralsnog bijna niet.. maar af en toe twijfel ik dan wel weer, zeker voor op 'latere' leeftijd als er mogelijk wat kwaaltjes komen kijken..
als ik zou verzekeren zou ik het wel met homeopathie en fysiotherapie doen.. maar vooralsnog vind ik het niet nodig.. dan straks maar iets hogere premie betalen..
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Deesje schreef: ik kom weinig bij de dierenarts, meestal voor preventieve dingen, bloed prikken om alles een beetje in de gaten te houden, titeren enz... dit wordt allemaal niet vergoed, omdat er een medische noodzaak moet zijn voor de onderzoeken die uitgevoerd worden...

kortom het bloed prikken, titeren enz wordt niet vergoed.. verder kom ik er vooralsnog bijna niet.. maar af en toe twijfel ik dan wel weer, zeker voor op 'latere' leeftijd als er mogelijk wat kwaaltjes komen kijken..
als ik zou verzekeren zou ik het wel met homeopathie en fysiotherapie doen.. maar vooralsnog vind ik het niet nodig.. dan straks maar iets hogere premie betalen..
Dan kun je toch net zo goed wat geld opzij zetten, voor later ;)
Misschien valt het 'later' allemaal wel mee en hoef je niet alles te gebruiken wat je gespaard hebt.

Gewoon automatisch van je rekening naar de spaarrekening laten gaan, net zoals je zou doen als je premie moet betalen ;)
Marije
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Marije »

Beide honden verzekerd. De oudste bij Proteq en de jongste bij Petplan
Toen Myra, de oudste, 2 keer haar kruisbanden scheurde was ik blij dat ik haar verzekerd had (daarvoor weinig hoeven declareren) want met ruim 3500 euro heb ik haar premies er voor haar leven al uit..
HannekeKjell
5-sterren
5-sterren

Bericht door HannekeKjell »

Marije schreef: Toen Myra, de oudste, 2 keer haar kruisbanden scheurde was ik blij dat ik haar verzekerd had (daarvoor weinig hoeven declareren) want met ruim 3500 euro heb ik haar premies er voor haar leven al uit..
:o 3500 euro voor 2 kruisband operaties?
Kanonne...

Kjell is eens aan zijn kruisbanden geopereerd maar dat koste maar 700 gulden, dat is nogal een verschil.
Dat is trouwens ook betaald door de verzekeringsmaatschappij.
Ik weet alleen de naam niet meer, die maatschappij is een jaar of 5 geleden failliet gegaan en ik heb besloten om Kjell niet ergens anders te verzekeren.
Storm-en-Moos
1-ster
1-ster

Bericht door Storm-en-Moos »

Beide heren zijn verzekerd bij Proteq, maar overweeg om het stop te zetten en de 50 euro per maand die ik aan premie kwijt ben, automatisch op eigen honden-spaarrekening te laten storten. Het afgelopen jaar veel dierenarts onkosten gehad, maar de diagnostiek, operatie en nacontroles van de elleboog worden nu net weer niet vergoed. Hoewel we pas heel recent de brokken vaarwel hebben gezegd, er zijn al zoveel verbeteringen waarneembaar. Verwacht dan ook dat Storm & Moos de dierenarts alleen nog zullen zien voor de vaccinaties en als zij dienst heeft voor de uitlaatronde  :) (de uitlaatservice wordt gerund door de dierenarts, overigens naar tevredenheid, de buuf komt af en toe klagen dat ze zo lang weg zijn, maar is een beetje off-topic)

Plaats reactie