Met goede moed
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Re: Met goede moed
ja, ze kunnen het zeker eten, maar de meesten zullen het niet zo op smaak weten te waarderen.
en mocht de kat problemen hebben met nieren (lever?) en/of blaas, zou ik zeker voor een katten-kvv kiezen, wegens minder koolhydraten en gemalen bot ipv supplement.
en mocht de kat problemen hebben met nieren (lever?) en/of blaas, zou ik zeker voor een katten-kvv kiezen, wegens minder koolhydraten en gemalen bot ipv supplement.
Ah, ik snap het, dank je voor je toelichting. Ik zat nog even te speuren naar kvv verkooppunten. Morgen ga ik even toeren om Carnibest te halen, misschien dat dit beter bevalt. Ik zal enkele smaakjes meenemen en duimen!
Mijn katten hebben dusver geen enkele gezondheidsproblemen, al heeft mijn Birmaantje een zwakke maag na een heftige maag/darminfectie 1.5 jaar geleden, en ik wil wat dat betreft geen risico nemen. We hebben al flink wat onderzoeken achter de rug waar niks uit kwam. Gelukkig is ze nu al een tijd aan de betere hand, maar er waren periodes van 4x per dag spuug ruimen...arm beest, vandaar ook de introductie tot vers voer. Ook is ze nu 7 jaar; een beginnend senior-tje, maar ze moet nog héél lang mee. ;D
Ik kan ook aan Carnivoer komen. Ik heb net even de site bekeken, ziet er super uit. Daar ga ik ook wat van proberen. Iemand hier ervaring mee?
Mijn katten hebben dusver geen enkele gezondheidsproblemen, al heeft mijn Birmaantje een zwakke maag na een heftige maag/darminfectie 1.5 jaar geleden, en ik wil wat dat betreft geen risico nemen. We hebben al flink wat onderzoeken achter de rug waar niks uit kwam. Gelukkig is ze nu al een tijd aan de betere hand, maar er waren periodes van 4x per dag spuug ruimen...arm beest, vandaar ook de introductie tot vers voer. Ook is ze nu 7 jaar; een beginnend senior-tje, maar ze moet nog héél lang mee. ;D
Ik kan ook aan Carnivoer komen. Ik heb net even de site bekeken, ziet er super uit. Daar ga ik ook wat van proberen. Iemand hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door Kirry op zo 26 sep 2010, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gevoelige darmen/maag is iets wat helaas wel meer bij diverse oosterse tiepjes voorkomt (sprak ik uit ervaring).
Vroeger ook een tonkanese poes (= siamees x burmees) gehad die in dr jonge jaren ook regelmatig last van dr maag had, helaas kende ik het hele begrip barfen toen nog niet
Maar ik zie nu met mn oosterse korthaar Obi-wan (3 jr) na 11 mnd versvoeren al een mega vershil: hij heeft duidelijk minder last van zn darmen en poept makkelijker en beter!
Vroeger ook een tonkanese poes (= siamees x burmees) gehad die in dr jonge jaren ook regelmatig last van dr maag had, helaas kende ik het hele begrip barfen toen nog niet
Maar ik zie nu met mn oosterse korthaar Obi-wan (3 jr) na 11 mnd versvoeren al een mega vershil: hij heeft duidelijk minder last van zn darmen en poept makkelijker en beter!
Obi-wan, die naam is fantastisch! Mijn Birmaantje heet Spock. 
Het is zo sneu om een misselijke kat te zien, daarom ben ik verschrikkelijk gemotiveerd om dit door te zetten. Het voelt toch als een optie die je moet proberen om je kat gezonder te krijgen. Jammer dat ze alleen zo eigenwijs is. Hehe. Maar een klein uurtje terug nam mevrouw eindelijk! hapjes van haar Bozita natvoer + Duck. Ik hoop, en ga er een beetje vanuit, dat Carnibest of CarniVoer beter gaat bevallen.
Het is zo sneu om een misselijke kat te zien, daarom ben ik verschrikkelijk gemotiveerd om dit door te zetten. Het voelt toch als een optie die je moet proberen om je kat gezonder te krijgen. Jammer dat ze alleen zo eigenwijs is. Hehe. Maar een klein uurtje terug nam mevrouw eindelijk! hapjes van haar Bozita natvoer + Duck. Ik hoop, en ga er een beetje vanuit, dat Carnibest of CarniVoer beter gaat bevallen.
Spock, wat een geweldige naam voor een flapoor
(obi-wan had ook eigenlijk yoda moeten heten)
Yoda, hihi, die naam zit bij mij ook nog in het bestand 'Toekomstig Huisdierennaam', te samen met Sproetje en Spriet. 
Vandaag wilde ik even op en neer voor Carnibest en Carnivoer, helaas zit het even tegen: op de N57 is een vrachtwagen met zetmeel gecrashed, dus dat is flinke file en de lager van onze auto schijnt elk moment in elkaar te draaien, dus die is naar de garage. Nog even aan de Duck dus.
Ik heb vanmorgen mjin kater L!nk blijgemaakt met sardientjes. Hij heeft er 3 op
, en een likje ei, maar dat vinden ze nog maar vreemd denk ik.. Ik heb het ook niet lang laten staan in ieder geval. Komt meteen mijn vraag hierover: hoe past sardien in het voedingspatroon? We beginnen hier net en zijn volop aan het testen en proeven, dus ik ga er een beetje vanuit dat alles nu een beetje geoorloofd is, zij het in goede verhoudingen en balans, maar als sardien of iets anders niet meer dan eens per week gegeven mag worden, tik mij dan even op de vingers. 
Ik heb naast de vaste natvoer + kvv ook even wat kipfilet op het menu staan. Wel apart, want rauwe kip is nog steeds een beetje eng naar mijn idee. Ook besef ik nu dat mijn zus, die al jaren gekookte koolvis en kipfilet geeft 's avonds, een hoop energie + voedingswaarde verspilt. Ik zal haar er eens op wijzen.
Vandaag wilde ik even op en neer voor Carnibest en Carnivoer, helaas zit het even tegen: op de N57 is een vrachtwagen met zetmeel gecrashed, dus dat is flinke file en de lager van onze auto schijnt elk moment in elkaar te draaien, dus die is naar de garage. Nog even aan de Duck dus.
Ik heb vanmorgen mjin kater L!nk blijgemaakt met sardientjes. Hij heeft er 3 op
Ik heb naast de vaste natvoer + kvv ook even wat kipfilet op het menu staan. Wel apart, want rauwe kip is nog steeds een beetje eng naar mijn idee. Ook besef ik nu dat mijn zus, die al jaren gekookte koolvis en kipfilet geeft 's avonds, een hoop energie + voedingswaarde verspilt. Ik zal haar er eens op wijzen.
sardientjes mogen zeker, maar bij 3 op 1 avond kan je de volgende dag wel platte drollen of zelfs diarree verwachten. vette vis bevat veel eigen olie en laxeert daardoor. meestal geven de meeste mensen daarom maar 1x per week; hier op vrijdag, ik voed ze katholiek op 
Aha, even die slappe poep voorkomen dan en minderen met de vette vis. De kipfilet ging erin bij L!nk, Spock moet daar nog niks van weten, maar zij vond de natvoer+smuldier compleet (rode verpakking) erg lekker, en die bevatte al twee theelepels! 
Die komt er ook wel!
Mmmm Koolvis vinden ze zozo, ze knabbelen eraan als een lekker snack, maar dat is het. Vandaag even wat kip of rundergehakt erbij.
Tevens zitten wij al op 3.5 theelepel kvv, gaat goed. Ook heeft mijn Spockje al heel de week (sinds we op katvoer+kvv zitten) niet gebraakt!
Ik denk ook dat het naderende succes komt door mijn instelling, maar ik vind het soms zo sneu als ik die koppies zie van: "M-m-mmm-maar, dit is niet mijn brok!"
... Dan moet ik even slikken en denk ik: Nou, dat is dan jammer...het is jullie eten voor de komende tijd en daarmee basta. Vroeger was ik daarvoor gevallen als een baksteen. Volhouden dus!
Tevens zitten wij al op 3.5 theelepel kvv, gaat goed. Ook heeft mijn Spockje al heel de week (sinds we op katvoer+kvv zitten) niet gebraakt!
Ik denk ook dat het naderende succes komt door mijn instelling, maar ik vind het soms zo sneu als ik die koppies zie van: "M-m-mmm-maar, dit is niet mijn brok!"
Zo reageerde mijn poezie vorig jaar ook hoor (nog steeds af en toe als ze de kans krijgt, tsss, stomme dameskatten...mijn katers zijn veel makkelijker)
Met mijn blixa is het uiteindelijk toch goedgekomend, dus blijf hopen en volhouden...
Met mijn blixa is het uiteindelijk toch goedgekomend, dus blijf hopen en volhouden...
Wat fijn, wat fijn! Ik ben gisteren een lading Carnibest gaan halen in allerlei smaakjes, waaronder de kattenversie en de honden rijst/kip versie. (ze hadden nog maar 2 rolletjes voor de kat..) Ook heb ik nog een 500gr lamshartjes meegenomen, en ik wilde ook een kilo eendekuikens meenemen, maar...ik moet nog even wennen aan die stap. 
Maar! De Carnibest, die vloog er gewoon in..zonder smering of wat dan ook. Ook de lamshartjes gaan erin als zoete koekjes. Ik ben zo blij.
Maar! De Carnibest, die vloog er gewoon in..zonder smering of wat dan ook. Ook de lamshartjes gaan erin als zoete koekjes. Ik ben zo blij.
wat goed!
-
Cizsel
- 5-sterren

- Contacteer:
Mijn katten zijn gek op kip maar raken Smuldier Kip niet aan.
Alles is beter dan brok, maar probeer ook speciale kattenvoeders of bijv. All Animal ergens te bestellen, of voer genoeg hart bij (voor taurines). Ik voer ook Smuldier en Rodi aan mijn katten, maar met mate en voer liever Haaksbarf en All Animal
Oooh en natuurlijk lekker kippennekken en ga binnenkort een konijnenrug proberen 
Alles is beter dan brok, maar probeer ook speciale kattenvoeders of bijv. All Animal ergens te bestellen, of voer genoeg hart bij (voor taurines). Ik voer ook Smuldier en Rodi aan mijn katten, maar met mate en voer liever Haaksbarf en All Animal