Commentaar vleesvoer

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Commentaar vleesvoer

May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

Een overbeet hoef geen probleem te vormen bij het eten.
Hier heeft de oudste border een overbeet van een dikke centimeter, maar daar heeft ze nooit last van gehad.
Haar hoektanden in de onderste kaak hebben netjes hun weg gevonden in de bovenkaak, ze heeft op die plekken 2 dutjes zitten.
Enige wat ze lastig kan is een groter stuk brood eten, of een flinke lap spiervlees dat krijgt ze niet weg.
Maar vleesbot en kauwdingen krijgt ze wel prima weg.
Pedro98
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Pedro98 »

[quote="dancingdaydream"]
pff, ik vind dat ook weer zoiets he... DAt je hem dan maar meteen terug moet brengen.. alsof de minder perfecte hondjes geen recht op een leuk leven hebben?

Maar idd, gewoon lekker vlees en geen brok geven :)

Ik zou je aanraden om ook ivm zijn onderbeet de medium kong te nemen, en dan de puppy of senior versie :) Zijn van zachter rubber, en is vaak makkelijker voor de kleinere honden. Ook kunnen ze bij de medium er beter bij :) Heb voor Yuun zelf 2 mini's, maar ze was bij een vriendin laatst met een medium aan het spelen, en dat was eigenlijk veel beter geschikt :)
[/quote]

Zo dachten wij er ook over we de fokster had ons netjes opgebeld of we een ander uit wilden zoeken, maar naar een belletje naar de DA en vertelde dat het niet een probleem hoefde te worden fijn bij de zelfde pup gebleven.
Oke ga de Kong deze week nog even bestellen, gelijk nog wat erbij bestellen aan speeltjes scheelt weer de verzendkosten.

[quote="May Linn"]
Een overbeet hoef geen probleem te vormen bij het eten.
Hier heeft de oudste border een overbeet van een dikke centimeter, maar daar heeft ze nooit last van gehad.
Haar hoektanden in de onderste kaak hebben netjes hun weg gevonden in de bovenkaak, ze heeft op die plekken 2 dutjes zitten.
Enige wat ze lastig kan is een groter stuk brood eten, of een flinke lap spiervlees dat krijgt ze niet weg.
Maar vleesbot en kauwdingen krijgt ze wel prima weg.
[/quote]

Als ik Ukkie in de bek kijk kan ik inderdaad ook al zien dat zijn onderhoektandjes tegen het tandvlees komt en daar nu een putje in zit. Eten gaat nu nog prima en hopen dat het ook zo zal blijven. Maandag naar de DA en dan horen we wel wat hij er van vind.
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Teun heeft ook een overbeet, zal richting 1cm gaan als ik het zo bekijk. Met het kraken van een flinke eendennek heeft hij geen enkele moeite, een beetje taaie pensstaaf wil hij nog weleens laten liggen.  Hij is nu bijna een jaar en ik verwacht niet dat zijn onderkaak nog bijtrekt :-\  Ik houd ook zijn tanden in de gaten. De onderhoektanden staan een tikkeltje naar voren waardoor ze vrij netjes achter de boven hoektanden komen als hij z'n giecheltje dicht heeft, maar ze horen er geloof voor te staan.

Ach hij heeft net als ik gewoon een te kleine kaak en niet alle tandjes passen er mooi in.... de snijtandjes staan dan ook een beetje scheef, net als bij mij :P
Dacelo
1-ster
1-ster

Bericht door Dacelo »

Ik heb hier een kruising tussen een franse bulldog en een bordeaux dog met een onderbeet van ongeveer 7 mm. Ze is pas 4 maanden, maar heeft wel flink moeite met barfen. Ze krijgt geen botten of flinke stukken vlees kapot gekauwd. Het enige wat lukt is een kippenek en een vleugeltje als ik deze door midden knip. Dus zolang ze het zonder te kauwen door kan slikken lukt het wel, maar echt iets kapot krijgen lukt haar niet. Als ik jullie verhalen zo hoor, zou het niet aan haar onderbeet liggen, maar mogelijk aan iets anders?....  :-\ 
Pedro98
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Pedro98 »

Bij Ukkie sla ik eerst even met het hakmes (plattekant) een paar keer op een kippennek zodat hij wat stukgaat. Hij kan dan beter kracht zetten op de botjes die er in zitten dan niks geen probleem met weg krijgen en het kapot kauwen van de botjes.

Maar als je in zijn bek kijkt kan je misschien zien of zijn tanden in zijn tandvlees prikken en dat hij daar misschien last van heeft.
Laatst gewijzigd door Pedro98 op za 23 okt 2010, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie