Ik baal er zo van en ik vind het echt zó zielig!!! Dacht ik hem wat verlichting te bieden door die pro-collar....maak ik het alleen maar erger
Kvv bij voedselallergie
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Re: Kvv bij voedselallergie
Ik heb uiteindelijk Bibi besteld en dat komt als het goed is donderdag binnen. Ik hoop zo dat het gaat werken, want Luna/Toeter heeft zijn wond weer helemaal opengekrabt tot bloedens toe. Ik had hem namelijk de pro-collar omgedaan ipv die vervelende kraag, maar ja hij kon zich dus toch nog krabben.
Ik baal er zo van en ik vind het echt zó zielig!!! Dacht ik hem wat verlichting te bieden door die pro-collar....maak ik het alleen maar erger
Arme toeter, jeuk kan zo vervelend zijn! Had je al eens bach rescue-zalf geprobeerd ter verlichting? (of bach crab aple drups door het eten of in de nek druppen)
Beiden helpen tegen de jeuk, ik gebruik ze beiden voor obi-wan als die zich af en toe dwangmatig plukt en bij hem werkt het goed...
Beiden helpen tegen de jeuk, ik gebruik ze beiden voor obi-wan als die zich af en toe dwangmatig plukt en bij hem werkt het goed...
Nee dat heb ik nog nooit geprobeerd. Waar kun je dat kopen? Bedankt voor de tip!
Bach rescue kan je zelfs bij t kruidvat kopen, de crab apple [ook van Bach] bij een reform/gezonde dingen winkel oa 'de Tuinen', 'Gezond en wel', 'Erica'
En als kruidvat de rescue zalf niet heeft, dan heeft de etos het wel...Too schreef: Bach rescue kan je zelfs bij t kruidvat kopen, de crab apple [ook van Bach] bij een reform/gezonde dingen winkel oa 'de Tuinen', 'Gezond en wel', 'Erica'
Die zalf trekt met 2-3 minuten in de huid maar het kan geen kwaad als pappa-kat het eraf likt (zalf op plantenbasis)
(ik moet mijn pekke ook altijd 5 minuten wegjagen omdat hij het er anders aflikt bij obi-wan omdat hij het lekker vind)
Laatst gewijzigd door Limpy op di 26 okt 2010, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok, ik zal eens gaan kijken. Bedankt!
is er al eens heel goed naar z'n gebit gekeken?
misschien ist niet alleen jeuk, maar pijn van een slechte kies/wortel oid?
je zegt dat 't steeds dezelfde wond is, er zijn dus geen andere irritatie plekken?
misschien ist niet alleen jeuk, maar pijn van een slechte kies/wortel oid?
je zegt dat 't steeds dezelfde wond is, er zijn dus geen andere irritatie plekken?
Verhip, een fistel kan idd ook zulke irritaties geven ja...
Hij is onlangs helemaal gecheckt bij de dierenarts en die heeft ook in zijn bek gekeken. Maar goed, dit is niet grondig bekeken dus dat zou een puntje kunnen zijn inderdaad.
De wond zit eigenlijk op zijn wang en was heel groot (liep tot aan zijn oor) maar is nu nog een plek van 1 vierkante cm. En dat is de enige plek waar hij krabt, verder is er niks met zijn vacht/huid aan de hand. Al moet ik zeggen dat hij wel een doffe vacht heeft. Totaal geen glans.
Maar goed, hij heeft wel een bloedonderzoek gehad en aan de hand daarvan zei de dierenarts dat hij een allergie had (ik weet de uitslag niet meer precies....iets met witte bloedcellen en zijn immuunsysteem:-[)
De wond zit eigenlijk op zijn wang en was heel groot (liep tot aan zijn oor) maar is nu nog een plek van 1 vierkante cm. En dat is de enige plek waar hij krabt, verder is er niks met zijn vacht/huid aan de hand. Al moet ik zeggen dat hij wel een doffe vacht heeft. Totaal geen glans.
Maar goed, hij heeft wel een bloedonderzoek gehad en aan de hand daarvan zei de dierenarts dat hij een allergie had (ik weet de uitslag niet meer precies....iets met witte bloedcellen en zijn immuunsysteem:-[)
hmmm, 't immuunsysteem kan natuurlijk al snel een deuk krijgen van een mierende ontsteking
perzzzoonlijk zou 'k n's een foto van z'n gebit/wortels laten maken,
niet alle bek-irritaties hoeven vanuit de bek zichtbaar te zijn
dan nog: kannie gevoelig zijn op graan (zoals bijna alle katzels) of andere 'onzin' natuurlijk
heel erg sneu voor jullie! immuunsysteem kun je redelijk opbouwen, zodra je de boosdoener hebt weggenomen, da's nu even de vraag wat precies, dan gaat z'n vacht weer glimmen, en zal hij een stuk beter in z'n vel zitten,
hoe ist met enten, en vlooi en of andere verdelgers?
perzzzoonlijk zou 'k n's een foto van z'n gebit/wortels laten maken,
niet alle bek-irritaties hoeven vanuit de bek zichtbaar te zijn
dan nog: kannie gevoelig zijn op graan (zoals bijna alle katzels) of andere 'onzin' natuurlijk
heel erg sneu voor jullie! immuunsysteem kun je redelijk opbouwen, zodra je de boosdoener hebt weggenomen, da's nu even de vraag wat precies, dan gaat z'n vacht weer glimmen, en zal hij een stuk beter in z'n vel zitten,
hoe ist met enten, en vlooi en of andere verdelgers?
Inderdaad een goed idee, helemaal niet aan gedacht dat het ook zoiets kan zijn.
Hij is in juni geent en hij heeft geen vlooien (doe regelmatig ontvlooien) en hij komt niet buiten dus heeft ook geen last van andere beestjes zoals teken.
Hij is in juni geent en hij heeft geen vlooien (doe regelmatig ontvlooien) en hij komt niet buiten dus heeft ook geen last van andere beestjes zoals teken.
'k zou hier de zoekfunctie n's gebruiken en zoeken op enten kat ja/nee
(mocht je 't zo niet kunnen vinden ga ik wat voor je zoeken)
'k zou niet ontvlooien als er geen vlooien zijn, en niet ontwormen zonder idee van wormen
dit int kader van immuunsysteem, beter maken/houden

(mocht je 't zo niet kunnen vinden ga ik wat voor je zoeken)
'k zou niet ontvlooien als er geen vlooien zijn, en niet ontwormen zonder idee van wormen
dit int kader van immuunsysteem, beter maken/houden
Poeh, je leert hier wel veel! 
Het voer (Bibi) is vandaag binnengekomen, dus de katten hebben net al heerlijk gesmuld! Maar ja, die vreetmonsters lusten ook alles (zelfs pens).
Vind het nog wel een beetje lastig in porties te verdelen. En weet niet precies hoeveel ik moet geven. 30-40 gr per kilo lichaamsgewicht toch ongeveer?
Mja, ik heb geen weegschaal. Dacht aan 400 gr per dag samen, zou dat kunnen? Ze mauwen in elk geval wel om meer.
Het voer (Bibi) is vandaag binnengekomen, dus de katten hebben net al heerlijk gesmuld! Maar ja, die vreetmonsters lusten ook alles (zelfs pens).
Vind het nog wel een beetje lastig in porties te verdelen. En weet niet precies hoeveel ik moet geven. 30-40 gr per kilo lichaamsgewicht toch ongeveer?
Mja, ik heb geen weegschaal. Dacht aan 400 gr per dag samen, zou dat kunnen? Ze mauwen in elk geval wel om meer.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Hier eten ze beduidend minder, 2 stuks rond de 300 g per dag samen en een klein antiek gebakje rond 100 g per dag.
Hier zijn de jonge dames [3 jr] pas echt zielig... samen ca180gr/dag en ze zijn niks niet mager.