kvv zonder granen en zonder kip ??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: kvv zonder granen en zonder kip ??

Meike en Daisy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Meike en Daisy »

[quote="Wendi"]
Bij Darf kun je op bestelling een voer laten maken naar wens. Minimale afname is dan wel 50 kg.
Granen zitten er al niet in, voor de kip kan dan een ander diersoort gezocht worden.
[/quote]

Klopt, ik heb Darf met parelhoen ipv kip.

De mixen van All Animal bevatten geen groenten en maar één diersoort per mix. Is dat geen oplossing?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

lupa compleet glutenvrij zit geen kip of rijst in en volgens mij bevat de smuldier compleet glutenvrij ook geen rijst en kip.
jannette
2-sterren
2-sterren

Bericht door jannette »

Hoi,hoi.

Ik ben Jeannette  met cavaliertje Jaimy. Nynke heeft voor mij dus deze vraag gesteld over kvv.
Jaimy wordt 20 november 3 jaar. Hij kreeg altijd brok. Veel soorten geprobeerd. Hij bleef spugen, diarree, jeuk enz. Allergie onderzoek gedaan. Jaimy is allergisch voor glute,tarwe,gevogelte en rund.
Kreeg dus het advies om kvv te proberen, wat ik eerst dus niet wilde, want brok is zo makkelijk om te geven.
Ik ben begonnen met Naturis, Tinlo. Daar bleef Jaimy van spugen en werd heel lusteloos en viel af. Hij wilde niet meer wandelen of spelen. Deed hij dat wel dan ging hij spugen. Ben zo brutaal geweest om Tannetje om advies te vragen. Zij adviseerde mij om haaksbarf of cb eend kalkoen te gaan geven. Ben dus begonnen met Haaksbarf paard.  Heb ik 4 weken gegeven. Ging redelijk, maar bleef wel misselijk. Zijn ontlasting werd ook steeds meer. Goed na 4 weken paard, geef ik nu konijn. Na 4 keer konijn is hij gaan spugen en is ook aan de diarree. Dat was dus gisteren. Gisteravond heb ik zoveel mogelijk de groenten uit zijn eten gevist. Hij heeft vandaag nog niet  gespuugd. Ik denk dus nu dat hij ook de groenten niet verteerd, want in zijn ontlasting zie je de peen en broccli zo zitten.Hij weeg nu nog maar 6.6 kg. Toen hij begon met kvv woog hij 7.8 kg. Hij is dus best veel afgevallen in 5 weken tijd. Zal ik nu dus nog doorzetten of cb kalkoen of eend nog gaan proberen. Wat tannetje ooknog noemde in haar mailtje? En kan de rijst dan geen kwaad. Hij moet echt wel wat zwaarder worden.
Oef wat een verhaal, maar zo zij jullie wel een beetje op de hoogte.

Gr. Jeannette
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Welkom op BP Jeanette  :) :) :) :) :)
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

:hi: Jeanette en Jaimy!
Oeps als je idd stukjes peen en broccoli terug vind is niet leuk. Je zou eens de CB eend katversie kunnen proberen, zit én geen rijst en geen groentes in...
Wellicht eens af en toe licht verteerbare groentes toevoegen om te zijn hoe hij dat verteerd?

In HB-paard zit volgens mij ook kip, van hen is alleen de konijn en zalm echt kiploos (ook in kattenversie te krijgen zonder groente)
En kiezebrink heeft dus ook eendemix, heerlijk volgens mijn kwartet (evt beetje spiervlees toevoegen bij harde poep)

Maar Nynke kan je vast goed op weg helpen met merken, leveranciers en zo.. :)

In ieder geval succes met je manneke, dat hij moge aankomen en bovenal zich beter gaat voelen met vlees!  :-*
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

Welkom hier Jeanette!
Ik zou ook kijken naar een soort zonder groente, kip en rund.
Idd wat Limpy zegt de katversie eend van CB of bv all animal.
En anders zou ik eens kijken of iemand eens wat voor je kan malen, of zelf malen, dan weet je zeker wat erin zit  ;)
jannette
2-sterren
2-sterren

Bericht door jannette »

Bedankt allemaal voor alle goede adviesen en lieve worden.
Jaimy is nu constant gras aan het eten en spugen. Stink vreselijk uit zijn bekje. Broccoli luchtje lijkt het wel.
Kan het geen kwaad om de katversie van CB aan een hond te geven? Ik heb hier iemand in de buurt die bij mij kvv thuis komt brengen. Zij heeft nu ook een mailtje naar Tannetje gestuurd. Maar nog niets gehoord.
Hij eet kvv wel heel graag dus dat is geen probleem, maar zou zo graag willen dat hij zich lekker gaat voelen en iets zwaarder gaat worden. :'( Al is het maar 500 gr.
Mijn man is het al helemaal zat en hier in de buurt ben ik al een dierenbeul omdat hij steeds magerder wordt.
Volgens hun moet ik weer brok gaan geven. >:(
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Een verkooppunt van haaksbarf bij mij in de buurt heeft ook alleen maar HB-kat in de winkel, dit wordt gretig afgenomen door hondeneigenaren die dan zelf groentes toevoegen...
Wellicht voor jou een (tijdelijke) oplossing om te zien welke groentes hij wel of niet verteerd (voorlopig geen peen/broccoli)

Het vleespercentage in katten-kvv is gewoon hoger dan bij honden-kvv en groenteloos.
Als je hem wat meer voert en hij verdraagt de wat vettere diersoorten (o.a. eend,lam), zou hij dus moeten aankomen...
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik zou inderdaad kijken of iemand voor je kan malen. Dan kun je precies zien wat je er in stopt. Ook zou ik alles op de kalender bijhouden. Hoeveel eet hij, wat eet hij, hoe is zijn toestand.
Heel veel succes.
jannette
2-sterren
2-sterren

Bericht door jannette »

Ik ga nu naar shaweca om haaksbarf kat te halen en dan de zalm versie.
Hoelang mag je dan vis alleen  geven?
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

vindt het een beetje zimba verhaal.... :-\
jannette
2-sterren
2-sterren

Bericht door jannette »

wat bedoel je met simba verhaal?
jannette
2-sterren
2-sterren

Bericht door jannette »

Ben net terug van Shaweca. Een rondleiding gehad en alles zag er keurig schoon uit. Heb 8 rollen van 500 gr zalm gekregen. Mag ik gewoon proberen. Morgen gaan zij speciaal voor mij paarden kvv zonder groenten maken. Heb ook meteen gevraagd of er ook echt paardenbot inzit. Hij heeft mij meteen laten zien hoe dat het gaat en het was echt paardenbot. Gaat dat goed, gaan zij een andere vlees soort maken.  Eigenlijk moet ik 20 kilo afnemen, maar dat hoef ik dus niet te doen. Eerst kijken hoe Jaimy het doe op alleen paardenvlees.
Vanavond is het menu voor Jaimy zalm. Ben benieuwd hoe het gaat. :)
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

spannend meissie !!!!  Ik hoop dat hij dit goed verdraagt !!!!! :) :) :)
claudiaB
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door claudiaB »

:hi:

succes met het uitzoeken waar je hondje het goed op doet!

Plaats reactie