Produktperikelen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Produktperikelen

Jasmin
3-sterren
3-sterren

Bericht door Jasmin »

HannekeKjell schreef: Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar je schijnt de kwaliteit van de visolie te kunnen testen door een capsule in de vriezer te doen.
Een goede kwaliteit olie bevriest niet.
Aah, weer wat geleerd!  :biggrin2:
Jasmin
3-sterren
3-sterren

Bericht door Jasmin »

Nog een vraag: ben me aan het verdiepen in de diverse versvoerleveranciers en ben er intussen achter dat Richard voor mij aangenaam dicht in de buurt zit. Alleen: zijn de prijzen nou inclusief btw of niet? Daar kan ik nog maar niet achter komen, ook niet op de site van Richard (of Herby).
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

Jasmin schreef: Nog een vraag: ben me aan het verdiepen in de diverse versvoerleveranciers en ben er intussen achter dat Richard voor mij aangenaam dicht in de buurt zit. Alleen: zijn de prijzen nou inclusief btw of niet? Daar kan ik nog maar niet achter komen, ook niet op de site van Richard (of Herby).
Ik heb altijd de prijs betaald die op de site's stondt, dus inclusief BTW.
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

idd incl btw, de meeste leveranciers vermelden het als het niet incl is....
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

mijn vleesturk maalt ook zelf zn gehakt. zelfs als ik mn lamsharten gemalen zou willen, zou hij die best door de molen doen voor mij.
voor visolie zou ik het liefst kiezen voor iets dat zo min mogelijk bevuild is en liefst dan ook specifiek voor dieren (minder kans op vervuiling), dus doils oid.
~anna~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~anna~ »

koekje schreef: mijn vleesturk maalt ook zelf zn gehakt. zelfs als ik mn lamsharten gemalen zou willen, zou hij die best door de molen doen voor mij.
voor visolie zou ik het liefst kiezen voor iets dat zo min mogelijk bevuild is en liefst dan ook specifiek voor dieren (minder kans op vervuiling), dus doils oid.
ja dit merk, of anders plantaardige omega.
http://www.doils.net/v1/producten/produ ... anguage=nl
Laatst gewijzigd door ~anna~ op vr 05 nov 2010, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasmin
3-sterren
3-sterren

Bericht door Jasmin »

Plantaardige omega? Bestaat dat? En voor de honden is dierlijke omega toch beter, had ik begrepen?
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Jasmin schreef: Plantaardige omega? Bestaat dat? En voor de honden is dierlijke omega toch beter, had ik begrepen?
Ik had ook altijd begrepen dat plantaardige omega´s moeilijker om te zetten zijn voor een carnivoor en dat het dus beter is om visolie te geven....

De doils-visolietjes worden geacht gezuiverde vidolie te zijn (zonder metalen e.d.) dus wel okay....
HannekeKjell
5-sterren
5-sterren

Bericht door HannekeKjell »

Deze algenolie is ook prima http://www.royal-green.eu/#/algenolie
Je moet kijken dat je omega 3 hebt en geen 6, want daarvan zit standaard al genoeg in zijn voeding omdat je vlees geeft.
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

Plantaardige omega 3 vetten zijn idd vaak niet-actieve omega 3 vetten waar de hond dus minder aan heeft.
Een uitzondering hierop zijn de vetten uit algenolie.
Dus of je voert gewoon vette vis, of visolie in capsules of vloeibare vorm of algenolie. Bij honden met problemen in het beweginggestel is het vaak wel wenselijk wat meer omega 3 vetten toe te voegen. Voor een gezonde hond volstaat 1 á 2x per week vette vis prima.
Alle andere soorten olie zou ik persoonlijk niet voeren omdat het niets tot weinig toevoegd.

Plaats reactie