bestellen, praktische vraag

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: bestellen, praktische vraag

Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Benjy en Misty »

Ik bestel hier op diverse manieren.  :biggrin2: Op gevoel wat ik nodig heb, wanneer er een te leuke aanbieding voorbij komt en als laatste probeer ik de vriezer leeg te krijgen zodat er de keer erop weer veel in past.  :biggrin2: Die laatste techniek werkt op de een of andere manier alleen niet zo heel goed behalve op het moment. Nu heb ik een tekort aan botwerk en spiervlees. Orgaan heb ik op hart na nog genoeg. Alles is bijna op maar ik hoop vrijdag even naar de markt te kunnen om wat op te halen.  :)
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Hier zit er totaal geen logica in ::)
Ik bestel waar ik aan kan komen of wat ik nodig heb.
Ook bestel ik soms voor een lange periode wanneer ik iets goedkoop kan krijgen.

Ik durf ook te bestellen wanneer mijn vriezer helemaal vol zit. Er gaan hier bijna 80kg per maand doorheen, dus voordat het vlees geleverd word heb ik al weer voldoende plaats. Al is het soms wel rekenen hoor ;)

Nu heb ik bijv 30kg rund besteld, 30kg parelhoenkarkas, 10kg konijn en ik krijg nog 15kg ander spul. Halverwege februari komt SW en dan zal mijn rund/parelhoen/konijn/anders nog niet op zijn en met de levering van SW kan ik ook 12weken vooruit. Ook zal ik tussendoor nog iets van kalkoennekken en kipkarkas moeten bestellen.
Ik heb dus 1 vriezer extra als 'opslag' voor de lange termijn.

In jouw geval zou ik dus kijken hoeveel ik nog heb, hoe lang ik er mee kan doen, hoeveel er straks nog in de vriezer ligt als SW komt leveren en kijken of ik voor 8 weken weer vooruit kan met de nieuwe bestelling van SW.
siempie73
3-sterren
3-sterren

Bericht door siempie73 »

Ja ik ga maar gewoon voor 8 weken bestellen. Het is dan idd weer een maand verder. De vriezers zijn dan al weer een endje leeg.

Ondanks dat ik met een menu werk (controlfreakje... :)) heb ik toch het idee dat ik geen overzicht heb als de vriezers zo vol zitten. (terwijl ik precies weet wat er is voor het menu en ook wat ik daarna over heb, aardig gestructureerd dus ;)

Andere vraag, AJ en Nilo hebben net voor het eerst geitrib/ lamsrib (wat had ik???) gehad. Ik sta er niet helemaal achter als ik eerlijk ben. Vind het toch een beetje eng.
Prompt geeft AJ alles net terug, hij heeft wel heel netjes gegeten. Sterkt mij wel in mijn idee dat ik het niet wil geven. Wat een muts ben ik he?!?!?!

Mss toch maar de rest rib verkopen en daarvoor in de plaats iets anders... :-[
Pedro98
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Pedro98 »

Probeer hier de vriezer ook vol te houden maar er zit eigenlijk alleen kvv in. Maar een lege vriezer verbruikt ook meer energie dus hou ik hem ook liever gevuld.
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

siempie73 schreef: Ja ik ga maar gewoon voor 8 weken bestellen. Het is dan idd weer een maand verder. De vriezers zijn dan al weer een endje leeg.

Ondanks dat ik met een menu werk (controlfreakje... :)) heb ik toch het idee dat ik geen overzicht heb als de vriezers zo vol zitten. (terwijl ik precies weet wat er is voor het menu en ook wat ik daarna over heb, aardig gestructureerd dus ;)

Andere vraag, AJ en Nilo hebben net voor het eerst geitrib/ lamsrib (wat had ik???) gehad. Ik sta er niet helemaal achter als ik eerlijk ben. Vind het toch een beetje eng.
Prompt geeft AJ alles net terug, hij heeft wel heel netjes gegeten. Sterkt mij wel in mijn idee dat ik het niet wil geven. Wat een muts ben ik he?!?!?!

Mss toch maar de rest rib verkopen en daarvoor in de plaats iets anders... :-[
Je eigen gemoedsrust is ook belangrijk  ;)
Ookal zal AJ die lamsrib ws gewoon per ongeluk terug gegeven hebben.
Ik vind ze niet eng mits ze echt mooi zacht zijn, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Misschien kun je ruilen met iemand? of als je het aandurft gewoon nogeens proberen en dan 1 ribbenboogje en pens erbij, dat geeft ookal wat meer gemoedsrust.
siempie73
3-sterren
3-sterren

Bericht door siempie73 »

May Linn schreef: Je eigen gemoedsrust is ook belangrijk  ;)
Ookal zal AJ die lamsrib ws gewoon per ongeluk terug gegeven hebben.
Ik vind ze niet eng mits ze echt mooi zacht zijn, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Misschien kun je ruilen met iemand? of als je het aandurft gewoon nogeens proberen en dan 1 ribbenboogje en pens erbij, dat geeft ookal wat meer gemoedsrust.
Het zit me toch niet lekker. AJ is wel een gevoelig tiepje met vleesbot. Kipkarkas kan hij er eentje van hebben anders komt het weer terug. En dan nog alleen met flink spiervlees eo orgaan.
Ik ga dus even een topic openen om te ruilen of over te nemen.
Dank je wel
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

hier zit er weinig logica in de bestellingen.
Ik heb de voorbije maanden aan het hamsteren geweest en heb me nu het verbod opgelegd om voor april nog iets te bestellen (we zien wel of we ons er aan kunnen houden :p)
Ik probeer een beetje de verhouding te respecteren van wat ik het meeste nodig heb en wat minder.
De prijs, goh ja ik let daar eigenlijk niet op.
Ik bespaar liever op iets anders dan men honden minderwaardig voer te gaan geven. Al zal ik de kans natuurlijk niet laten liggen als er ene mooie promo voorbij komt :)
En ja dan moet je af en toe op de deksels gaan zitten om de vriezer toe te krijgen.
Maar dat nemen we der wel bij ;)
Antheman
3-sterren
3-sterren

Bericht door Antheman »

orinake schreef: hier zit er weinig logica in de bestellingen.

En ja dan moet je af en toe op de deksels gaan zitten om de vriezer toe te krijgen.
Maar dat nemen we der wel bij ;)

;D ;D
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Als ik een paar lege plekken zie in de vriezer dan kijk ik snel of er weer wat voorbij komt en dan koop ik in. Maar dat doe ik ook met een zowat volle vrierzer en een goede aanbieding van goed spul. Dat laat ik zeker niet lopen. . nah ja dan prop ik het in de vriezer bij de buren en in onze eigen vriezer, haar ik daar wel wat uit  ;D
Dus echt logica niet echt nee. ;)

Plaats reactie