Hoe doen jullie dat?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Hoe doen jullie dat?

El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Hier een volwassen hond en een pup. Ik haal een kilo orgaan, spiervlees en vleesbot uit de vriezer. Weeg de hoeveelheden af en verdeel die. Het vleesbot is voor 1 dag en dan blijft een klein beetje over. Het spiervlees en orgaan verdeel ik nu voor 2 a 3 dagen. Soms gooi ik die porties weer terug in de vriezer maar meestal zet ik ze apart voor de volgende dagen dan hoeft er alleen nog vleesbot bij.

Op de zakjes die terug de vriezer ingaan plak ik een etiket met de naam van de hond en wat er in zit. Voor Rana (pup) zette ik ook het gewicht erop. Dat doe ik nu eigenlijk niet meer ze krijgt behoorlijke hoeveelheden en ben niet zo bang dat ze te kort komt.

Groentemix gaat in van die bakjes van de chinees de vriezer in en vandaar uit schep ik het door de bakken voer.

Ik bereken alles voor 6 weken en zorg dat ze daarin voldoende variatie krijgen in vleessoorten, groente/fruit soorten. Ik bestel ook niet altijd hetzelfde. Tijdens die 6 weken let ik niet extra op variatie hoewel ik niet vaak 2x hetzelfde achter elkaar pak.

Voor mij werkt dit erg goed.
Angela_Bodhi
3-sterren
3-sterren

Bericht door Angela_Bodhi »

Ik sorteer altijd per soort (spiervlees, orgaanvlees en bot) en sorteerde toen Bodhi pup was op basis van gewicht, bijvoorbeeld voor een maand. Als hij dan aankwam, gaf ik hem gewoon wat KVV bij of ik haalde eens wat extra spiervlees, kippenhartjes of kippenpootjes in de supermarkt. Als ik dan een maand later weer pakketjes maakte, keek ik dan weer naar zijn nieuwe gewicht.
Plaats reactie