Voedersupplementen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re:Voedersupplementen

202spots

Bericht door 202spots »

Ilse schreef: Thanks!!
Maar ik bedoel eigenlijk dat er morgen bij ons een visboer staat waar je verse zeewier kan kopen. Maar mag ik dat rauw geven of even de kook er over?
Gr Ilse
Wanneer je honden het vers willen eten dan zou ik het alleen pureren,en NIET koken hoor! ;D
Ilse
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Ilse »

202spots schreef: Wanneer je honden het vers willen eten dan zou ik het alleen pureren,en NIET koken hoor! ;D
Hoezo niet koken?
202spots

Bericht door 202spots »

Ilse schreef: Hoezo niet koken?
Waarom wil je 't WEL koken dan ???
Alle groentes die we geven zijn ook rauw gepureerd,
wanneer je gaat koken dan verlies je de meeste voedingwaardes die je wil geven,zo ook met de zeewier.
Wanneer je de poeder koopt dan is dat van gedroogde zeewier gemalen,niet van eerst gekookte en dan gedroogd en dan gemalen zeewier.
Ilse
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Ilse »

202spots schreef: Waarom wil je 't WEL koken dan ???
Alle groentes die we geven zijn ook rauw gepureerd,
wanneer je gaat koken dan verlies je de meeste voedingwaardes die je wil geven,zo ook met de zeewier.
Wanneer je de poeder koopt dan is dat van gedroogde zeewier gemalen,niet van eerst gekookte en dan gedroogd en dan gemalen zeewier.
O ik begrijp het, ik dacht misschien dat het te zout zou zijn. Maar bedankt voor de tip!!

Gr Ilse
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ilse schreef: Thanks!!
Maar ik bedoel eigenlijk dat er morgen bij ons een visboer staat waar je verse zeewier kan kopen. Maar mag ik dat rauw geven of even de kook er over?

Gr Ilse
Zelf zou ik dat pureren maar wel rauw geven. Ik denk alleen dat het niet mee zal vallen om een visboer te vinden die zeewier verkoopt. Overigens gebruik ik zelf zeewier uit de reformwinkel. Dat is gedroogd en gemalen.

Plaats reactie