Hele grote vulva bij 1e loopsheid (met foto)
Moderator: Lizzy
-
Fynn
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Hele grote vulva bij 1e loopsheid (met foto)
Hier zou ik echt mee terug naar de da gaan ,ik vind de tepels ook heel rood.
Ziet er echt heel pijn lijk uit dus zou echt niet te lang wachten.
Ik heb wel eens gelezen dat als de baarmoeder ook ontstoken was dat ze toch acuut geopereerd moeten worden dan wachten ze geen 3 maanden.
Groetjes Rian
Ziet er echt heel pijn lijk uit dus zou echt niet te lang wachten.
Ik heb wel eens gelezen dat als de baarmoeder ook ontstoken was dat ze toch acuut geopereerd moeten worden dan wachten ze geen 3 maanden.
Groetjes Rian
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Ik zou direct naar de da gaan om de baarmoeder verder na te laten kijken (echo?) op baarmoederontsteking.
Yindra had ook een dikke vulva toen ze een baarmoederontsteking had (niet zo erg als dit trouwens).
Yindra had ook een dikke vulva toen ze een baarmoederontsteking had (niet zo erg als dit trouwens).
Dat is geen normale gezwollen vulva. Wij hebben hier 2 dames met megazullu lippen als ze loops zijn, maar de vorm is dan ook echt anders en het is niet rood. De vulva wordt juist lichtroze naarmate ze rijp worden. Ik zou naar een andere dierenarts gaan. Als hij een baarmoederprobleem vermoed, kan dat gewoon nu opgelost worden. Het is dan voor de da moeilijker opereren en de kans op een complicatie is volgens mij iets hoger, maar het kan wel.
Dank je wel voor de reacties. De eigenaresse van dit cavaliertje leest inmiddels hier mee. De tip van het washandje gaf duidelijk verlichting en de vulva is wat minder gespannen en rood. Er wordt wel nog contact gezocht met de dierenarts want ook de baarmoeder voelde bij het eerste onderzoek niet goed aan.
Zo zag het er gisteravond laat uit:

Zo zag het er gisteravond laat uit:

Ach arm meiske, ik hoop dat je snel beter word 
Ik vind het er nog steeds slecht uitzien en heel erg dik. Als ik de iegenaar was zou ik morgen op de stoep bij de d.a. staan!
Ik ook, maar ze is niet van mij.....Ik ben heel bang dat de ontsteking zich gaat verspreiden naar de blaas en de baarmoeder... en die verschijnselen vertoont ze dus al....pallas schreef: Ik vind het er nog steeds slecht uitzien en heel erg dik. Als ik de iegenaar was zou ik morgen op de stoep bij de d.a. staan!
Laatst gewijzigd door marnou op zo 23 jan 2011, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
met zoiets zit ik in het weekende bij een dierenarts hoor zonder te denken !
Ik ook...henneke schreef: met zoiets zit ik in het weekende bij een dierenarts hoor zonder te denken !
Ik ook, ik had er gisteravond al gezeten denk ik, maar ik ben nogal een loper wat mijn meiden betreft zeg maar ;)....... de dierenarts is gebeld maar was bezig. Er wordt teruggebeld zodra de dierenarts weer beschikbaar is....
Laatst gewijzigd door marnou op zo 23 jan 2011, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Anneke en Petal
- 2-sterren

Dit is echt geen normale grootte voor de vulva van een cavaliertje. Die van mij (ook cavalier) heeft de loopsheid net achter de rug, maar zo ziet het er echt niet uit. Heel snel naar de dierenarts met dit arme diertje.
Tja...je kan niets anders doen dan l*llen als brugman. Misschien kan je haar zover krijgen dat ze iig wil bellen voor overleg met de d.a.?marnou schreef: Ik ook, maar ze is niet van mij.....Ik ben heel bang dat de ontsteking zich gaat verspreiden naar de blaas en de baarmoeder... en die verschijnselen vertoont ze dus al....![]()
Dan gaan dat soort types soms mee accoord om langs te komen........
Rot situatie hoor
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Arm hondje, dat is wel echt heel erg
! Veel sterkte voor de dame!
Ik zou ook absoluut niet wachten tot na het weekend, dit is toch echt niet een krasje op een pootje. Met zoiets ga je toch geen dagen wachten, dat zal echt niet spontaan verdwijnen.
De dierenarts vond het niet nodig haar te zien
.....ze moet op een bepaalde manier vastgehouden worden om goed te kunnen plassen omdat ze denkt dat de plasbuis wordt dichtgedrukt waardoor ze niet goed kan plassen. verder mag er wat vaseline opgesmeerd worden, maar liever niet, mag er geen rompertje gedragen worden. En dat was het. maandag over een week stond een controle gepland die gaat gewoon door. Er is wel sprake van dat de sterilisatie eerder gaat gebeuren. ik heb de eigenaresse het advies gegeven om de dierenarts alsnog terug te bellen om te zeggen dat ze wil dat het cavaliertje vandaag uiterlijk morgenochtend gezien wordt. Zo niet een andere dierenarts te bellen. Mijns inziens kan niemand door een telefoon bepalen hoe erg iets is en lijkt het me toch heel gewoon dat een dierenarts dit even in het echt bekijkt als iemand daarom vraagt.....