iriterende planten en andere dingen in de omgeving.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: iriterende planten en andere dingen in de omgeving.

pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

pike schreef: Waarom? Omdat ik opkom voor een plantensoort? Ik kan er gewoon niet goed tegen dat zodra iemand last heeft van een plant of dier die dan maar uitgeroeid zou moeten worden.
Sorry hoor....maar ik heb niemand in dit topic horen praten over uitroeien van de berenklauw ::)

Ik vind wél dat er wat aan gedaan moet worden. Didot heeft vorig jaar liggen rollen in de berm en daar behoorlijke grote zere plekken aan over gehouden.
Kinderen kunnen niet meer spelen op bepaalde plekken omdat ze onder de brandwonden terug komen( geen overdrijven hoor!)

Gelukkig wordt de gemmente langzaamaan ook wakker en is er vorig jaar op proef een kudde schapen ingezet op één stuk. Ik hoop dat het gaat helpen. Mocht je je sterk willen maken over het uitroeien van planten dan zou ik dat zelf iet s anders aanpakken, door zo hefig te reageren krijg je meer tegen je in dan met je mee. (met honing vangt men meer......)
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

ik dacht dat 't hier om ging..
"Wat ook niet in ons land hoort voor te komen: o.a. damherten, konijnen, fazanten.  Afschieten dan maar?"
Vind jij jezelf niet ietwat extreem in je opvattingen ?
Was alleen maar 'n opmerking dacht ik...  :-\
maar als je er goed over na denkt....dan kan 't afgeschoten spul gewoon als BARF gebruikt toch?  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 20 feb 2011, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Carola S schreef: En, laten we wel wezen...de bereklauw waar we hier in Nederland zoveel last van hebben, hoort hier helemaal niet voor te komen ! Googel maar eens even, de gewone bereklauw is heel wat minder gevaarlijk als zijn buitenlandse varianten !

Mijn idee...weg ermee ! ;)
pallas schreef: Sorry hoor....maar ik heb niemand in dit topic horen praten over uitroeien van de berenklauw ::)
Dan interpreteer ik Carola zeker verkeerd.
Ik vind wél dat er wat aan gedaan moet worden. Didot heeft vorig jaar liggen rollen in de berm en daar behoorlijke grote zere plekken aan over gehouden.
Kinderen kunnen niet meer spelen op bepaalde plekken omdat ze onder de brandwonden terug komen( geen overdrijven hoor!)

Gelukkig wordt de gemmente langzaamaan ook wakker en is er vorig jaar op proef een kudde schapen ingezet op één stuk. Ik hoop dat het gaat helpen. Mocht je je sterk willen maken over het uitroeien van planten dan zou ik dat zelf iet s anders aanpakken, door zo hefig te reageren krijg je meer tegen je in dan met je mee. (met honing vangt men meer......)
So be it. Ik geef gewoon mijn mening. Ik hoef niemand te vangen hoor, die behoefte heb ik helemaal niet.
202Spots schreef:
ik dacht dat 't hier om ging..
"Wat ook niet in ons land hoort voor te komen: o.a. damherten, konijnen, fazanten.  Afschieten dan maar?"Was alleen maar 'n opmerking dacht ik...  :-\
maar als je er goed over na denkt....dan kan 't afgeschoten spul gewoon als BARF gebruikt toch?  :biggrin2:

Ja natuurlijk, het was een vergelijk. Dat wil toch ook niemand hier? Niet zo goed gekozen, ik weet het, want een damhert of fazant zorgt niet voor brandwonden (hooguit voor een verkeersongeval, maar dat is wel erg sarcastisch  :-[) . Maar ik hoor hier niemand zeggen dat die dieren hier niet horen dus hoppa weg ermee. Maar je hebt gelijk Dory: Er zou een hoop BARFmateriaal beschikbaar komen  :biggrin2:.

En ik weet overigens heus wel wat het is: Zelf heb ik ook eens een arm gehad die van onder tot boven onder de brandblaren zat, met vervolgens littekens die minstens een jaar lang zichtbaar zijn gebleven. Ik vind het echter geen reden om die planten dan maar te verdelgen. Wel een extra motivatie om volgende keer een beetje beter op te letten...
Carola S
1-ster
1-ster

Bericht door Carola S »

Laat ik dan ook maar ff zeggen, dat mijn opmerking zo te lezen wel ongenuanceerd overkomt...ik vind het prima in buiten gebieden, alleen in dicht bewoonde gebieden zie ik deze planten liever niet als wel !

Plaats reactie