Meer ontlasting bij kvv ????

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Meer ontlasting bij kvv ????

Lieske
1-ster
1-ster

Bericht door Lieske »

Hoe vaak krijgt ze een maaltijd, als dat eenkeer per dag is dan is 50 gram genoeg maar als dat 2 keer per dag is dan is dat wel erg veel en daar door kan ze ook meer gaan poepen
cindy
1-ster
1-ster

Bericht door cindy »

ze krijgt 50 gr p dag...soms in 1 x omdat ze haar 25gr sochtends laat staan...dan geef ik savonds dus 50gr in 1 x...heel soms eet ze 2x 25gr

@ bloemetje..Maar ook vaak een dag helemaal niets dus echt goed eten kan ik het nog niet noemen, dan moet ze vaak de volgende ochtend braken van lege maag, de kvv gaat niet echt van harte en moet er gebakken vlees bij doen of haar staafjes gedroogde kip erdoorheen geknipt en dan nog et ze met lange tanden...weet soms even niet of ik nu moet doorgaan of niet...ze eet nu zo wisselend en ik ga er zo van twijfelen( denk steeds het ging goed voorheen ze zag er ook goed uit en was fit, nu ook hoor maar dat eten gaat zo moeizaam, en dan denk ik weer aan dat ik dan weer gebakken varkensvlees ga geven en dat slecht is ivm aujezski virus :D :D)...gisteren at ze haar kvv alleen als er genoeg macaroni en gehakt(zonder saus)in zat. werkt de kvv wel als er gebakken vlees doorheen zit ivm de zuurgraad vd maag bij kvv zuurder moet zijn als gebakken vlees??
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

[quote="cindy"]
ze krijgt 50 gr p dag...soms in 1 x omdat ze haar 25gr sochtends laat staan...dan geef ik savonds dus 50gr in 1 x...heel soms eet ze 2x 25gr

@ bloemetje..Maar ook vaak een dag helemaal niets dus echt goed eten kan ik het nog niet noemen, dan moet ze vaak de volgende ochtend braken van lege maag, de kvv gaat niet echt van harte en moet er gebakken vlees bij doen of haar staafjes gedroogde kip erdoorheen geknipt en dan nog et ze met lange tanden...weet soms even niet of ik nu moet doorgaan of niet...ze eet nu zo wisselend en ik ga er zo van twijfelen( denk steeds het ging goed voorheen ze zag er ook goed uit en was fit, nu ook hoor maar dat eten gaat zo moeizaam, en dan denk ik weer aan dat ik dan weer gebakken varkensvlees ga geven en dat slecht is ivm aujezski virus :D :D)...gisteren at ze haar kvv alleen als er genoeg macaroni en gehakt(zonder saus)in zat. werkt de kvv wel als er gebakken vlees doorheen zit ivm de zuurgraad vd maag bij kvv zuurder moet zijn als gebakken vlees??

[/quote]

Die zuurgraad komt later wel. Je gaart het vlees nu toch zowat omdat je het verwarmt. Dat is echt van later een zorg. Je zit nu gewoon met de gebakken peren omdat je haar zo vreselijk hebt verwent en dat gaat tijd kosten  :biggrin2:. Een chi is ook echt een hondje met een kop erop dus tel daar nog wat extra's bij op.

Je moet wel als ze 's avonds niets heeft gegeten haar de volgende ochtend gewoon 25 gram voeren ipv 50. Dan eet ze dus wel te weinig maar dat is haar eigen schuld. Ze zal gerust niet omvallen. Ze zal ervan leren dat als ze niet eet de boel niet word aangevuld maar ze gewoon pech heeft.
Want als je 's avonds 50 gram geeft dan heeft ze de volgende ochtend gewoon niet zoveel honger meer en laat ze het dus weer staan. Of je moet beslissen om haar 1x per dag te voeren ipv van 2x. Dat is ook prima hoor.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Berre's kvv (eend 100% van naturis) maal ik nog 's extra met een hakmolentje voor babyvoeding en meng er dan wat lamsvlees en lamshart (af en toe ook wildmix voor de kat van Bandit en wat paardenvlees) doorheen. Maal ik 't niet extra heeft hij blijkbaar last om 't verteerd te krijgen.

Plaats reactie