Teef te weinig melk DA-> te weinig eiwit in KVV??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Teef te weinig melk DA-> te weinig eiwit in KVV??

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="WendyE"]
Bedankt allemaal voor jullie reactie's!!

Wat ik er ben vergeten bij te zetten is dat de pups bijna een week (5 dagen) te vroeg zijn geboren. Kan het wezen dat hierdoor de moedermelk trager op gang komt? (en er dus nog hoop is dat dit wel gaat gebeuren?)

Teef heeft nog geen stuwing o.i.d. gehad, en met moeite krijgen we 1 druppeltje uit de tepels... Pups komen niet hongerig over maar zijn dus al fiks afgevallen..
(het gaat om een york, met 3 pups)
[/quote]

Die pups zouden de gillende geeuwhonger moeten hebben.  :-\ Worden ze wel op de een of andere manier bijgevoedt? (anders zijn ze zo weg :-X)
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Ik zou zelf, als de wiedeweerga gaan voeren.
Pupjes, die afvallen en dat blijven doen, vallen rustigjes door af en gaan dan dood. Als ze te gammel zijn om te drinken, de fles geven, of als ze te muf zijn  om te zuigen, dan met een pipet voorzichtigjes wat melk er in druppelen.
Je moet echt zeker weten, dat ze afvallen, op dag twee horen ze weer iets te groeien, zo niet, fles er bij.
De teef veel laten drinken, lekker bouillonnetje, hopen dat de boel op gang komt.
Wij hebben wel python gespoten, toen een teef na een keizersnee opdroogde en dat is goed gekomen. Uiteraard na overleg met de arts. De pupjes wilden wel drinken, het was een heel gehannes, maar het kwam goed.
Niet te veel aan de moederhond prutsen, daar wordt ze waarschijnlijk nerveus van en dan komt de boel helemaal niet op gang.
Ik geef vrij kort na de bevalling geen vet voer, dan poepen ze zich hier leeg en daar zit ik niet op te wachten.
Ik hoop, dat alles goed komt.

Hanny
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

oei als ze echt niet melk hebben zou ik maar even via de sonde voeding gaan geven om beste resultaat te behalen :-X
WendyE
1-ster
1-ster

Bericht door WendyE »

Er worden sinds gister 2 van de 3 pups bij gevoerd. Pup nummer 3 weigert de fles.

Het STOMME is, ze zien er ZO goed uit! Glimmen je te gemoet, zijn "actief" als je ze beet hebt, lopen niet te piepen o.i.d., hebben mooie gevulde buikjes...
Je zou zeggen dat het super gezonde puppen zijn, MAAR ze vallen wel af... 1tje woog 170 gram, en is nu bijna 50!! gram afgevallen..

Nog een toevoeging, ze komen helemaal niet zwak of wankel over. Zitten met zijn 3tjes als gekken bij moeders te drinken, met hun pootjes te duwen enz.. Dus zeker niet gammel of zwak..

Edit: net mijn moeder aan de lijn, pup 3 kreeg toch te veel honger, werd iets mager, en  is toch mee gaan werken met bijvoeden.
Laatst gewijzigd door WendyE op di 22 mar 2011, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

ze kunnen nog zoveel drinken als er geen voedingswaarde is of voldoende melk zullen ze t niet redden. :-\
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

[quote="WendyE"]
Er worden sinds gister 2 van de 3 pups bij gevoerd. Pup nummer 3 weigert de fles.

Het STOMME is, ze zien er ZO goed uit! Glimmen je te gemoet, zijn "actief" als je ze beet hebt, lopen niet te piepen o.i.d., hebben mooie gevulde buikjes...
Je zou zeggen dat het super gezonde puppen zijn, MAAR ze vallen wel af... 1tje woog 170 gram, en is nu bijna 50!! gram afgevallen..

Nog een toevoeging, ze komen helemaal niet zwak of wankel over. Zitten met zijn 3tjes als gekken bij moeders te drinken, met hun pootjes te duwen enz.. Dus zeker niet gammel of zwak..

Edit: net mijn moeder aan de lijn, pup 3 kreeg toch te veel honger, werd iets mager, en  is toch mee gaan werken met bijvoeden.
[/quote]
Hoe gaat het nu met de pupsels en met mam? 50 gram is behoorlijk wat zeg :o Wel vreemd dat ze niet hongerig overkomen. Zelfs met volle buik, als er te weinig voedingsstoffen in de melk zitten lijkt me dat ze toch wel hongerig zouden moeten zijn ???

Plaats reactie