Ons kleine meiske in de lappenmand

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Ons kleine meiske in de lappenmand

smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Wij gaan zo richting dierenziekenhuis met Tessa , ben benieuwd  of het li-trommelvlies nu wel zichtbaar is ..... en ik hoop nog harder dat ze de Prednison af mag gaan bouwen .
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Hier draaien de duimen.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Nou we hebben goed nieuws , de Dermatoloog was tevreden . Haar li-oortje ziet er rustig en goed uit , en we mogen de Prednison langzaam afbouwen . Dit zal nog zes weken in beslag gaan nemen voordat ze mag stoppen . Men vond het nu onnodig om een scan te maken . Mocht toch blijken dat het bv weer snel terugkomt dan gaat het ws wel een scan onderzoek worden .
En voor juffrouw Tor het meest belangrijke ..... ze mag weer zwemmen van de dokter  :D :D Dus bij thuiskomst zijn eerst de andere drie er even uitgeweest en daarna was het quality-time tijd voor juffrouw Tor ...... zwemmen  :D :D Ze keek eerst van hmmm verspreek je je niet  ::)  ;D Nee Tor het mag weer  :biggrin2: Dus dat vond ze heeel erg leuk  8) En eindelijk zie ik er weer normaal uit  :D Want na zo,n duik wrijf ik mezelf zalig droog door de paardenbloemen en het zand enzo . En die dokter maar zeggen goh wat een stralend mooi wit vachtje heb jij  :) Maaja die heb ik natuurlijk niet verklapt dat ik door de bbq roet rol en door zand enzo  :D en dat ik pas geleden in bad moest  :o Maar mijn butler denkt nu wel over een goede oorcleaner na , liefst op natuurlijke basis  . En als mijn Prednison kuur is afgelopen wil ze mij gaan ontgiften . Wij hebben eigenlijk maar 1 hond gehad die Prednison kreeg , maar die had een dodelijke ziekte . Dus alle tips over goed ontgiften zijn welkom . En hier nog een snelle plaat van de eerste duik die ik weer mocht nemen  :D

Afbeelding
sella

Bericht door sella »

Ontgiften met chlorella.
Er zijn oordruppels van puur die ook goed reinigend werken en die is helemaal natuurlijk.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

O wat een goed bericht!  :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Goed nieuws! Ik zou ook met een milde reiniging beginnen, bijv. Chlorella. Hoewel er nu wel moeilijk aan goede chlorella te komen is, door de toestanden in Japan.... :g:. Je moet goed opletten dat ie daar niet vandaan komt. Anders kun je Drainage Compositum geven van de Groene Os.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

super zeg!
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Maar is het het beste als ik daarmee begin als de Prednison kuur beeindigt is ?

En ja aan de Drainage Compositum zat ik ook al te denken als de Chlorella dubieus is nu

En Dorothea , ook de artsen in het dierenziekenhuis vonden het een vreemd beeld . Net dus wat jij ook al vertelde , een middenoorontsteking en een hond die niet doodziek is en geen koorts heeft . We hebben haar wel een paar keer wat sipjes gezien , maar nooit echt ziek . Rare hond  :biggrin2: 

En Ingrid je had gelijk he ? Toen je me vroeg naar de foto van Tessa
sella

Bericht door sella »

Ja ik had gelijk, al had ik haar een stuk minder ellende gegund die leuke griet.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Wat is wijsheid ? Ik twijfel

Tessa heeft op 8 Junie haar laatste dosis Prednison gehad , wat natuurlijk in overleg met de Dermatoloog langzaam is afgebouwd

Op 11 junie ben ik voor het eerst begonnen met de Drainage Compositum ( Groene Os )
Ik ben gestart met twee maal dgs twee druppels , maar ik vind dat ze al behoorlijk reageert op die twee druppels
Nu zou ze vanaf morgen vijf druppels mogen hebben , maar ik denk dat dat te heftig gaat worden .
Dat ze meer slaapt en rustiger is is natuurlijk normaal , en die rust krijgt ze ook . Ze heeft bv veel minder zin in spelen enz .
Maar ik zie ook een paar maal per dag het kopschudden weer , en ik snap ook dat de druppels dus ook t.a.v haar oortje duidelijk hun werk doen .

Nu zat ik zelf te denken om voorlopig maar even op die twee druppels te blijven ? ...... Of de kuur in plaats van drie weken vier weken te doen en dan op de twee druppels ?
Ik weet het even niet
sella

Bericht door sella »

Zolang ze zo heftig reageert, zou ik het op 1 keer daags 2 en voor de nacht 1 druppels doen.
Ik zou haar zolang op een lagere dosis houden tot ze niet meer kopschudt.
Dan kan je naar 2*2 tot ze niet meer reageert.
Dan overdag 1*3 en voor de nacht 2 druppels tot je op in totaal 2*5 druppels zit.
Als je hondje zo heftig reageert, betekent dat het lijfje moeite heeft de zooi die loskomt af te voeren.
Ik heb dat ook met Diego gehad. Ieder dier is anders en er zijn veel gevoeligere en veel ongevoeligere honden.
Lastig is als jij de veel gevoeligere hebt.
3 weken is een richtlijn.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ik zie Tessa weer wat minder kopschudden . Ze staat nu op s,morgens 2 druppels en voor de nacht 1 druppeltje . Ze is weer iets levendiger en speelser ook .
Ik denk idd dat het bij Tessa ook het beste is om het zeer langzaam verder op te gaan bouwen .
sella

Bericht door sella »

Fijn! Houden zo. Lekker rustig uitbouwen voor je schatje!
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Onze kleine boef mag morgen weer even richting D.A . Het is twee jaar erg goed gegaan . Maar ik zie de dame weer kopschudden .... zelfde oortje als toen , de linkerkant . En zo nu en dan weer de scheve kopstand , sinds een dag of twee .

En aangezien mevr toen ook een raadsel was nemen we nu geen risico . Ze is toendertijd ook eerst op van alles onderzocht , myositis , hersentumor , er moest ev maar een scan worden gemaakt  etc , uiteindelijk naar  de Internist . En daar kwam uiteindelijk uit de bus dat de dame een middenoorontsteking had
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

Jeetje niet weer he  :(

Sterkte!

Plaats reactie