Hoe vaak voeren
Moderator: Lizzy
Re: Hoe vaak voeren
voor sprintprestaties heb je geen vetten nodig als je het theoretisch bekijkt. vetten worden enkel aeroob verbrand en bij sprinten is er maar zeer beperkt sprake van aerobe inspanning..
Volgens mij heb je niets aan een gevulde maag en darmen als je moet werken. Het vertraagt de vertering. Dus beter na inspanning voeren en dan rustig de tijd nemen om het te laten verteren.
Ik kan me daar absoluut niet in vinden!tschabo schreef: Ik voer normaal gesproken ook maar 1 keer per dag bij honden vanaf 12 maanden, maar door het gesprek met deze producent ben ik er toch nog eens over na gaan denken en heb het hier ter discussie gesteld.
De producent stelde dat wanneer je gelijkmatiger over de dag verdeeld er ook een gelijkmatigere toevoer is naar de spieren, hetgeen een betere spieropbouw bevorderd.
Ik deel zeker niet de mening dat mijn honden beter presteren met een lege maag. Ze leveren betere prestaties wanneer ik bijvoorbeeld wat honing voer icm snel opneembare vetten.
Meerdere maaltijden per dag betekend meer belasting voor het spijsverteringssysteem en zeker voor de organen zoals, alvleesklier, gal en lever. Het verteren van voeding kost energie
Spieropbouw krijg je door goede voeding (eiwitten, vetten en weinig KH) en beweging. vooral nuchter bewegen!!! draagt enorm bij aan de gezondheid.
Vraagje: waar heeft deze persoon zijn kennis vandaan? en wat is de onderbouwing van zijn verhaal? Ik heb totaal iets anders geleerd en wil graag de bron van deze informatie zelf bestuderen. (Wil altijd leren
Dat is nog eens een advies waar ik mee uit de voeten kan.....vooral in het weekendFido schreef: vooral nuchter bewegen!!! draagt enorm bij aan de gezondheid.
gister bij sportfysiologie nog een discussie gehad over wat je tijdens bijv een trainingsweekend moet doen als je íntensieve' trainingen doet.. wel voeren, niet voeren... maar alles stoelt dan op de aanname dat honden net als mensen koolhydraten nodig hebben om te verbranden... (twas een áardige'
discussie hihi)
Kai eet maar 5 dagen per week, dus 2 vastendagen, hij staat altijd op training met een lege maag, want hij vast de dag voor de training. Is nu ongeveer zo 1,5 jaar en ik merk toch wel verschil. Hij krijgt op vastendagen water met honing. Hij heeft nooit voor een trainingsdag een volledige maaltijd gehad, eerst beetje kvv, dan tijdje nadien beetje pens, dan nog tijd nadien yoghurt met honing en dan nu water met honing.
Deze persoon heeft zijn kennis opgedaan als producent van KVV. Als onderbouwing geeft hij het verhaal wat ik in eerste instantie noemde en hij had enkele referenties. Ook adviseerde hij om arabische gom door het voer te mengen. Dit zou de gelijkmatigere opname/vertering bevorderen. Hetgeen dus volgens hem weer een betere spierontwikkeling bevorderd.Fido schreef: Ik kan me daar absoluut niet in vinden!
Meerdere maaltijden per dag betekend meer belasting voor het spijsverteringssysteem en zeker voor de organen zoals, alvleesklier, gal en lever. Het verteren van voeding kost energie
Spieropbouw krijg je door goede voeding (eiwitten, vetten en weinig KH) en beweging. vooral nuchter bewegen!!! draagt enorm bij aan de gezondheid.
Vraagje: waar heeft deze persoon zijn kennis vandaan? en wat is de onderbouwing van zijn verhaal? Ik heb totaal iets anders geleerd en wil graag de bron van deze informatie zelf bestuderen. (Wil altijd leren).
Met alle plezier zou ik zijn naam noemen, maar ik wil eerst nagaan of hij daarmee instemt.
tschabo, verteren jouw honden bot tijdens inspanningsperioden even goed als tijdens rustperioden?
Mijn honden verteren bot goed, maar ik zou niet weten of er een verschil is tussen deze periodesEsther Q schreef: tschabo, verteren jouw honden bot tijdens inspanningsperioden even goed als tijdens rustperioden?
Ik zat ook een beetje met de vraag over hoe vaak, maar het is opgelost door Bikkel zelf. 2 keer perdag voeren hield in dat hij ging miepen met zijn voer, dus nu 1 maal per dag. 
-
renate1985
- 5-sterren

wij voeren 2x per dag omdat onze DH dat nodig heeft.
Wanneer wij de ochtend maaltijd overslaan dan geeft hij gal over en is heel de dag niet lekker. En wanneer wij de avond maaltijd overslaan dan is hij 's nachts helemaal niet lekker en vinden wij 's ochtends overal plasjes gal.
We voeren 's ochtends 500gr per hond en 's avonds 200gr per hond. Dus ze krijgen 's avonds niet zo veel maar wel voldoende om niet over te geven.
Wanneer wij de ochtend maaltijd overslaan dan geeft hij gal over en is heel de dag niet lekker. En wanneer wij de avond maaltijd overslaan dan is hij 's nachts helemaal niet lekker en vinden wij 's ochtends overal plasjes gal.
We voeren 's ochtends 500gr per hond en 's avonds 200gr per hond. Dus ze krijgen 's avonds niet zo veel maar wel voldoende om niet over te geven.
gal spugen is meer een reactie op conditionering en gewoonte dan dat de hond het nodig heeft om twee keer daags te eten... mijn persoonlijke mening is dat het grootste deel van de honden probleemloos 1 keer per dag kan eten maar dat onze menselijke invloeden eerder een beperking zijn in het eetpatroon van de hond.. maar dat is niet wetenschappelijk onderbouwd...renate1985 schreef: wij voeren 2x per dag omdat onze DH dat nodig heeft.
-
renate1985
- 5-sterren

Het is bij hem ook inderdaad ook gewoonte om 2x per dag eten te krijgen. Maar om hem nou heel de dag ziek te laten zijn of nacht dat is ook niks.Deesje schreef: gal spugen is meer een reactie op conditionering en gewoonte dan dat de hond het nodig heeft om twee keer daags te eten... mijn persoonlijke mening is dat het grootste deel van de honden probleemloos 1 keer per dag kan eten maar dat onze menselijke invloeden eerder een beperking zijn in het eetpatroon van de hond.. maar dat is niet wetenschappelijk onderbouwd...![]()
Dus vandaar dat wij 2x per dag blijven voeren. We hebben het al een x geprobeerd met afbouwen maar zodra we minder als die 200gr geven word hij weer misselijk.
Jammer hoor, ik zou het tzt toch nog een keer proberen.
Hier ook een ontzettende galspuger (voorheen) maar het is nu helemaal over, heeft wel even geduurd overigens
Hier ook een ontzettende galspuger (voorheen) maar het is nu helemaal over, heeft wel even geduurd overigens
Vanaf welke leeftijd is het slim om over te stappen van 3x naar 2x per dag voeding?
De kleine hier lijkt nooit voldaan te zijn na een maaltijd en durf hem niet meer per maaltijd te geven.
De kleine hier lijkt nooit voldaan te zijn na een maaltijd en durf hem niet meer per maaltijd te geven.