Varkensfilet geven of niet?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Varkensfilet geven of niet?

robbiekomvoor
5-sterren
5-sterren

Bericht door robbiekomvoor »

Esther Q schreef: Waar was dat, in NL? En hoelang geleden? Was het jouw kat? Hoe weet je dat het aujeszky was en hoe was die kat aan varkensvlees gekomen? En kwam dat varkensvlees uit de gecontroleerde menselijke consumptie?
Het is inderdaad al lang geleden,ik denk zo'n vijfentwintig jaar.
Het was de kat van mijn moeder,een prachtige gitzwarte pers,die na het eten van varkens niertjes dood en dood ziek werd.
In eerste instantie dacht de da aan kattenziekte,maar een dag later was Kasper dood,volgens de da was het aujeszky.
Het hele gebeuren staat op mijn netvlies gebrand,het was vreselijk :(
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

robbiekomvoor schreef: Het is inderdaad al lang geleden,ik denk zo'n vijfentwintig jaar.
Het was de kat van mijn moeder,een prachtige gitzwarte pers,die na het eten van varkens niertjes dood en dood ziek werd.
In eerste instantie dacht de da aan kattenziekte,maar een dag later was Kasper dood,volgens de da was het aujeszky.
Het hele gebeuren staat op mijn netvlies gebrand,het was vreselijk :(
Nou ja, dat lijkt mij ook vreselijk om mee te maken :-\
Gelukkig is de situatie nu wel anders dan 25 jaar geleden, maar garanties zijn er natuurlijk niet, dat beseffen wij heel goed.
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

wel of geen aujetski gevallen bij de varkens of niet.. Ik voer absoluut geen varken. Niet rauw, niet gekookt, niet gedroogd ook niet als het ergens doorheen zit.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Aquillo schreef: wel of geen aujetski gevallen bij de varkens of niet.. Ik voer absoluut geen varken. Niet rauw, niet gekookt, niet gedroogd ook niet als het ergens doorheen zit.
Ik ook niet, vooral niet omdat ik het zelf niet eet dus ik zou niet weten wanneer hij het zou moeten krijgen.
Al ben ik er niet zo panisch van, als ik het zelf zou eten zou hij best wat krijgen.
Maar dat gebeurd dus niet :biggrin2:
Ik vind varkensvlees niet te vreten dus het komt er gewoon niet in.
Rauw of gedroogd krijgt hij het ook niet...al kreeg mijn vorige hondje wel eens varkensoren...bij Tom doe ik het niet, genoeg alternatieven dus waarom zou ik.
Gekookt of gebakken heb ik er niet zo'n moeite mee.
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

Ik eet zelf nauwelijks varkensvlees, maar zo uiterst incidenteel geef ik de honden 100% gaar een klein stukje van wat ik net overheb. Gaar dus, doorbakken enzo.
Dat is laten we zeggen 2 x per jaar ;-)

Rauw doe ik het niet, als in nooit, al denk ik dat de kans op deze ziekte uiterst gering is.

Suzanne

Plaats reactie