De enige die hier lekt is diegene die middels kijkoperatie ontstokt is. Ik denk dan ook dat de methode geen invloed heeft.Linneke schreef: Bedankt voor jullie reacties.
Pff eerlijk gezegd weet ik het nog steeds niet. Heeft iemand van jullie ook ervaringen met sterilisatie via een kijkoperatie, en weet iemand ofdat de risico's zoals incontinentie daardoor minder zijn?
steriliseren of niet?
Moderator: Lizzy
- Angelique
- 5-sterren

Re: steriliseren of niet?
Re: steriliseren of niet?
Mijn hond is via een kijkoperatie ontstokt. Ik vond het wel een fijne methode in die zin dat ze echt heel weinig last van de operatie heeft gehad. Maar verder is ze incontinent geworden. De manier van opereren heeft daar namelijk geen invloed op. Het is door het ontbreken van hormoon dat de boel slap wordt en teven daardoor incontinent kunnen worden. Ik heb nog een teefje, die normaal ontstokt is en zij is ook incontinent.Linneke schreef: Bedankt voor jullie reacties.
Pff eerlijk gezegd weet ik het nog steeds niet. Heeft iemand van jullie ook ervaringen met sterilisatie via een kijkoperatie, en weet iemand ofdat de risico's zoals incontinentie daardoor minder zijn?
Tja, het blijft een heel lastige afweging.... Sterkte met het nemen van een beslissing!