graag een tip
Moderator: eelke
- Meike en Daisy
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: graag een tip
Op deze site staat dat Duck Dynamiek graanvrij is: http://www.via-natura.nl/Duck.htm, maar je kunt natuurlijk ook op de verpakking kijken of er granen inzitten.
[quote="Meike en Daisy"]
Op deze site staat dat Duck Dynamiek graanvrij is: http://www.via-natura.nl/Duck.htm, maar je kunt natuurlijk ook op de verpakking kijken of er granen inzitten.
[/quote]
Ja, daar weer wel. ???
Moet zeggen dat ik geen kvv expert ben, want das wel heel lang geleden dat ik dat nog gevoerd heb
[/quote]
Ja, daar weer wel. ???
Moet zeggen dat ik geen kvv expert ben, want das wel heel lang geleden dat ik dat nog gevoerd heb
Ik zou gewoon een andere kvv proberen.
Even kijken hoeveel % bot erin zit omdat ze daar blijkbaar niet zo goed tegen kan.
Ik vind carnibest goed, energique ook. Maar er zijn nog veel meer goede kvv's natuurlijk.
Hier 4 borders, allen niet zulke grote teefjes (kleinste 44cm en de grootster 47cm) en die wegen tussen de 12,5kg en 15kg.
Allen kunnen ze aardig wat voer hebben (250-350gr per dag) op 1 na.
Die is gesteriliseerd en word bijna al dik van kijken naar voer. Beweging krijgen ze ook genoeg en ze sporten ook.
Maar zij krijgt tussen de 150-200gr per dag, bij meer voer word ze echt te dik.
Vind dat wel jammer, maar ik heb ook al vanalles uitgeprobeert magerder vlees enzo maar helaas dat werkt niet.
Dus nu maar gewoon weinig eten, want te dik is ook niet gezond.
Overigens boontjes uit blik zijn niet gezond (als dat is wat je bedoelt met princessenboontjes), want daarin zit aardig wat zout.
Beter kun je wat groentemix geven of wat stukjes gekookte groente.
Even kijken hoeveel % bot erin zit omdat ze daar blijkbaar niet zo goed tegen kan.
Ik vind carnibest goed, energique ook. Maar er zijn nog veel meer goede kvv's natuurlijk.
Hier 4 borders, allen niet zulke grote teefjes (kleinste 44cm en de grootster 47cm) en die wegen tussen de 12,5kg en 15kg.
Allen kunnen ze aardig wat voer hebben (250-350gr per dag) op 1 na.
Die is gesteriliseerd en word bijna al dik van kijken naar voer. Beweging krijgen ze ook genoeg en ze sporten ook.
Maar zij krijgt tussen de 150-200gr per dag, bij meer voer word ze echt te dik.
Vind dat wel jammer, maar ik heb ook al vanalles uitgeprobeert magerder vlees enzo maar helaas dat werkt niet.
Dus nu maar gewoon weinig eten, want te dik is ook niet gezond.
Overigens boontjes uit blik zijn niet gezond (als dat is wat je bedoelt met princessenboontjes), want daarin zit aardig wat zout.
Beter kun je wat groentemix geven of wat stukjes gekookte groente.
Bedankt voor de tips, dat van die boontjes die te zout zijn daar kan ik al onmiddelijk iets aan doen.
Welke andere kvv daar ben ik nog niet uit, barfen durf ik nog niet, m'n meisje heeft zo'n gevoelige spijsvertering, ben bang dat ik alles fout ga doen
Welke andere kvv daar ben ik nog niet uit, barfen durf ik nog niet, m'n meisje heeft zo'n gevoelige spijsvertering, ben bang dat ik alles fout ga doen
Ik heb hier een labrador met granen allergie en heb standaard Naturis, all-animal, bibi en darf eko in de vriezer liggen. Ik wil mijn lab absoluut rank houden dus hij krijgt minder voer en beweegt veel. We fietsen en zwemmen veel en vaak. In dat hele sperziebonen verhaal zie ik nooit zoveel heil.