Lotgering analyze

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Lotgering analyze

assie10
1-ster
1-ster

Bericht door assie10 »

Ojee, ik ben nu een week mn labrador kvv aan t geven en idd de lotgering. Maar ik begrijp dat dat geen goede keuze is?
Hij is er flink ziek van geweest toen hij vorige week van brok overging naar kvv, maar ik merk echt al heel veel verschil aan hem en dan in positieve zin. Maar als ik t goed begrijp kan ik beter overstappen op een ander vers vlees.....

Uiteindelijk wil ik graag de stap proberen te nemen naar t barf, maar daar heb ik nu echt nog geen kaas van gegeten...
Daarbij moet ik ook nog even op zoek naar een flinke vriezer, heeft iemand die toevallig over?

Volgens mij is dit wel een hele leuke en informatieve site zo te lezen, dus ik ga de komende dagen maar eens goed overal rond snuffelen :)
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

;D Iemand een vriezer over? Das een goede! Iedereen heeft hier steeds vriezer tekort.  :P  ;)
:-*

Ik zou nu ook niet overdrijven over de lotgering hoor.  Misschien afwisselen met andere merken, maar er zijn nog merken die erg vet zijn hoor.  En het is zowiezo al beter als brok.
Kijk eens goed rond, lees wat in in Kvv (en barf) en maak dan daaruit een keuze. ;)
Lil

Bericht door Lil »

Hij is niet super slecht hoor. Mijn honden reageren er niet allergisch op, dus dat is al heel wat. Alleen 1 hond en 1 kat komen er behoorlijk van aan en dat is absoluut niet de bedoeling (ze zijn al behoorlijk stevig) Van de andere kant heb ik dus 1 kat die altijd akelig mager was. Ik kon haar wel meer voeren, maar dat eet ze toch niet. Nu is zij op lotgering mooi op gewicht en vitaal. Ik denk dat ik haar op lotgering laat staan  ;)
porza
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door porza »

ik vind het ook goed merk beetje aanvullen
*Yvje*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Yvje* »

Whoehaha, geen wonder dat ik Tara binnen no time om kon rollen toen !!  ;D
Lil

Bericht door Lil »

Ja Yvje dat is hier ook het geval binnen no time omrollen,  terwijl de honden maar liefst 100 gram minder krijgen (en nog maar 1% dus. Poeslief is voor het eerst van haar leven voldoende op geewicht. Andere. Poeslief kan ik op elk voer omrollen hahaha
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Mijn oudste hond volgende maand 14 jaar krijgt al bijna 3 jaar Lotgering totaalvoer is gewoon op gewicht super gezond en nooit ziek. Heb ook een kat op Lotgering  staan ook niets te dik ze krijgen als ontbijt Lotgering en s,avonds barf.
Ik heb een kennis die is fokker van golden retrievers zij heeft 4 honden allemaal grotendeels op Lotgering een super allergisch vroeger tijdje gebarft nu al ong. 2 jaar Lotgering alle 4 daar totaal geen problemen allemaal normaal op gewicht.
Denk dus ook dat je hond daar aanleg voor moet hebben net als mensen.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Ik denk dat het andersom is, want de dieren die er dik van werden hebben geen 'aanleg' (immers, op andere voeding geen moeite op gezond gewicht te blijven) maar wél is middels de analyse aangetoond dat deze voeding absurd vet is.
Mijn ex kon eten wat hij wilde, hij bleef slank. Als hij niet oppaste zelfs mager! En die at verre van gezond: veel snoep (drop, een pond was niks), veel vlees, veel romige saus, veel frituur, sauzijzebroodjes en chips. En vooral geen groenten en fruit. Dat was hem totáál niet aan te zien. Maar dat neemt niet weg dat het ook voor hem ongezond was.
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Deja volgende maand 14 weegt ong. 29 a 30 kilo zij is gestereliseerd, was toen nog op de brok want dat is 12 jaar geleden, moest toen metteen minder volgens de dierenarts.
Ik heb dat zonder meer van hem aangenomen en haar ong. een kwart minder gegeven. Zij is altijd goed op gewicht gebleven, met soms een uitschieter dan weer even wat minder.
Ze krijgt nu bijna 3 jaar Lotgering en gaf haar ong. 400  gram.  Lotgering zelf geeft aan ong. 1 1/2 % ik zit daar iets onder en dat gaat prima.
Ze krijgt het al een tijdje alleen als ontbijt dus ong. 125 gr. en s'avonds barft ze ong. 285 gr. Dat gaat uitstekend, ik kan niet vooruit kijken maar sinds ze vlees eet heb ik geen dierenarts meer hoeven bezoeken.
Als ik haar niet goed zou voeden zou dat na 3 jaar er toch wel uitkomen denk ik zo maar.
Ik zit ook wel eens op het forum van Lotgering te lezen en de mensen zijn allemaal heel enthousiast, willen nooit meer anders, dan denk ik zou het dan zo vreselijk slecht zijn.
Ik begin ook wel mijn twijfels te krijgen, maar kijk dan naar mijn hond, en hoor ook wel op straat, wat ziet ze er nog goed uit voor haar leeftijd.
Beau barft helemaal die heeft weinig Lotgering gehad dus als Deja er niet meer is dan is het denk ik ook voorbij.
Ik schrijf natuurlijk wat ik ervaar en ook wat ik om mij heen hoor van Lotgering want diverse mensen in de wijk bij mij gebruiken het ook en naar volle tevredenheid, mss komt er ook wel bij kijken dat de prijs heel betaalbaar is, maar als je hond modder vet wordt, dan stop je vanzelf wel met dat merk.
Groetjes Marjan.
Laatst gewijzigd door deja op zo 13 nov 2011, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

[quote="deja"]
Deja volgende maand 14 weegt ong. 29 a 30 kilo zij is gestereliseerd, was toen nog op de brok want dat is 12 jaar geleden, moest toen metteen minder volgens de dierenarts.
Ik heb dat zonder meer van hem aangenomen en haar ong. een kwart minder gegeven. Zij is altijd goed op gewicht gebleven, met soms een uitschieter dan weer even wat minder.
Ze krijgt nu bijna 3 jaar Lotgering en gaf haar ong. 400  gram.  Lotgering zelf geeft aan ong. 1 1/2 % ik zit daar iets onder en dat gaat prima.
Ze krijgt het al een tijdje alleen als ontbijt dus ong. 125 gr. en s'avonds barft ze ong. 285 gr. Dat gaat uitstekend, ik kan niet vooruit kijken maar sinds ze vlees eet heb ik geen dierenarts meer hoeven bezoeken.
Als ik haar niet goed zou voeden zou dat na 3 jaar er toch wel uitkomen denk ik zo maar.
Ik zit ook wel eens op het forum van Lotgering te lezen en de mensen zijn allemaal heel enthousiast, willen nooit meer anders, dan denk ik zou het dan zo vreselijk slecht zijn.
Ik begin ook wel mijn twijfels te krijgen, maar kijk dan naar mijn hond, en hoor ook wel op straat, wat ziet ze er nog goed uit voor haar leeftijd.
Beau barft helemaal die heeft weinig Lotgering gehad dus als Deja er niet meer is dan is het denk ik ook voorbij.
Groet Marjan.
[/quote]
Dat is dan toch al een teken op zich?
Als ze zelf al zo weinig adviseren en dat jij er zelfs nog onder zit  :)

waarmee ik niet zeg dat het slecht is, alleen dat het heel vet is en snel aanzet, wat ook blijkt uit de onderzoeken. Zelf heb ik er over gedacht om van barf naar lotgering te gaan maar ik hoorde al dat het erg vet is dus heb de annalyse afgewacht, en idd het is erg vet dus ik ga het niet voeren, ben niet bang van vet maar het moet wel in verhouding blijven  :)
Meike en Daisy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Meike en Daisy »

[quote="deja"]
Ze krijgt nu bijna 3 jaar Lotgering en gaf haar ong. 400  gram.  Lotgering zelf geeft aan ong. 1 1/2 % ik zit daar iets onder en dat gaat prima.
[/quote]

Als je door de vetheid nog maar zo weinig hoeft te voeren,zou ik bang zijn voor tekorten. De hoeveelheid spiervlees,boten en orgaan (voedingsstoffen) die de hond binnenkrijgt dus echt veel lagerdan de 'norm'. In dit geval wordt dat goed opgevangen door zo'n 2/3 deel barf te voeren, maar er zijn natuurlijk mensen die dat niet doen. Zou de schade dan meevallen, of zou je dat pas oplangere termijn zien?
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Als je zo weinig voedsel eet, omdat hetgeen je eet zodanig vet is dat je er anders dik van wordt, krijg je dankzij de te kleine porties niet alleen niet-te-veel-vet binnen, maar óók te weinig van de voedingsstoffen die je wél nodig hebt. Immers niet alleen het vet wordt beperkt door zo weinig te eten, maar ook al het goede wat juist wel gegeten had moeten worden.
Voorbeeldje: als je jouw warme maaltijd voorziet van veel roomsaus en om de calorieen te beperken er slechts 1/3 van eet (dus o.a. slechts 70 gram groenten per dag) dan word je idd niet dik, maar je krijgt wél slechts een derde van je benodigde vitamines, eiwitten, etc. binnen die de voeding je hadden moeten leveren. Dat zie je er niet noodzakelijk aan af, vaak niet zelfs denk ik, dat betekent niet dat het voor je algehele (toekomstige) gezondheid om het even is wat je eet.

Edit: woordje toegevoegd wat ik vergeten was.
Laatst gewijzigd door Parelridder op zo 13 nov 2011, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Meike en Daisy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Meike en Daisy »

precies, dat is wat ik bedoelde, maar dan wat beter uitgelegd :) Het zal wel per hond verschillen hoe snel en welke problemen dat veroorzaakt. Maar ik heb tot nu toe niks gehoord over tekorten door het voeren van Lotgering. Misschien bestaat het daar ook te kort voor.
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Ik heb het nog eens goed nagelezen en er wordt 1 tot 2 % geadviseerd afhankelijk van wat je hond kan hebben, ik heb wel een teefje wat is gestereliseerd, dus de da geeft ook advies van minder voeren.
Ik las op het forum van Lotgering dat iemand een pup bij hem had gekocht 8 1/2 jaar geleden en dat die al 8 1/2 jaar ook het voer van Lotgering krijgt dus het bestaat al geruime tijd.
Hij voert het zijn eigen honden ook al heel wat jaren en beweert dat zij hoge leeftijden halen.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

[quote="deja"]
Ik heb het nog eens goed nagelezen en er wordt 1 tot 2 % geadviseerd afhankelijk van wat je hond kan hebben, ik heb wel een teefje wat is gestereliseerd, dus de da geeft ook advies van minder voeren.
Ik las op het forum van Lotgering dat iemand een pup bij hem had gekocht 8 1/2 jaar geleden en dat die al 8 1/2 jaar ook het voer van Lotgering krijgt dus het bestaat al geruime tijd.
Hij voert het zijn eigen honden ook al heel wat jaren en beweert dat zij hoge leeftijden halen.
[/quote]
Maar staat oud worden dan gelijk aan gezond voer?

Plaats reactie