Hotspot blijft

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Hotspot blijft

Janie2
5-sterren
5-sterren

Bericht door Janie2 »

Naast t rare gedrag heeft meneer de afgelopen dagen 3 keer in huis geplast.
Vanochtend plasje ingeleverd; blaasontsteking.

Sjonge.. denk dat ik eerdaags maar eens een alternatief therapeut bezoek, praktijk den hoek of tannetje ofzo?
Na 2x oorontsteking, 1 x rommelend oog, hotspot en nu blaasontsteking.
Voor zijn jonge leeftijd (nog geen jaar) blijven we aan de gang..
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

jemig zo veel tobben voor zo'n jonge hond daar wordt je niet vrolijk van nee  :'( heel goed idee om eens richting een alternatief werkende dierenarts te gaan hoor .sterkte met het kereltje
Janie2
5-sterren
5-sterren

Bericht door Janie2 »

Nou.. ben er wel klaar mee.
Sneu voor hem.

Ben wel ontzettend blij met dit forum.
Wederom een goede voorbereiding aan het speuren.
- Struviet
- Ph waarde
- Bacterie

En mogelijk
- Ab
- Ascorbinezuur
- Cranberry
- Appelazijn.

Ipv ja en amen bij de dierenarts, met kennis de behandelkamer binnen!

Mocht hij vanmiddag een ab nodig hebben, dan ga ik mij goed inlezen op probiotica en weerstandverhogende middelen (of gelijk een alternatief arts als dat snel kan).
AB is zo verschrikkelijk spul voor derest van het systeem.
Janie2
5-sterren
5-sterren

Bericht door Janie2 »

Ik heb trouwens deze probiotica voor mijzelf in de koelkast staan:
https://www.derooderoos.com/catalog/pro ... maiooa1rt4

3 pillen, elk van een andere soort, super hoog gedosieerd (hoger dan alles in 1 pil).
Zou dat voor een hond te heavy zijn?
2 miljard per pil, dus 6 miljard dan per dag.

Trouwens.. heeft een hond sowieso niet iets anders nodig dan een mens? Zijn darmflora is anders dan die van mij neem ik aan.

Edit: ik zie dat de dagdosis van groene os prodioforte ook zo'n 1,5 miljard per dag is.
Denk dat die 3 miljard niet zo kwaad kan.. en ik heb meer vertrouwen in een probioticaproduct uit de koelkast dan gedroogd.
Laatst gewijzigd door Janie2 op do 24 nov 2011, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Janie2
5-sterren
5-sterren

Bericht door Janie2 »

Meneer had trouwens een uitstekende Ph van 6,2 en geen gruis.
Enkel onstekingscellen en bloed in zijn urine.

Ze heeft verder niet kunnen voelen aan de prostaat.

Pijnstiller en ab mee.
Nu sinds 2 dagen, maar ik merk niet veel verschil nog.
Hij is wel iets actiever , o.a. de eerste uren na de pijnstiller.

Hopelijk geneest hij snel!
DewiSam
3-sterren
3-sterren

Bericht door DewiSam »

Beterschap voor hem, ik hoop dat hij snel opknapt.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Oh wat ben ik blij voor jullie dat de pijn af neemt!!
Het plassen is wel héél toevallig, dus ondanks dat er ontstekingscellen zijn gevonden ga ik het je toch vertellen: toen mijn Merel n.a.v. een hotspot met hydrocortidermzalf werd behandeld, kreeg ze daar een zeer pijnlijke huid van i.p.v. de beoogde verlichting. Nadat ik stopte met deze zalf en begon met Surolan en de klachten zichtbaar afnamen, werd ze incontinent. Dwz, ze liet soms plas lopen tijdens rust, ook vlak na een wandeling. En ook zij liep zo te hijgen.
Ik ben hier bij de dierenarts in Oudorp geweest. De arts heeft de huid niet bekeken, daar tussen geen verband gelegd/gezocht. Haar bloed is onderzocht op nieren, suiker, etc. Dat was allemaal in orde. Ik stond op het punt urine te laten onderzoeken, op advies van de dierenartsassistente, maar vond zelf blaasontsteking niet goed kloppen bij het beeld (dan verwacht ik vele kleine plasjes, daarvan was geen sprake). De arts wilde behandelen met medicatie, om te zien of het daarvan zou over gaan. Daar stond ik niet achter, want de mate waarin en het moment waarop dit plotseling ontstond zat me niet lekker, dus wilde ik eerst nog even verder denken/onderzoeken. Al tobbende bedacht ik het volgende:
Ze had eigenlijk heel veel symptomen van de ziekte van cushing: hijgen, drinken/plassen/incontinentie, mogelijk (niet zeker) wat gulziger eten.. De huid was echt heel pijnlijk geweest: niet alleen deed ze haar best behandeling te vermijden (wat niks voor Merel is) en rimpelde haar aangedane huid samen gedurende het inmasseren van de zalf, maar ook vielen er druppels uit haar mond als ik haar huid zachtjes inmasseerde. Die behandeling heeft 2-3 dagen geduurd en de klachten slechts doen toenemen. Ik heb de huid een dag de huid met rust gelaten, om te zien of stoppen met hydrocortiderm haar goed deed. Dat was het geval dus vanaf de dag er na ben ik gaan behandelen met Surolan. Dat gaf al gauw verbetering, maar inmiddels was na 9 dagen hotspot en toenemende klachten tgv de reactie op hydrocortidermzalf het stresshormoon/cortisolgehalte mogelijk tot grote hoogtes gestegen?? Dat leidt bij cushing tot grote dorst, dus ook incontinentie... Indien deze theorie klopte, zou met het afnemen van de pijn- wat sinds de juiste behandeling het geval was - de cortisonspiegel ook vanzelf weer moeten herstellen.
Ik heb Merel alle kans gegeven om te drinken naar behoefte, want in geval stresshormoon tgv de pijn idd de oorzaak was, was de mogelijkheid veel te drinken ook van belang. Veel uitgelaten en even zo veel gedweild. Maar in pakweg een weekje tijd was de incontinentie voorbij!
Misschien toch iets om in gedachten te houden, als mogelijk mee spelend.

Beterschap!!!
Laatst gewijzigd door Parelridder op zo 27 nov 2011, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Janie2
5-sterren
5-sterren

Bericht door Janie2 »

Bedankt Parelridder!
Ik hoop dat het ook allemaal door stress vanuit ongemak en pijn is ontstaan.
Interessant verhaal.

Toch zit het hele gebeuren mij niet lekker.
En bij mijn andere huisdieren heb ik de afgelopen tien jaar leren vertrouwen op mijn "radar".
Dat je voor een kooi staat en gelijk weet 'er is wat" en je de dieren nakijkt en inderdaad stuit op een zieke.

De hotspot is zeeer veel beter.
We smeren nu een week surolan, echter: de plek is nog niet over.
Het échte schrijnende kapotte is eraf, maar die o zo fijne (not) huidplooi tussen zijn bal en lies blijft rood (rode haren enz).
En we zitten op dag 3,5/4 van de 8 antibiotica.

En dan dat gekke gedag.
De pijnstiller lost maar een klein deel op: hij wilt binnenhuis weer wat meer spelen/botje kluiven.
Buiten blijft het echter een dooie doender, niet willen lopen, blij zijn als we omkeren na een snelle plas. En met vriendjes is hij duidelijk wat "mat".
Normaliter is er niet tegenop te lopen met hem, niet moe te krijgen, altijd rausen.
Af en toe loopt hij wat wijdbeens.

Geen plasjes meer in huis. En dat hijgen ook 80% verminderd, tot zo goed als normaal.

Ik zou zijn bloed wel eens willen checken.
Het is echter ondanks het vele oefenen en trainen geen gemakkelijke bij de dierenarts.
Ik weet dat je als baas nooit zo moet vooroordelen, maar het zou ronduit raar zijn als ze die naald erin krijgen, laat staan bloed aftappen.
Evenals zijn prostaat checken, temp opmeten.

Ik heb geen idee maar ik begin mij steeds meer zorgen te maken.
Laatst gewijzigd door Janie2 op zo 27 nov 2011, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Antibiotica kan als bijwerking vermoeidheid geven. Soms oogt een hond sloom/ziek tijdens behandeling, lijkt het daardoor niet erg op te knappen en 24 uur na beeindiging v/d kuur blijkt dat 'suffe' puur gevolg van de ab. Dus als de rest wel vooruit gaat, maar vitaliteit achter blijft, dan is dat wellicht vanzelf opgelost als de kuur is afgelopen.

Huidontsteking kan echt lang duren en zo'n plooi is natuurlijk een rot plek :(
De duimen draaien!
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Hotspot is zeer pijnlijk en kan snel uitbreiden en geneesd erg slecht.
Ik gebruik Cortevance hiervoor, heb van alles geprobeerd, meteen is de jeuk en pijn weg met twee dagen is het genezen.
Janie2
5-sterren
5-sterren

Bericht door Janie2 »

Hmm misschien dus door de ab.
Dan zal ik het niet plassen in huis maar als vooruitgang zien!

Vandaag toch maar eens starten met honingzalf, om die schrijnende plek extra mee in te smeren.
Wassen met biotex durf ik niet te vaak, ben bang dat zijn huid droog wordt.

Nou, wist niet dat zo'n plekje zo hardnekkig kon zijn zeg.
Janie2
5-sterren
5-sterren

Bericht door Janie2 »

Kan het kwaad surolan lang(er) te gebruiken?
Ik smeerde 2 weken dermalgin en nu 2 weken surolan.

De honingzalf helpt niet echt, al kan het zijn doordat de zalf de wond vochtig maakt en het dan eerst erger lijkt.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Ik zou op de hotspot groene leem zalf of sudocreme proberen. Zelf heb ik stop'n'itch, dat werkt super maar is helaas hier in nederland niet meer te krijgen.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Janie2 schreef: Kan het kwaad surolan lang(er) te gebruiken?
Ik smeerde 2 weken dermalgin en nu 2 weken surolan.

De honingzalf helpt niet echt, al kan het zijn doordat de zalf de wond vochtig maakt en het dan eerst erger lijkt.
Surolan kan zonder problemen langer gebruikt worden. Na 3 weken wel even overleggen met je dierenarts over het verloop/herstel tot dan toe en de voortgang.
Zie je nog steeds vooruitgang?

Ik zou er niets anders bij gebruiken, want dan weet je niet of de Surolan optimaal z'n werk kan doen. Daardoor wordt het denk ik ook voor de dierenarts lastig in te schatten of er al dan niet meer nodig is of dat de duur beinvloed is door de combinatie behandeling.
Honingzalf zou ik zelf niet gebruiken op een huidontsteking omdat behandeling gestaakt kan worden als de wond is gesloten (http://www.medpets.nl/vetramil%2bhoningzalf/1624/). Een ontstoken huid beschouw ik niet als open wond.

Beterschap!!
Janie2
5-sterren
5-sterren

Bericht door Janie2 »

Bedankt!
Vooruitgang lijkt nu stil te staan. Met en kleine uitbreiding.
Heb gisteren de huid achter zijn balletjes richting anus geschoren (paar mm), want daar waren een aantal nieuwe vurige plekjes te zien.
Verder wat weg is, blijft weg.
Maar die plooi blijft roestbruin.

Plaats reactie