Bantu misselijk vanaf gisteren

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Bantu misselijk vanaf gisteren

*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

Lizzy schreef: Waren het alle 3 poedels? Zij zij gevoelig voor narcose? Heb je een laparoscopisch castratie al overwogen?
Vienna was een poedel (augustus overleden), Bibi was haar moeder (2006 overleden) en Kay de ACD die ik vorig jaar zeer plotseling heb verloren :'(.
Van de ACD is het bekend dat ze overgevoelig kunnen reageren op narcose, en dat heeft mijn DA toen goed uitgezocht. Bij Kay is niet zo zeer de narcose verkeerd gegaan maar ze heeft er wel wat vreemde dingen aan overgehouden waar ik nooit ben achter gekomen wat het was.
Ik heb er al eens op BP over geschreven (heel in het begin), dat er een soort olieachtige rotzooi uit haar anus kwam. Geen anaalkliervocht, geen wolfsklieren. Alles heb ik toen laten onderzoeken maar niemand kon ook maar iets vinden :-\
Ik heb al even contact gehad met de fokker van Bantu of er iets bekend is over narcoses en poedels, maar bij haar is er niets over bekend. Ik ga voor de zekerheid ook nog wel googelen.
Ze word (in principe) laporoscopisch gecastreerd
Poedelpret
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Poedelpret »

Vind persoonlijk een hoop verschil zitten in de kwaliteit van narcoses (soorten en maatwerk) bij de doorsnee dierenarts om de hoek en de wat grotere klinieken. Ook wat betreft de hartbewaking tijdens en na de operatie en het infuus al tijdens de operatie en niet alleen erna wat standaard is. Ok, de prijzen zijn er zeker naar maar wellicht toch met deze ervaringen de overweging waard? Ik zelf heb met oude reu ook ellende gehad na de 1e "standaard" narcose om de hoek en ondanks dat er niks was te vinden is hij nooit meer helemaal de oude geworden...
Plaats reactie