Droogmachine kopen
Moderator: Lizzy
Re: Droogmachine kopen
Ik ben al een jaar dik tevreden met mijn Stockli met timer en temperatuur regelaar.
hier een dubbele bomann en ohhh ik ben er (nog) heel blij mee(wil als ik ooit de jackpot win toch wel graag zo een hele dure...hihi)
stinken: Ja, werk: Zeker, maar tevreden hondjes: ONBETAALBAAR....
stinken: Ja, werk: Zeker, maar tevreden hondjes: ONBETAALBAAR....
en en en....heb je er al een gekocht????
zo niet dan neem ik de 20ste wel een lading eendenvoetjes mee voor de woefjes
zo niet dan neem ik de 20ste wel een lading eendenvoetjes mee voor de woefjes
- Poedelpret
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="Parelridder"]
Ik zou een Bomann kiezen: 24,50 + 7 euro verzendkosten (Aximax) met 2 jaar garantie.
Kunststof drogertje met 5 roosters die droogt op 50 graden. Doet het prima: draait hier regelmatig en dan eigenlijk altijd wel 48 uur, soms zelf 3 dagen, omdat ik het kurk droog wil en/of ook wel dikkere plakken droog. Het motortje kan dat allemaal aan.
[/quote]
Ik heb hem ook via Aximax en prima service. Hij komt alleen (zelfs na 2x retour zenden zonder problemen) niet onder de 70-80 graden. Dit is icm bv eendenvoetjes of ander spul met kraakbeen erin toch echt te heet. Mijn (b)engels hadden hierdoor langere tijd regelmatig flinke verstopping ondanks dat ze maar 1 voetje per dag kregen. Eer dat ik hier achter was...
Ik zou een Bomann kiezen: 24,50 + 7 euro verzendkosten (Aximax) met 2 jaar garantie.
Kunststof drogertje met 5 roosters die droogt op 50 graden. Doet het prima: draait hier regelmatig en dan eigenlijk altijd wel 48 uur, soms zelf 3 dagen, omdat ik het kurk droog wil en/of ook wel dikkere plakken droog. Het motortje kan dat allemaal aan.
[/quote]
Ik heb hem ook via Aximax en prima service. Hij komt alleen (zelfs na 2x retour zenden zonder problemen) niet onder de 70-80 graden. Dit is icm bv eendenvoetjes of ander spul met kraakbeen erin toch echt te heet. Mijn (b)engels hadden hierdoor langere tijd regelmatig flinke verstopping ondanks dat ze maar 1 voetje per dag kregen. Eer dat ik hier achter was...
- Poedelpret
- 5-sterren

- Contacteer:
PS: verder prima machientje en heeft beveiliging erin tegen doorbranden.
Maakt wel wat meer geluid dan die duurdere helaas maar ook hij staat regelmatig bij mij in hondenkamer voor open gekanteld raam vaak minimaal 24 uur te drogen zonder enig probleem.
Zou idd 2 machientjes kopen zodat je wel dubbele ringen hebt maar voor nagenoeg hetzelfde geld dus een reserve motortje
Maakt wel wat meer geluid dan die duurdere helaas maar ook hij staat regelmatig bij mij in hondenkamer voor open gekanteld raam vaak minimaal 24 uur te drogen zonder enig probleem.
Zou idd 2 machientjes kopen zodat je wel dubbele ringen hebt maar voor nagenoeg hetzelfde geld dus een reserve motortje
Die van mij droogt ook op een temperatuur van 70-75 graden. Verder werkt ie prima, alleen zou ik een thermostaat wel graag erop hebbenClaudia N schreef: Ik heb hem ook via Aximax en prima service. Hij komt alleen (zelfs na 2x retour zenden zonder problemen) niet onder de 70-80 graden. Dit is icm bv eendenvoetjes of ander spul met kraakbeen erin toch echt te heet. Mijn (b)engels hadden hierdoor langere tijd regelmatig flinke verstopping ondanks dat ze maar 1 voetje per dag kregen. Eer dat ik hier achter was...
Met 70 graden drogen, wordt het half gekookt, dus dan verandert de eiwitstructuur
- Poedelpret
- 5-sterren

- Contacteer:
En dus met bv voetjes het kraakbeen ook.Aquillo schreef: Met 70 graden drogen, wordt het half gekookt, dus dan verandert de eiwitstructuur
Probleem is dat de bomann niet kouder kan..je hebt alleen de keuze tussen aan of uit. Temperatuur instellen gaat helaas niet.
Daarom is de bomann eigenlijk niet geschikt voor rauwvoerders. De temperatuur voor het drogen moet echt lager. Het is de bedoeling dat het vocht verdwijnt en niet dat het gekookt wordt.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb geen benul van de werkelijke temperatuur... Ik baseer me op wat het apparaatje belooft te doen, maar gecontroleerd heb ik het nooit. Hoe hebben jullie de temperatuur vast gesteld die het apparaat werkelijk bereikt?
Daarom heb ik een wat duurdere gekocht (rommelsbacher) , 3 standen max 60 graden 700 watt en met klok. Ik droog nooit langer dan 10 uur. Long/lever/hertenvlees niet langer als 8 uur keihard. Wilde eendenvoetjes ook niet langer dan 8 uur. Ik had laatst hazenlever die heb ik na 6 uur even omgedraaid en ook in 8 uur klaar. Doen jullie dan zulke grote stukken maken als ik zo het aantal uren lees?
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Geen idee of de stukken die ik droog dikker zijn dan wat jij droogt.. Ik weet wel dat ik het echt kurkdroog droog, ik kan het ongekoeld bewaren en zonder probleem na een half jaar nog gebruiken.
'k Heb laatst konijnlever gedroogd, die had ik niet gesneden, dus dat is dan natuurlijk redelijk dik (bij aanvang). Die liggen wel een paar daagjes te drogen voor ze écht door-en-door droog zijn. Idem voor konijnlong&hart: ongesneden op de droger, maar dat is echt niet in 1 dag kurkdroog.
Ik heb wel van de week 'ontdekt' dat 'k 10 ringen onder 1 motortje kan stapelen zonder dat dit de droogtijd beinvloed (wel zo nu en dan de ringen van plek wisselen omdat het onderin sneller gaat dan bovenin). Dat scheelt weer
Bomann gebruikt trouwens 500 watt.
'k Heb laatst konijnlever gedroogd, die had ik niet gesneden, dus dat is dan natuurlijk redelijk dik (bij aanvang). Die liggen wel een paar daagjes te drogen voor ze écht door-en-door droog zijn. Idem voor konijnlong&hart: ongesneden op de droger, maar dat is echt niet in 1 dag kurkdroog.
Ik heb wel van de week 'ontdekt' dat 'k 10 ringen onder 1 motortje kan stapelen zonder dat dit de droogtijd beinvloed (wel zo nu en dan de ringen van plek wisselen omdat het onderin sneller gaat dan bovenin). Dat scheelt weer
Bomann gebruikt trouwens 500 watt.
Dat is dan veranderd, toen ik ging informeren nog geen jaar geleden stond bij bomann alleen maar 250 watt vandaar dat ik het niet heb gedaan. Maar waarom hele stukken je geeft toch kleine stukjes voor trainingen etc. of traktatie. Dat scheelt je stroom en uren denk ik
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Oeps!
het zal 250 watt zijn, je hebt gelijk! Ik zei het uit mijn hoofd...
Ik heb net even de rommelsbacher opgezocht, maar die is bijna 4 maal zo duur als de bomann... En dan maar 4 plaatjes, die per 2 losse ook nog eens 23 euro kosten
+ hoger energieverbruik...
Ik droog wat dikkere plakjes en ongesneden konijnlevertjes etc. om mezelf veel werk te besparen: ik snijd zo dun als ik kan in lekker tempo en hetgeen uit zichzelf dun genoeg is om zo te drogen, leg ik er lekker zo op
Als ik een klein beloninkje geven wil, breek ik een klein stukje af. Maar ik heb héle knappe honden, dus meestal verdienen ze een groter stukkie 
Ik heb net even de rommelsbacher opgezocht, maar die is bijna 4 maal zo duur als de bomann... En dan maar 4 plaatjes, die per 2 losse ook nog eens 23 euro kosten
Ik droog wat dikkere plakjes en ongesneden konijnlevertjes etc. om mezelf veel werk te besparen: ik snijd zo dun als ik kan in lekker tempo en hetgeen uit zichzelf dun genoeg is om zo te drogen, leg ik er lekker zo op