Vriezerindeling

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Vriezerindeling

Chanty
2-sterren
2-sterren

Bericht door Chanty »

Leuk om te lezen hoe iedereen zijn eigen systeem heeft.
Dat systeem met die schotten lijkt me inderdaad wel handig. Heb nu ook schotten maar die staan minder stevig volgens mij. Misschien moet ik t op die manier maar gaan doen. Ik heb gewoon geen zin om voor elke dag de afgewogen hoeveelheid bij elkaar in te pakken. Ik heb nu 1 vak orgaan, 1 van spiervlees en 1 vak botwerk. En 1 van kvv. Alleen zit ik dus met die allergie hond. Ik moet eerst klaar zijn met elimineren en dan kan ik alles door elkaar heen gaan pleuren.  :D

En wat zijn ribben toch irritant om in de vriezer te hebben!!!! Die dingen liggen echt ALTIJD in de weg!!!!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Haha, vind je? De ribben die ik altijd heb nemen amper plaats in beslag.. ik verpak ze per 1 of 2 en dan kan ik fijn stapelen.
Chanty
2-sterren
2-sterren

Bericht door Chanty »

Nadia, ik snap niet hoe je t voor elkaar gekregen hebt. Ik heb jouw manier geprobeerd......uiteindelijk zijn de plankjes door mijn gang heen gegaan want ik werd er gek van!!!!!! T lukte me niet :-(

Maar......ik heb wel eindelijk een perfect systeem gevonden. Ben er zelf superblij mee en er past nu zoveel meer in :-)
Nog meer.....hmmmm kan ik nog meer vlees inslaan......arrgghhh t wordt een obsessie  :D
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Chanty schreef: Nadia, ik snap niet hoe je t voor elkaar gekregen hebt. Ik heb jouw manier geprobeerd......uiteindelijk zijn de plankjes door mijn gang heen gegaan want ik werd er gek van!!!!!! T lukte me niet :-(

Maar......ik heb wel eindelijk een perfect systeem gevonden. Ben er zelf superblij mee en er past nu zoveel meer in :-)
Nog meer.....hmmmm kan ik nog meer vlees inslaan......arrgghhh t wordt een obsessie  :D
Wil je jou systeem ook met ons delen.
Chanty
2-sterren
2-sterren

Bericht door Chanty »

:D ;D

Niet heel bijzonder hoor maar voor mij erg prettig :-) Snap alleen niet dat ik niet eerder gedacht heb aan die jumbo tassen  :-[

Ik heb op de helft van de vriezer een plank. Links heb ik mijn KVV mixen. Dan rechts 2 tassen. Van die grote boodschappentassen van de jumbo. Achterste tas gevuld met eendennekken en lamsribben. Voorste tas heb ik door 2 gedeeld met een plank, links paardenspiervlees en rechts nog ff leeg (wooow een leeg vak :D maar er zijn hertnekken onderweg dus die wordt vanzelf gevuld  ::))!! En dan heeft mijn vriezer al een apart vakje, die heb ik ook door een plankje gedeeld door 2. 1 vak voor lamsvlees en 1 vak voor lamspens. Dan heb ik ook nog 2 mandjes, 1 mandje gedeeld met een plankje, achter hert, voor lama. Passen toch 24 zakjes van 400 gram in, vond ik zelf erg veel. Andere mandje is gevuld met orgaanmix.

Dan heb ik boven nog een kleine vriezer. En ik had nog 3 van die afwasteiltjes staan die ik niet gebruikte. Die heb ik in de kleine vriezer opgestapeld. 1 bak heeft 12 zakjes hert, 1 bak 12 zakjes lama en die staat dan daarboven op. En daarboven een bak met 20 zakjes paard. Langs de kanten pasten dan nog de zakken long (om te drogen).

Kattenvoer ligt in mijn eigen vriezertje.

Hier wat foto's :

Bovenaanzicht:
Afbeelding

Met de mandjes aan de kant....
Afbeelding

Zo'n afwasteiltje
Afbeelding

Dus nu kan ik dit kwijt met nog 50 kilo spiervlees erbij en nog ruimte over:
Afbeelding

Plaats reactie