Longproblemen met Linga / Franse hartworm besmetting / Eindelijk vrij van Franse Hartworm

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Longproblemen met Linga

doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Duimen blijven draaien!
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ach gos , die foto :biggrin2: :-* :-*
Ja Lizzy , het is moeilijk hoor om een hond die zich ""niet ziek "" voelt rustig te houden
Maar ik blijf duimen voor jullie . Fijn dat jullie DA ook zo goed meedenkt
DebbieV
4-sterren
4-sterren

Bericht door DebbieV »

Tjee, helemaal gemist!

Heel veel sterkte met Linga en hoop dat ze weer helemaal de oude wordt.
Laika
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laika »

Hier draaien de duimen ook voor Linga.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ik moet steeds aan Linga denken en ben heel erg benieuwd hoe het nu met haar gaat.
pfff, wat zullen jullie blij zijn als je een paar weken verder bent en alles ok is! :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Linga moet vandaag erg veel hoesten... :-\ . Maar verder voelt ze zich uitstekend. Ze mocht vannacht bij Leo op bed en dat vond ze geweldig. Vanmorgen was ze dus helemaal blij en door het dolle, dus vannacht gaat ze weer in haar hok. Ze zit nu al een half uur te piepen dat ze naar het bos wil.... Dwingelandje. Leo gaat zo een blokje om. En daarna geven we haar eten. En dan is ze weer een paar uurtjes tevreden. Ze kijkt erg helder uit haar ogen moet ik zeggen.

Even wat anders, hebben jullie ook een maand naast je hond geslapen of alleen de eerste vier dagen na de Milbemax? Ik durf Ling niet mee naar boven te nemen ivm traplopen. Maar Leo krijgt nu toch wat last van zijn rug van het beneden op een matrasje slapen.... :-\
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ik heb voor zover ik mij herinner in ieder geval de eerste 2 weken de eerste 4 dagen van die week beneden op de bank geslapen (maar het zouden ook 3 weken kunnen zijn geweest), ondanks dat er aan Harrie helemaal niets te merken was. Ik ben nogal een miep wat dat betreft en durfde geen risico te nemen. :-[ De laatste week heb ik dat in ieder geval zeker niet meer gedaan.
In het geval van Linga zou ik dat in ieder geval doen zolang ze blijft hoesten. Maar ja, zoals ik al zei ben ik nogal een miep wat dat betreft.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Misschien een raar idee, maar zou het hoesten ook niet ergens anders van kunnen komen i.p.v. van de wormbesmetting? Als het aan de besmetting zou liggen, zou het hoesten nu toch minder moeten worden i.p.v. meer? Heb je daar toevallig nog wat over kunnen vinden op het internet?
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Ik weet helemaal niet meer wat ik gedaan heb qua beneden slapen. Ik zou - zover jullie eigen gezondheid dat toe laat - zo lang ze zodanig hoest of andere klachten toont, voorkeur geven aan beneden slapen. En als het wat rustiger lijkt, jezelf toe staan te kiezen voor je rug.. want je kúnt ook niet meer de nodige zorg geven als dat echt mis gaat..
Geen dalmaat op je buik laten liggen terwijl je op de bank poogt te slapen, of op je zij op het randje liggen, opdat dalmaat er naast past, scheelt allicht ook voor de rug :biggrin2: (een smiley die tong uit steekt ontbreekt??)
Doranto schreef:Misschien een raar idee, maar zou het hoesten ook niet ergens anders van kunnen komen i.p.v. van de wormbesmetting? Als het aan de besmetting zou liggen, zou het hoesten nu toch minder moeten worden i.p.v. meer? Heb je daar toevallig nog wat over kunnen vinden op het internet?
Daantje ging pas hoesten ná aanvang behandeling, was vóór die tijd volledig klachtenvrij en was (teruggerekend naar waar ze de infectie opgelopen moet hebben) ook slechts 8 wkn. voor ontdekking geinfecteerd: toen in risico-gebied geweest, onder stress (niet goed voor weerstand), veel gras gegeten (kans op slakjes en slakkenslijm), dus dat kán haast niet missen.. Rolf legde uit dat dit gevolg is van de behandeling, dwz niet van het middel, maar van het afvoeren.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Lizzy schreef:Linga moet vandaag erg veel hoesten... :-\ .
:-* :-*
Afschuwelijk eng om te zien.. Nog een paar weekjes..

Ze is de boel dus aan het opruimen, dát is het goede nieuws. Gaandeweg die 4 weken gaat het vermoedelijk al weer beter, dwz zo was dat hier. Je zit nu in de engste periode van die maand van behandeling. Lange weken.. (lange dagen..)
Hou je haaks!!! :bigarmhug:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Leo is gisteren de hele dag thuis geweest met Linga, ik ben de hort op geweest (kerst bij mijn moeder). Ze heeft volgens Leo alleen in de ochtend gehoest. Vanmorgen heeft ze niet gehoest.

Aangezien er bij Linga natuurlijk al symptomen waren en aangezien er op de longfoto al aantastingen te zien waren, denk ik dat er heel wat op valt te ruimen uit haar longen.... :-\ . En vandaar die hoest.

Ik moet nog even kijken hoe we het verder gaan doen met beneden slapen. Leo is even naar bed gekropen om nog wat uurtjes slaap te pakken. Ik weet niet hoe het met zijn rug gaat. De pest is, ik kan niet afwisselen met hem. Mijn rug staat dat niet toe (ja, tenzij ik het bed naar beneden sleep maar dat is nou ook weer zo wat... Hoewel?).
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Parelridder schreef: Daantje ging pas hoesten ná aanvang behandeling, was vóór die tijd volledig klachtenvrij en was (teruggerekend naar waar ze de infectie opgelopen moet hebben) ook slechts 8 wkn. voor ontdekking geinfecteerd: toen in risico-gebied geweest, onder stress (niet goed voor weerstand), veel gras gegeten (kans op slakjes en slakkenslijm), dus dat kán haast niet missen.. Rolf legde uit dat dit gevolg is van de behandeling, dwz niet van het middel, maar van het afvoeren.
Oke, dat Daantje gehoest heeft wist ik niet meer. Dan hoort bij Linga het hoesten er dus gewoon bij. :-\
Dit is inderdaad de engste periode waar jullie nu in zitten. Even volhouden dus nog!
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Lizzy schreef:Leo is gisteren de hele dag thuis geweest met Linga, ik ben de hort op geweest (kerst bij mijn moeder). Ze heeft volgens Leo alleen in de ochtend gehoest. Vanmorgen heeft ze niet gehoest.

Aangezien er bij Linga natuurlijk al symptomen waren en aangezien er op de longfoto al aantastingen te zien waren, denk ik dat er heel wat op valt te ruimen uit haar longen.... :-\ . En vandaar die hoest.

Ik moet nog even kijken hoe we het verder gaan doen met beneden slapen. Leo is even naar bed gekropen om nog wat uurtjes slaap te pakken. Ik weet niet hoe het met zijn rug gaat. De pest is, ik kan niet afwisselen met hem. Mijn rug staat dat niet toe (ja, tenzij ik het bed naar beneden sleep maar dat is nou ook weer zo wat... Hoewel?).

Kan je niet van iemand een 1persoonsbed lenen voor een paar weken zodat hij wat confortabeler ligt (misschien in een kringwinkel). Ik heb hier nog wel een bodem op pootjes maar 't is wel ver weg. Mischien slapen jullie dan alletwee rustiger
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Waarom mag Linga niet traplopen? Als zehet kan zou ik het doen, tis maar 2 keer per dag dan, ik zie daar niet zo een probleem in.

Zouden willen dat Kaio dat kon, nu ligt de baas ook zijn rug kapot omdat hij van zijn poot af moet blijven.
Maci bijv kan gewoon trap op en af en dat is wel fjn als hij iets heeft, komt ie maar mee 's nachts.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaio schreef:Waarom mag Linga niet traplopen? Als zehet kan zou ik het doen, tis maar 2 keer per dag dan, ik zie daar niet zo een probleem in.

Zouden willen dat Kaio dat kon, nu ligt de baas ook zijn rug kapot omdat hij van zijn poot af moet blijven.
Maci bijv kan gewoon trap op en af en dat is wel fjn als hij iets heeft, komt ie maar mee 's nachts.
Omdat mij is verteld dat ze qua beweging en stress heel voorzichtig en rustig aan moet doen vanwege de embolieën. En traplopen vindt ze onwijs eng. Dus dat levert dan wel veel stress op, ben ik bang.

Plaats reactie