OT: waarom gaat elke week mijn hele zaterdag op aan boodschappen doen?
Het grote waarom topic
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Het grote waarom topic
Dikke knuffels voor Chantal en Constance!
Omdat je ze niet thuis laat bezorgen, het niet op een andere dag doet en/of ze niet door iemand anders laat doenKim_S schreef:
Waarschijnlijk ook omdat ik naar 2 verschillende plekken moet die allebei een half uur rijden zijn, omdat allebei de kindjes mee gaan, en omdat het de enige dag is dat ik tijd heb terwijl de winkels open zijn. Of zoBorke schreef:Omdat je ze niet thuis laat bezorgen, het niet op een andere dag doet en/of ze niet door iemand anders laat doen
Samenvatting: omdat je ze niet laat thuis bezorgen, of kan dat bij jullie niet?Kim_S schreef:Waarschijnlijk ook omdat ik naar 2 verschillende plekken moet die allebei een half uur rijden zijn, omdat allebei de kindjes mee gaan, en omdat het de enige dag is dat ik tijd heb terwijl de winkels open zijn. Of zo![]()
Of omdat je je kinderen zo goed opvoed dat ze zich fantastisch gedragen in de supermarkt en zij zo op jonge leeftijd al verantwoord leren boodschappen te doen
Volgens mij doet de (Duitse) Lidl dat niet, en ik denk niet dat de AH in Duitsland bezorgt...Borke schreef:Samenvatting: omdat je ze niet laat thuis bezorgen, of kan dat bij jullie niet?
Of omdat je je kinderen zo goed opvoed dat ze zich fantastisch gedragen in de supermarkt en zij zo op jonge leeftijd al verantwoord leren boodschappen te doen
Mijn kindjes gedragen zich over het algemeen behoorlijk netjes in de winkel, voor kindjes van 7 en 3. Ik heb er namelijk zelf ook last van als ze dat niet doen
-
Lil
Omdat je daarvoor net in het verkeerde land woont. Ik doe boodschappen bij winkel x op zaterdag en bij winkel y op zondag en op die dag zijn bij jullie de winkels niet open. Verder wordt op zondag mijn pakket voor het avondeten bezorgd. En kleine boodschappen doe ik in winkel z door de week; ff snel 10 minuutjes in en uit.Kim_S schreef:Dikke knuffels voor Chantal en Constance!![]()
Verder liggen die winkels hier dus in de bebouwde kom en als ik mij niet vergis bij jullie standaard op een industrieterrein; dat lijkt mij al verder rijden.
Kim_S schreef:Volgens mij doet de (Duitse) Lidl dat niet, en ik denk niet dat de AH in Duitsland bezorgt...
Mijn kindjes gedragen zich over het algemeen behoorlijk netjes in de winkel, voor kindjes van 7 en 3. Ik heb er namelijk zelf ook last van als ze dat niet doen
Heel eerlijk dat is echt iets nederlands, die misdragende kinderen in de supermarkt
Dat kon in belgie ook al niet en in duitsland helemaal niet he, wel zo fijn
- Angelique
- 5-sterren

Welnee, dichtbijzijndste Lidl ligt gewoon midden in het durp.Lil schreef:Omdat je daarvoor net in het verkeerde land woont. Ik doe boodschappen bij winkel x op zaterdag en bij winkel y op zondag en op die dag zijn bij jullie de winkels niet open. Verder wordt op zondag mijn pakket voor het avondeten bezorgd. En kleine boodschappen doe ik in winkel z door de week; ff snel 10 minuutjes in en uit.
Verder liggen die winkels hier dus in de bebouwde kom en als ik mij niet vergis bij jullie standaard op een industrieterrein; dat lijkt mij al verder rijden.
-
Lil
In Duitsland?Angelique schreef:Welnee, dichtbijzijndste Lidl ligt gewoon midden in het durp.
Klopt hoor, hier liggen de supermarkten toevallig niet op een industrieterrein.
Wij rijden net eentje verder, omdat daar ook een bouwmarkt zit waar we wekelijks spulletjes halen.
Wij rijden net eentje verder, omdat daar ook een bouwmarkt zit waar we wekelijks spulletjes halen.
Waarom wil Shandy absoluut niet in de auto als we ergens naar toe moeten. Ik moet haar (ca 35 kg tegenspartelend gewicht) de auto in tillen, en ben daar soms wel meer dan 10 minuten mee bezig, terwijl ze, als we weer naar huis gaan, zonder enig probleem in de auto springt.
ChantalKrijn schreef:Mijn waaromvraag is denk ik wel duidelijk..
Waarom gaat Oscar, na een hele dag in zijn hok opgesloten te zijn geweest, een rondje blij door de kamer hobbelen om vervolgens weer in zijn hok neer te ploffen? Met een kop van "joepie ik mag eruit"
- Angelique
- 5-sterren

Lil schreef:In Duitsland?
Uh ja, daar ging het over hé
-
TomsBorders
- 5-sterren

Een aspirientje is een zelfdenkend organisme die in de bloedbaan zoekt naar vijanden om aan te vallen.Martine-Tom schreef:Ik heb nog wel een leuke voor Tom![]()
Niet echt een waarom maar...Hoe weet een aspirientje waar de pijn zit?
(was de titel van een boek ooit)
nee grapje.
Aspirine ofwel Acetylsalicylzuur is een goed bloedoplosbaar molecuul dat snel in bloed wordt geabsorbeerd na inname en op deze manier remt het het enzym cyclo-oxygenase. Dit enzym geeft de zenuwen weer een signaal van pijn/ontsteking/koorts en door dat de remmen vermindert dat. Aspirine en andere NSAID's (niet steroide ontstekingsremmende medicijnen) die hebben een hoge affiniteit met het enzym en als ze dus via het bloed op een plek komen waar dat zit, dan is het een goede match met elkaar en zal de aspirine het enzym inhibiten - ofwel vertragen - er vind een soort ophoping van de actieve stof bij het enzym plaats waardoor de pijn etc. geremd wordt. Omdat je bloed redelijk snel rondpompt lijkt het misschien alsof ie het gewoon vind maar er zit een vrij breed toxicologisch proces achter waarvan ik de details zal besparen (maar ik heb wel een boek voor je als je wilt - in niet heel eenvoudig Engels).
Maar daarom dus.