Ik heb honden-zaadjes gekocht!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Ik heb honden-zaadjes gekocht!

judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Lizzy schreef:De gewone Amerikanen hebben geen Pointer erin zitten. Alleen Fiona heeft dat.

Dit is Fiona:

Afbeelding

Alle andere Dalmaten op de foto's zijn dus 100% raszuiver Dalmaat.

Jawel, want Guinness draagt geen lemon. Dus kans op lemon pups is er niet. Het voordeel is als ik Frou test: hoef ik geen pups meer te testen als zij geen lemon draagt.

Vind Fiona ook een mooie hond :smitten:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Zoooo, de zaadjes zijn veilig aangekomen in Grass Valley en gaan de 18de deze kant op vliegen!

En ondertussen is Frou nog steeds niet loops ;D
mizzsylver
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mizzsylver »

Die wacht gewoon netjes tot ze in Nederland zijn en meteen gebruikt kunnen worden ;D
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Frou test jouw stalen zenuwen. [emoji16]
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

mizzsylver schreef:Die wacht gewoon netjes tot ze in Nederland zijn en meteen gebruikt kunnen worden ;D
Dit denk ik ook!!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Lizzy schreef:Zoooo, de zaadjes zijn veilig aangekomen in Grass Valley en gaan de 18de deze kant op vliegen!

*heeft beeld van FrouFrou die met haar voorpootjes op d'r muts en met een gepijnigd gezicht door de kamer loopt te ijsberen, al grommend: "Waar blijven die verhipte zaden nou?!"* :biggrin2:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef:Zoooo, de zaadjes zijn veilig aangekomen in Grass Valley en gaan de 18de deze kant op vliegen!

Wees blij, scheelt een hoop geflip :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Echt he, ik snap er helemaal niks van. Frou Frou is altijd 1 week tot maximaal 10 dagen na de eerste dag van Fritzi's loopsheid zelf loops. Nu is Fritzi al weer loops af! En madammetje nog niks! Raar. Ze vertoonde wel de signalen van "ik ga loops worden". Luisteren ho maar, ver van me afrennen. Dat doet ze nu dus ook allemaal niet meer, ze is gewoon ontzettend niet loops. Gekke tut!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef:Echt he, ik snap er helemaal niks van. Frou Frou is altijd 1 week tot maximaal 10 dagen na de eerste dag van Fritzi's loopsheid zelf loops. Nu is Fritzi al weer loops af! En madammetje nog niks! Raar. Ze vertoonde wel de signalen van "ik ga loops worden". Luisteren ho maar, ver van me afrennen. Dat doet ze nu dus ook allemaal niet meer, ze is gewoon ontzettend niet loops. Gekke tut!
Ja maar ja maar, je weet toch dat als je zit te wachten dat ze denken.......wacht jij nog maar even wat langer :biggrin2:
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Ze wacht gewoon op de zaadjes :)
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Blijkt het lieve prinsesje gewoon een zaadvragende slet te zijn!
Ben blij dat ik d'r niet in huis heb genomen ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

MarijeEnBoomer schreef:Blijkt het lieve prinsesje gewoon een zaadvragende slet te zijn!
Ben blij dat ik d'r niet in huis heb genomen ;)
En bedankt he!!!!!!!!!!!!!!

Thee tegen beeldscherm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:2funny: :2funny: :2funny:
Lil

Bericht door Lil »

Het klinkt waarschijnlijk heel erg gek, maar ik vind dat zo bijzonder. Gewoon per internet wat in mega Verweggistan kopen en op elk moment weten op de lange reis van geconditioneerd transport waar het zich bevindt. Eigenlijk vind ik zo iets een klein wonder.
Marjolijn1080
2-sterren
2-sterren

Bericht door Marjolijn1080 »

Spannend lizzy!
Ik ben er ook even mee bezig geweest maar vond er zoveel gedoe omheen. Werd al zenuwachtig bij het idee Haha.

Wat ik me wel afvraag, en dat heeft me bij meerdere reuen tegen gehouden, vind je het niet jammer dat je hem niet persoonlijk kent die reu?
Ik vind het, merk ik, toch fijn als ik hem al eens op een show heb gezien of wanneer ik hem heb kunnen ontmoeten.
De reu die ik nu ga gebruiken daar ben ik langs geweest, Kees ook meegenomen. Geeft me toch een geruster gevoel.
Slaat misschien ook nergens op hoor want tig andere fokkers doen dat natuurlijk ook niet maar het was iets wat ik me afvroeg
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Marjolijn1080 schreef:Spannend lizzy!
Ik ben er ook even mee bezig geweest maar vond er zoveel gedoe omheen. Werd al zenuwachtig bij het idee Haha.

Wat ik me wel afvraag, en dat heeft me bij meerdere reuen tegen gehouden, vind je het niet jammer dat je hem niet persoonlijk kent die reu?
Ik vind het, merk ik, toch fijn als ik hem al eens op een show heb gezien of wanneer ik hem heb kunnen ontmoeten.
De reu die ik nu ga gebruiken daar ben ik langs geweest, Kees ook meegenomen. Geeft me toch een geruster gevoel.
Slaat misschien ook nergens op hoor want tig andere fokkers doen dat natuurlijk ook niet maar het was iets wat ik me afvroeg
Ja. Dat is 1 van de nadelen. Er zijn er wel meer. Maar ja, geen enkele reu komt alleen maar met voordelen. Elke reu kent zijn nadelen, soms leer je de nadelen pas kennen als je pups er al zijn. Maar ze hebben allemaal hun nadelen. En ik wilde nou eenmaal graag een LUA nest fokken.... Er kwamen voor mij twee andere LUA reuen in aanmerking. Nummer 1 is ook een zoon van Fiona (dezelfde moeder als Guinness) en die is geboren in Engeland. Maar die reu is helaas niet meer beschikbaar voor de fokkerij. De andere reu die in aanmerking kwam is familie van Frou Frou (1 gemeenschappelijke voorouder op de 4de generatie -ik ken deze reu heel erg goed en ik sluit hem voor de toekomst ook nog steeds niet uit hoor!!). Maar ook die kent nadelen en ik vond het ook jammer dat hij in Europa relatief vaak gebruikt wordt en gaat worden.

Dus ik bleef zoeken naar iets anders. En langere tijd geleden viel mijn oog op Guinness. Ik eerste instantie dacht ik dat hij in Italië woonde (dus ik blij!) maar dat bleek al gauw niet het geval, deze Italiaanse fokker had sperma geïmporteerd. Dat wilde ik niet, sperma uit de USA importeren, vanwege de kosten. Dus heb ik hem uit mijn hoofd gezet. Toen bleek dat de fokker in Italie 5 vials had en er naar alle waarschijnlijkheid 2 aan mij wilde verkopen. Ondertussen natuurlijk contact gehad met de fokker en eigenaar en met mijn vriendin die in de USA woont (de fokker van Bisq). En toen was ik flieft. Op een hond die ik nog niet eerder had gezien. Ja, en toen bleek de Italiaanse fokker (terecht) toch niet te willen verkopen. De teleurstelling was ZO groot en ik had mijn zinnen gezet op deze reu.

Nadat duidelijk werd dat Italie niet ging verkopen, heb ik lang en uitgebreid met Leo gesproken en eerst serieus overwogen om Leo er met Frou heen te laten vliegen (Leo krijgt de complete zenuwen als ik zoiets in mijn eentje ga doen dus vond hij dat hij dit dan moest doen). Frou moest dan ruim 16 uur (heen en terug) in het vliegtuig. En dat is exclusief al het wachten, eerder inchecken en de hele rattenplan. Dat was goedkoper dan sperma importeren. Maar ja, we vonden dat gewoon niks. Ik weet zeker dat Frou er niks van krijgt of van over houdt (ze is een taaie) maar ik vond het idee alleen al huiveringwekkend. Ik heb ook gedacht om naar Ohio te vliegen om hem eerst te bekijken. Maar bovenop het bedrag dat het importeren van het sperma al kost: ging dat niet vliegen. Dus moet ik het doen met de verhalen van zijn fokker, eigenaar en mijn vriendin.

Plaats reactie