Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...
Hier wordt een breakstick ook juist geadviseerd bij bijvoorbeeld staffords: http://www.dutchgeneration.com/?page_id=603
Inclusief de vermelding dat elke eigenaar van een stafford/vechthond zo'n breakstick bij de hand zou moeten hebben.
Inclusief de vermelding dat elke eigenaar van een stafford/vechthond zo'n breakstick bij de hand zou moeten hebben.
Super dat jullie zo'n geweldig avond hebben gehad met de GT.
Megafijn dat jullie je daardoor weer beter voelen en weer wat meer vertrouwen hebben
Megafijn dat jullie je daardoor weer beter voelen en weer wat meer vertrouwen hebben
Eens met Anne!
Weet je. In zo'n panieksituatie ben je gewoon blij dat je IETS kan doen.
Heb je een breackstick gebruik je die. Heb je een emmer water, gebruik je dat. Ik heb trouwens ook, gisteren bij de GT, een verhaal gehoord van een hond die daar zo van schrok dat hij ineens doorbijtte terwijl hij eigenlijk alleen "vast" had. Heb je een ketting, kan je wurgen.
Hoe dan ook is het gewoon shit dat het nodig is. Dat je van huis gaat en gewoon moet nadenken dat je iets, maakt niet uit wat, mee moet nemen om te kunnen gebruiken als het mis gaat.
Ik denk ook dat het heel persoonlijk is. Een breackstick is leuk als je niet bang bent om dicht bij de bek van hondlief te komen. Wurgen is leuk maar niet als je een schouder hebt (ik noem maar wat) die niet goed functioneert. Pepperspray is prima totdat je opgepakt wordt voor verboden wapenbezit. Overal zitten voor- en nadelen aan.
Het voordeel van Pepperspray is wel dat je het ook op de eigenaar kan gebruiken als die zich niet fatsoenlijk gedraagt als hij kwaad op je is dat jij zijn/haar hond van je hond af hebt weten te trekken. Want 1 ding is zeker: er bestaat geen diervriendelijke manier om dat te doen. Met kusjes en knuffels gaat het je in elk geval niet lukken.
Nelson en ik hebben net een heerlijk rondje gewandeld. Ik ben blij!
Weet je. In zo'n panieksituatie ben je gewoon blij dat je IETS kan doen.
Heb je een breackstick gebruik je die. Heb je een emmer water, gebruik je dat. Ik heb trouwens ook, gisteren bij de GT, een verhaal gehoord van een hond die daar zo van schrok dat hij ineens doorbijtte terwijl hij eigenlijk alleen "vast" had. Heb je een ketting, kan je wurgen.
Hoe dan ook is het gewoon shit dat het nodig is. Dat je van huis gaat en gewoon moet nadenken dat je iets, maakt niet uit wat, mee moet nemen om te kunnen gebruiken als het mis gaat.
Ik denk ook dat het heel persoonlijk is. Een breackstick is leuk als je niet bang bent om dicht bij de bek van hondlief te komen. Wurgen is leuk maar niet als je een schouder hebt (ik noem maar wat) die niet goed functioneert. Pepperspray is prima totdat je opgepakt wordt voor verboden wapenbezit. Overal zitten voor- en nadelen aan.
Het voordeel van Pepperspray is wel dat je het ook op de eigenaar kan gebruiken als die zich niet fatsoenlijk gedraagt als hij kwaad op je is dat jij zijn/haar hond van je hond af hebt weten te trekken. Want 1 ding is zeker: er bestaat geen diervriendelijke manier om dat te doen. Met kusjes en knuffels gaat het je in elk geval niet lukken.
Nelson en ik hebben net een heerlijk rondje gewandeld. Ik ben blij!
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Hope schreef:Nelson en ik hebben net een heerlijk rondje gewandeld. Ik ben blij!
- Inge en Bono
- 5-sterren

Wat superfijn!Hope schreef:Nelson en ik hebben net een heerlijk rondje gewandeld. Ik ben blij!
-
sella
Er is geprobeerd met een stok ertussen te komen. In het bos hadden we de riem om de nek gedraaid. Tot het dier zou verslappen.Anne in Duitsland schreef:Ik heb altijd moeite met dit soort stellige uitspraken. Blijkbaar werkt zo'n breakstick vaak toch wel, als je de verhalen op internet leest. Zelfde als met pepperspray: veel nieuwsberichten op internet waarin de politie een aanvallende hond met pepperspray weet te stoppen. Maar ook berichten dat dat niet lukt, en dat ze de hond hebben moeten doodschieten. Hoe dan ook, het enige wat je kunt doen in zo'n situatie is alle middelen gebruiken die je tot je beschikking hebt, en hopen dat er iets bij zit dat werkt. Meteen roepen: 'werkt niet' is te kort door de bocht. Om jouw situatie hierboven te nemen: stel dat dit midden in het bos was gebeurd, waar had je dan zo snel een emmer water vandaan gehaald? Als je wel een breakstick had gehad, en geen emmer water, had je dan geen poging met die breakstick gedaan, onder het motto: ach, werkt toch niet? Welnee.
Ik roep dat niet dat roepen de bullenmensen,anders vraag ik toch niet radeloos om een brake stick! Heb jij je hond weleens als een vaatdoek zien liggen met een bull om zijn strot? Echt logisch nadenken doe je niet en denk je dan die hond maar verstikken en hopen dat hij los laat.
Logisch. En toch. Als die man wél een stick had gehad, dan had je hem gebruikt. En als het dan wél geholpen had, dan was dat heel fijn geweest.sella schreef:Er is geprobeerd met een stok ertussen te komen. In het bos hadden we de riem om de nek gedraaid. Tot het dier zou verslappen.
Ik roep dat niet dat roepen de bullenmensen,anders vraag ik toch niet radeloos om een brake stick! Heb jij je hond weleens als een vaatdoek zien liggen met een bull om zijn strot? Echt logisch nadenken doe je niet en denk je dan die hond maar verstikken en hopen dat hij los laat.
Als het je nog een keer mocht overkomen (ik hoop van niet!!!) en iemand heeft een stick bij, dan zeg je niet: joh, probeer maar niet, helpt toch niet. Nee, dan probeer je alles. Je veranderd in een soort van tijger als je maatje zo hulpeloos op de grond ligt. Een breakstick, pepperspray, wurgen je zou alles gebruiken wat voor handen lag om maar te zorgen dat er losgelaten wordt.
- Inge en Bono
- 5-sterren

1 bullenmens roept dat, als ik jouw verhaal goed lees.....sella schreef:Er is geprobeerd met een stok ertussen te komen. In het bos hadden we de riem om de nek gedraaid. Tot het dier zou verslappen.
Een stok is wat anders dan een breakstick. Een stok is rondom dik. Een breakstick heeft een afgeplatte kant, die zet je tussen de kiezen en vervolgens draai je de stick. Een hond, willekeurig welke, heeft dan geen grip meer
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Jij roept dat hier letterlijk:sella schreef:Er is geprobeerd met een stok ertussen te komen. In het bos hadden we de riem om de nek gedraaid. Tot het dier zou verslappen.
Blijkbaar heeft één iemand dat tegen jou gezegd, en jij herhaalt dat hier als een feit. Dat is waar ik moeite mee heb, de stelligheid van die uitspraak. Of ik mijn hond weleens uit de kaken van een bull heb moeten redden, doet helemaal niet ter zake. Schrijf dan liever: een breakstick werkt blijkbaar ook niet altijd, heb ik gehoord. Oid. Maar niet: breakstick werkt ook niet.Breackstick werkt ook niet.
-
judith1967
- 5-sterren

Fijn te lezen dat je dmv de Gt alweer wat meer vertrouwen heb gekregen 
-
sella
Dat is me door diverse bulleneigenaren maandagavond gezegd. Dat het achterhaald is en dat een emmer water beter werkt.Anne in Duitsland schreef:Jij roept dat hier letterlijk:
Blijkbaar heeft één iemand dat tegen jou gezegd, en jij herhaalt dat hier als een feit. Dat is waar ik moeite mee heb, de stelligheid van die uitspraak. Of ik mijn hond weleens uit de kaken van een bull heb moeten redden, doet helemaal niet ter zake. Schrijf dan liever: een breakstick werkt blijkbaar ook niet altijd, heb ik gehoord. Oid. Maar niet: breakstick werkt ook niet.
Hoop dat er nog vele fijne rondjes zullen volgen en duim dat jullie ook vlot jullie weg weten te vinden met scootmobielHope schreef: Nelson en ik hebben net een heerlijk rondje gewandeld. Ik ben blij!
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Marloes ik ben blij voor je dat je het leuk hebt gehad samen met Nelson!
Dat is allemaal leuk, maar ga jij dan elke dag naar het bos met een emmer koud water bij je? Of doen die eigenaren dat? Nee toch?sella schreef:Dat is me door diverse bulleneigenaren maandagavond gezegd. Dat het achterhaald is en dat een emmer water beter werkt.
Dan is iets wat misschien niet 10 van de 10 keer werkt, toch altijd nog beter dan niets?!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Toch wel bijzonder dat je op amazon.com en elders op internetfora overal leest dat een verantwoordelijke bulleigenaar een breakstick bij zich moet dragen, maar dat al die bulleigenaren die bij jou opdoken maandagavond het een achterhaald ding vinden.sella schreef:Dat is me door diverse bulleneigenaren maandagavond gezegd. Dat het achterhaald is en dat een emmer water beter werkt.
Hoe dan ook, wat Marloes zegt: niemand neemt een emmer water mee het bos in, en dus is dat geen standaardoplossing, ook al werkt een emmer water beter dan een breakstick.
Ik las trouwens dat iemand (die naar eigen zeggen pitbulls heeft) schreef dat optillen aan de achterpoten nog een optie zou kunnen zijn, omdat de bijtende hond dan geen houvast meer heeft. Als laatste redmiddel zou je ook je vinger in de anus van de hond kunnen steken, schreef ze. Persoonlijk zou ik daarvoor liever die breakstick gebruiken