WhitneyBlue schreef:Ach tis heel simpel. Ik bezit er 4 waar ik stapel gek op ben. Jullie zien ze graag verdwijnen, gelukkig is dat niet aan jullie

fijne dag!
Ja want je bent echt super ziellig en zo
Pas maar op met wat je roept, de overheid wil nog wel eens luisteren naar mensen als ze zich verenigen.
En ik geloof dat er een helen boel mensen het totaal zat zijn met deze honden, daarbij gebeuren er ook weer steeds meer ernstige bijt incidenten met dezen honden naar mensen en dan wil de overheid nog wel eens terug komen van hun besluit!
Hou je echt van je "ras" en wil je zorgen dat ze blijven en dat je ze mag houden, ga dan zelf lobbieen voor een regeling zo als in Duitseland zo dat de goede niet meer onder de slechte lijden!
Jullie hebben het zelf over eigenaren die niet hun verandwoordelijk nemen met dit soort honden en dan gaan jullie allemaal aangevallen lopen doen omdat eigenaren die door die idioten doods angst uit staan vinden dat ze verboden moeten worden.
Ik druf geen grote hond meer te nemen omdat ik die niet kan optillen en in veiligheid kan bergen, ook geen Stafford of pit want stel er klapt een anderen pit of Stafford op dan heb ik een bloedbad in mijn handen
De situatie zo als die nu is is gewoon onhoudbaar en daar moet iets aan gedaan worden!
Voor de regeling werd afgeschaft vond ik deze honden echt helemaal het einden en geloofden ik heilig in dat het ook maar gewoon honden zijn, nu ben ik daar heel erg van genezen door allee incidenten die er zijn gebeurd.
En nee ik zie dezen honden niet graag verdwijnen, ik zie ze graag enkel terug in handen van mensen zo als jullie 2 die echt weten wat ze in handen hebben en weten hoe ze er mee om moeten gaan.
Allen de overheid laat nog al goed zien dat ze het niet zo nauw nemen met hun eigen regels ten opzichten van honden en daar worden mensen erg bang van en ja dan gaan ze roepen om een geheel verbod!
Volkomen normaal lijkt me!
daarbij is die geweldige breakstik totaal nutteloos als jou hond de mijnen pakt, en ja die van mij is erg kwetsbaar maar elke ander ras kan je veel sneller van een anderen hond af trekken.
Ooit mee gemaakt dat een hond waar mee ik liep ( een oppas hond, dalmatiër ) een klein hondje pakte ( iets groter dan die van mij ) hij wou hem niet los laten maar na 1 trap van mij deed hij dat meteen.
Dat gebeurd niet met jou honden kan je ontkennen of niet maar bij jou hond had het kleinen hondje het niet overleeft, ook niet met je geweldige breakstik.
Ik was nog maar 14 jaar toen dit gebeurden en liep al met die hond vanaf dat ik 12 was samen met nog een helen roedel honden, dit was nooit eerder gebeurd.
Het hondje had niks uitdagende gedaan en opeens schoot de dalmatiër het fietspad over aan zijn langloop lijn, ik was totaal overdondert en in schok.
Diertje had veel schaden maar gelukkig heeft ze het overleefd.
Dat is waar anderen het steeds over hebben jij hebt een levensgevaarlijk wapen in je handen, JIJ bent je daar godzijdank voledige bewust van maar er lopen zo veel mensen die dat niet zijn.
Regels worden gemaakt voor de meerderheid, jij bent de uitzondering op de meerderheid.
Wees je daar van bewust en hou op met je zo aangevallen te gedragen, kap met het roepen een wapen maakt geen doden. Dat doet het wel!
Anderen honden zijn ook dodelijke roofdieren ja dat klopt, maar er is en blijft een reuzen groot verschil tussen een luchtbuks en een echt geweer!
Ik loop met een waterpiestol, het meren deel met een luchtbuks, mensen met de groter honden zo als herders en rottweilers met een opgevoerde luchtbuks en jij loopt met 4 echte geweren!
En het is volkomen normaal dat mensen zegen " die geweren, nou doe maar niet"
Daarbij was dit topic geen aanval op jullie soort honden maar op het gedrocht wat sommigen er van maken, wat zij ook een ras noemen ondanks dat het net zo als jullie ras niet erkent is.
En wat wel en niet een ras is hebben we met zijn alleen afspraken overgemaakt, het zelfde als wat we met zijn allen met wetten doen.
Een groep mensen kan wel roepen dat iets een wet is omdat zij dat met zijn alleen na leven maar zo lang het niet offiesieel vast geled word is het gewoon geen wet!
Daar is niks discriminerende of gemeen of onrechtvaardig aan, het is gewoon zo als het werkt!