Hier had ik even moeite mee

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hier had ik even moeite mee

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

WhitneyBlue schreef:Gelukkig heeft iedereen n andere smaak. Ik zou mn maatjes nooit willen missen;)
En ik de mijne ook niet, en ik baal als een stekker dat mijn plezier vergald word door een smaakverschil, genoeg andere rassen waar je van alles mee kan ondernemen zonder dat er hondagressie in hun systeem zit. Nogmaals NL is klein, beetje rekening met elkaar houden zou leuk zijn, ik heb een keffer en doe alles in mijn macht om dat te beperken omdat de buren geen last van mijn hobby hoeven te hebben, het ras waar jij het over hebt is in beginsel niet geschikt om te leven in het druk bevolkte nederland.
Sorry, maar zo is het. Waren het er nou 5% van wat er nu loopt is het nog te overzien maar het zijn er gewoon teveel.
WhitneyBlue
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door WhitneyBlue »

Wat verwachten jullie? Dat ik nu even mijn 4 honden af laat maken omdat jullie toevallig bang zijn? Terwijl ik hier in t drukke zandvoort geen problemen heb met mijn 4 honden?! Dacht t niet inderdaad. Is altijd wel mooi dat er gesproken wordt over bepaalde typee met deze honden terwijl ik nu maar netjes moet blijven terwijl er eigenlijk beweert wordt dat mijn 4 honden geen recht op hun leven hebben. Chapeau!
WhitneyBlue
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Waar ik wel voor ben is een verbod op het zomaar raak fokken van mixen. Want mijn kruising is feller dan mn teefjes met stamboom. ;)
briitje
3-sterren
3-sterren

Bericht door briitje »

WhitneyBlue schreef:Wat verwachten jullie? Dat ik nu even mijn 4 honden af laat maken omdat jullie toevallig bang zijn? Terwijl ik hier in t drukke zandvoort geen problemen heb met mijn 4 honden?! Dacht t niet inderdaad. Is altijd wel mooi dat er gesproken wordt over bepaalde typee met deze honden terwijl ik nu maar netjes moet blijven terwijl er eigenlijk beweert wordt dat mijn 4 honden geen recht op hun leven hebben. Chapeau!

Dus dat :o.

Godzijdank zitten deze mensen niet in de politiek.

Jullie kunnen en mogen vinden, wat jullie vinden. Dit veranderd niks aan de zaak. Deze honden zijn er nou eenmaal en worden ook niet per direct afgemaakt. Dus het lijkt me een mooie maatregel dat iedereen bij minimaal aankoop een test zou moeten afleggen op basis van bepaalde punten.

Jullie kunnen allemaal roepen dat jullie ze niet thuis vinden horen in NL, maar daar veranderd niks aan hoor.
En ook dat wij met een breackstick lopen. Je zou juist blij moeten zijn dat er wel mensen zijn die verantwoording nemen, ipv het gros mensen die dat dus niet doet!
WhitneyBlue
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Er is al eens een verbod geweest. De bijtincidenten namen in die 15 jaar dat het verbod er was, alleen NIET af. Dus het ligt niet perse aan de vechthonden ;)
pluk
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Hier had ik even moeite mee

Bericht door pluk »

WhitneyBlue schreef:Er is al eens een verbod geweest. De bijtincidenten namen in die 15 jaar dat het verbod er was, alleen NIET af. Dus het ligt niet perse aan de vechthonden ;)
Dan gaat het over bijtincidenten bij mensen, de fatale of ernstige bijtincidenten bij honden worden namelijk niet centraal vastgelegd dus daar zijn geen cijfers van.
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Ik zou dol graag een Stafford of een pitbull willen hebben, ik vind het schitterende honden en ik vind hun karakter naar mensen geweldig!

Maar dat ga ik echt never nooit niet hier in Nederland doen, het is hier veel en veelste druk voor dit soort honden.
Ik zou zo'n hond enkel nemen als ik in Portugal woon met een groot stuk eigen land waar die dan nooit van af hoeft!

Sterken nog ik ben hier in Nederland zelf voor een vebod op dit soort honden, Nederland is gewoon te klein en te druk om massaal met dit soort honden te lopen!
En ja anderen honden bijten ook, een en de zelfde herder heeft mijn vorig hond 3 keer gegrepen waardoor ze wat gaatjes had.
Was het een Stafford of een pit geweest dan was ze er na de eerste keer al niet meer geweest, zo simpel is het.
Ik woonden toen in den haag en rond die tijd liep er een groep van 7 super lieve Stafford/pits rond die met zijn allen een labrador uit elkaar hebben gescheurd, maar nee vooral niet verbieden want dan lijden de goede onder de slechten.

Zo zijn er zo veel verhalen over dit soort vecht honden, pas nog een hond die door het lint ging en de arm van zijn eigen baas er af trok!
Ik heb nog nooit gehoord van een labrador die dat deed, simpel omdat ze daar de kracht niet voor hebben.

En ja er lopen een hoop idioten met anderen rassen rond maar ik krijg het Spaans benauwd van de vechthonden mix die hier van af pup af aan los loopt en lekker op iedreen af mag denderen, want ik weet dat het gedrag op volwassen leeftijd opeens om kan slaan.
Dat weet ik omdat ik me in heb gelezen omdat ik dus ook dacht dat je met opvoeding het gedrag er uit kan halen, daar ben ik na in lezen en praten met verrandwoordelijke eigenaars dus heel snel van af gestapt.
Het gedrag kan enkel aangepast worden door heel bewust het er uit te fokken, en laat nu net die wet afgeschaft zijn waardoor je enkel met een stamboom Stafford mocht lopen.
Nu begind de broodfok er zich er mee te bemoeien en dat is lijper dan lijp want daar komen al veel honden van met een exstrem karakter, dat waren eerst nog gelukkig de zachter honden die niet voor de kil gaan maar nu krijgen we dus slordig gefokte Killers hier rond lopen.
Gekocht door mensen die er niet zo heel erg in willen verdiepen en als er iets mis is met het pupie gelijk gaan lopen roepen dat ze het niet wisten ( o boehoe, stelletje idioten >:( )

Nee echt een verbod of doen zo als ze in Duitseland doen want dit is geen houdbaren situatie meer, de lol is er echt van af bij heel veel mensen!

En dat is zeer kut want je heb er ook de mensen mee die een hond nodig hebben, zo als de blinden en gehandicapte.
Ik bijvoorbeeld kan niet zonder een hond, dankzei geestelijk aandoeningen en tramas kom ik zonder hond gewoon de deur niet uit, en dan bedoel ik ook gewoon niet!
Met hond kan ik in de bus zitten, zonder hond krijg ik dan paniek aanvallen.

Dus hoe leuk dezen honden ook kunnen zijn voor hun eigenaar van mij mogen ze verboden worden en er een overgangs regel komen die er nu zijn met muilkorf en aanlijn plicht en een dubbelen honden belasting.
Maak het maar moeilijk om dit soort honden te nemen, dat doen we ook met wapens en ja ik vergelijk vechthonden met wapens!
Want zo lang je weet wat je doet en ze goed gebruikt en enkel op de schietbaan er mee schiet of er mee op wild jaagd is er niks aan de hand, het word gevaarlijk zodra de idioten ze in handen krijgen zo als je in Amerika heel duidelijk ziet.
Dat geld ook voor de vechthonden, dus jij kan best heel verandwoordelijk met je hond om gaan maar er lopen te veel idioten mee rond die geen idee hebben wat ze in hun handen hebben :-\
WhitneyBlue
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Ach tis heel simpel. Ik bezit er 4 waar ik stapel gek op ben. Jullie zien ze graag verdwijnen, gelukkig is dat niet aan jullie :) fijne dag!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mjah, met dit soort reacties tonen jullie in mijn ogen aan dat een verbod eigenlijk wel de enige oplossing lijkt.....

En kijk, nergens staat dat er een roze spuit in die honden van jullie moet. Maar van mij mag er vanaf nu een muilkorf + aanlijnplicht op. Want laten we wel wezen, ik heb dagelijks last van dit soort loslopende honden in het bos waar ik loop, die het om niks op mijn en andermans honden gemunt hebben (en zo'n aanvaring waarschijnlijk niet gaan overleven). Mijn echtgenoot werkt bij de dierenambulance en heeft wekelijks drama met dit soort honden. En waarom? Omdat in de regel er de grootste imbecielen mee rondlopen. Los. Of aan een dun riempje met daarachter een dom klein hertevrouwtje die zo'n beest niet kan hanteren als ie de kolder in zijn kop krijgt (en er vier kogels voor nodig zijn om 'm neer te leggen - niet voordat ie een klein hondje om zeep heeft kunnen helpen).

En in plaats van je energie te steken in mij te overtuigen dat ze zo lief zijn (wat toch niet gaat werken): ga er lekker voor zorgen dat deze honden alleen nog maar in handen van verstandige mensen terecht kunnen komen. En voor het behoud van je liefhebbende ras: zorg voor een muilkorf + aanlijnplicht. Gewoon, ter bescherming van de rest van de honden op deze wereld. Lijkt me nuttiger in plaats van overal maar roepen dat wij de kl**tzakken zijn. Die honden van jullie danken hun uiterst beroerde reputatie aan zichzelf en vooral aan wat er aan de andere kant van het riempje loopt.
Martine-Tom

Lizzy schreef:Mjah, met dit soort reacties tonen jullie in mijn ogen aan dat een verbod eigenlijk wel de enige oplossing lijkt.....

En kijk, nergens staat dat er een roze spuit in die honden van jullie moet. Maar van mij mag er vanaf nu een muilkorf + aanlijnplicht op. Want laten we wel wezen, ik heb dagelijks last van dit soort loslopende honden in het bos waar ik loop, die het om niks op mijn en andermans honden gemunt hebben (en zo'n aanvaring waarschijnlijk niet gaan overleven). Mijn echtgenoot werkt bij de dierenambulance en heeft wekelijks drama met dit soort honden. En waarom? Omdat in de regel er de grootste imbecielen mee rondlopen. Los. Of aan een dun riempje met daarachter een dom klein hertevrouwtje die zo'n beest niet kan hanteren als ie de kolder in zijn kop krijgt (en er vier kogels voor nodig zijn om 'm neer te leggen - niet voordat ie een klein hondje om zeep heeft kunnen helpen).

En in plaats van je energie te steken in mij te overtuigen dat ze zo lief zijn (wat toch niet gaat werken): ga er lekker voor zorgen dat deze honden alleen nog maar in handen van verstandige mensen terecht kunnen komen. En voor het behoud van je liefhebbende ras: zorg voor een muilkorf + aanlijnplicht. Gewoon, ter bescherming van de rest van de honden op deze wereld. Lijkt me nuttiger in plaats van overal maar roepen dat wij de kl**tzakken zijn. Die honden van jullie danken hun uiterst beroerde reputatie aan zichzelf en vooral aan wat er aan de andere kant van het riempje loopt.
Wat kan jij dingen toch goed verwoorden!
Dat dus...
WhitneyBlue
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Lizzy schreef:Mjah, met dit soort reacties tonen jullie in mijn ogen aan dat een verbod eigenlijk wel de enige oplossing lijkt.....

Ho, ik ben constant netjes gebleven, heb rustige uitleg gegeven, krijg zelf alleen heel beroerde reacties terug waarin eigenlijk gezegd wordt dat ik gestoord ben dat ik van zulke honden kan houden. Ja, daar komt het uiteindelijk op neer. Van mijn honden zul je geen last hebben en de fokkers die ik ken selecteren zeeeeer streng de evt eigenaren uit. Ook ik ben TEGEN die wildfok die je nu ziet van allerlei mixen waarvan niet bekend is welk bloed nou precies door de aderen stroomt en waar elke idioot met een internetverbinding aan komen kan. Ja van mij mag er absoluut een aanlijngebod komen. Van mij mag er een bekwaamheidstest komen en van mij mogem er heel strenge regels omtrent die wildfok komen. Want ook ik heb last van die mensen die jij noemt ;) die loslopen int bos en geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Zij zorgen er namelijk dat jullie het beeld dat jullie over deze honden hebben, zo zien. Vandaar dat ik zeg, mijn deur staat open en de koffie staat klaar voor mensen die ze eens van de andere kant zouden willen zien ;) ik heb namelijk niets te verbergen. Ik loop juist om met mn honden zodat mensen als jij gewoon onbezorgd jullie wandeling voort kunnen zetten. Ik heb mijn enige onzekere hond getraint op het negeren van honden, de andere 3 kijken niet op of om. Dus nogmaals; ik denk vrijwel hetzelfde als jullie, alleen in iets minder heftige mate omdat ik ook de andere kant zie.
briitje
3-sterren
3-sterren

Bericht door briitje »

Ik ben hier niet om mensen te overtuigen. En in grote lijnen denk ik het zelfde als jullie. Alleen niet in zo een heftige vorm (spuit erin en/of verbod).

Tevens zou ik ook vrede hebben met een aanlijn en muilkorf plicht. Als hiermee incidenten beperkt worden, stem ik als eerste toe. Tevens wel gepaard met een competentie test ect he ;)

Verder ga ik er voor nu ook geen woorden meer vuil aan maken :)
Fijne dag mensen.
Martine-Tom

WhitneyBlue schreef:Ho, ik ben constant netjes gebleven, heb rustige uitleg gegeven, krijg zelf alleen heel beroerde reacties terug waarin eigenlijk gezegd wordt dat ik gestoord ben dat ik van zulke honden kan houden. Ja, daar komt het uiteindelijk op neer. Van mijn honden zul je geen last hebben en de fokkers die ik ken selecteren zeeeeer streng de evt eigenaren uit. Ook ik ben TEGEN die wildfok die je nu ziet van allerlei mixen waarvan niet bekend is welk bloed nou precies door de aderen stroomt en waar elke idioot met een internetverbinding aan komen kan. Ja van mij mag er absoluut een aanlijngebod komen. Van mij mag er een bekwaamheidstest komen en van mij mogem er heel strenge regels omtrent die wildfok komen. Want ook ik heb last van die mensen die jij noemt ;) die loslopen int bos en geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Zij zorgen er namelijk dat jullie het beeld dat jullie over deze honden hebben, zo zien. Vandaar dat ik zeg, mijn deur staat open en de koffie staat klaar voor mensen die ze eens van de andere kant zouden willen zien ;) ik heb namelijk niets te verbergen. Ik loop juist om met mn honden zodat mensen als jij gewoon onbezorgd jullie wandeling voort kunnen zetten. Ik heb mijn enige onzekere hond getraint op het negeren van honden, de andere 3 kijken niet op of om. Dus nogmaals; ik denk vrijwel hetzelfde als jullie, alleen in iets minder heftige mate omdat ik ook de andere kant zie.
Ik ken de andere kant ook, niet omdat ik zelf een vechthond heb gehad maar wel omdat ik in den beginne naiever was en Tom wel bij vechthonden liet mits baas verantwoordelijk en blabla.
Ik weet dat ze voor mensen enorm lief zijn, dat ze ook naar andere honden best acceptabel gedrag kunnen vertonen, en ik weet ook dat ze als een blad aan de boom om kunnen slaan.
Tom speelde met Diva, een rednose pittje, lief ding, er komt een jr aanlopen die Tom eng vind, Tom begint te keffen, Diva stopt in dr spel, je ziet haar blik verstrakken van Tom naar de jr in de verte (gzd kent deze baas zijn hond en staat ze onder apel dus werd ze op dit moment terug gehaald en aangelijnd) dit alles in tijd van 2 of 3 seconden.
Layla, een kruising vechthond die ik vanaf 8 weken kende, tijdens de pubertijd zag je haar al wat streken krijgen en sinds die tijd is ze volledig onbetrouwbaar, niet met Tom, die ziet ze blijkbaar als eigen maar wel naar alles wat ze niet voor dr puberteit kende of alles wat met een verkeerd oog naar Tom keek. Daar vloog ze gewoon in, voor de kill.

Muilkorven lijkt mij een prima idee, ik zou me veel veiliger voelen als elke vechthond gemuilkorft zou lopen, en als dat in zou houden dat dat voor alle honden, incl de mijne zou gelden...mij inmiddels best, maar de wildgroei aan vechthonden en problemen met de vechthonden en de ontkenning van de baasjes ben ik meer dan spuugzat.

Test zie ik niks in, gaat toch niet gehandhaafd worden, X legt de test af, koopt 3 honden en verkoopt er 2 gewoon weer door aan mensen zonder licentie, geen ziel die daarop gaat letten.
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

WhitneyBlue schreef:Ach tis heel simpel. Ik bezit er 4 waar ik stapel gek op ben. Jullie zien ze graag verdwijnen, gelukkig is dat niet aan jullie :) fijne dag!
Ja want je bent echt super ziellig en zo ::)

Pas maar op met wat je roept, de overheid wil nog wel eens luisteren naar mensen als ze zich verenigen.
En ik geloof dat er een helen boel mensen het totaal zat zijn met deze honden, daarbij gebeuren er ook weer steeds meer ernstige bijt incidenten met dezen honden naar mensen en dan wil de overheid nog wel eens terug komen van hun besluit!

Hou je echt van je "ras" en wil je zorgen dat ze blijven en dat je ze mag houden, ga dan zelf lobbieen voor een regeling zo als in Duitseland zo dat de goede niet meer onder de slechte lijden!
Jullie hebben het zelf over eigenaren die niet hun verandwoordelijk nemen met dit soort honden en dan gaan jullie allemaal aangevallen lopen doen omdat eigenaren die door die idioten doods angst uit staan vinden dat ze verboden moeten worden.

Ik druf geen grote hond meer te nemen omdat ik die niet kan optillen en in veiligheid kan bergen, ook geen Stafford of pit want stel er klapt een anderen pit of Stafford op dan heb ik een bloedbad in mijn handen :-X

De situatie zo als die nu is is gewoon onhoudbaar en daar moet iets aan gedaan worden!
Voor de regeling werd afgeschaft vond ik deze honden echt helemaal het einden en geloofden ik heilig in dat het ook maar gewoon honden zijn, nu ben ik daar heel erg van genezen door allee incidenten die er zijn gebeurd.

En nee ik zie dezen honden niet graag verdwijnen, ik zie ze graag enkel terug in handen van mensen zo als jullie 2 die echt weten wat ze in handen hebben en weten hoe ze er mee om moeten gaan.
Allen de overheid laat nog al goed zien dat ze het niet zo nauw nemen met hun eigen regels ten opzichten van honden en daar worden mensen erg bang van en ja dan gaan ze roepen om een geheel verbod!
Volkomen normaal lijkt me!

daarbij is die geweldige breakstik totaal nutteloos als jou hond de mijnen pakt, en ja die van mij is erg kwetsbaar maar elke ander ras kan je veel sneller van een anderen hond af trekken.
Ooit mee gemaakt dat een hond waar mee ik liep ( een oppas hond, dalmatiër ) een klein hondje pakte ( iets groter dan die van mij ) hij wou hem niet los laten maar na 1 trap van mij deed hij dat meteen.
Dat gebeurd niet met jou honden kan je ontkennen of niet maar bij jou hond had het kleinen hondje het niet overleeft, ook niet met je geweldige breakstik.
Ik was nog maar 14 jaar toen dit gebeurden en liep al met die hond vanaf dat ik 12 was samen met nog een helen roedel honden, dit was nooit eerder gebeurd.
Het hondje had niks uitdagende gedaan en opeens schoot de dalmatiër het fietspad over aan zijn langloop lijn, ik was totaal overdondert en in schok.
Diertje had veel schaden maar gelukkig heeft ze het overleefd.

Dat is waar anderen het steeds over hebben jij hebt een levensgevaarlijk wapen in je handen, JIJ bent je daar godzijdank voledige bewust van maar er lopen zo veel mensen die dat niet zijn.
Regels worden gemaakt voor de meerderheid, jij bent de uitzondering op de meerderheid.
Wees je daar van bewust en hou op met je zo aangevallen te gedragen, kap met het roepen een wapen maakt geen doden. Dat doet het wel!
Anderen honden zijn ook dodelijke roofdieren ja dat klopt, maar er is en blijft een reuzen groot verschil tussen een luchtbuks en een echt geweer!

Ik loop met een waterpiestol, het meren deel met een luchtbuks, mensen met de groter honden zo als herders en rottweilers met een opgevoerde luchtbuks en jij loopt met 4 echte geweren!

En het is volkomen normaal dat mensen zegen " die geweren, nou doe maar niet"

Daarbij was dit topic geen aanval op jullie soort honden maar op het gedrocht wat sommigen er van maken, wat zij ook een ras noemen ondanks dat het net zo als jullie ras niet erkent is.
En wat wel en niet een ras is hebben we met zijn alleen afspraken overgemaakt, het zelfde als wat we met zijn allen met wetten doen.
Een groep mensen kan wel roepen dat iets een wet is omdat zij dat met zijn alleen na leven maar zo lang het niet offiesieel vast geled word is het gewoon geen wet!
Daar is niks discriminerende of gemeen of onrechtvaardig aan, het is gewoon zo als het werkt!
WhitneyBlue
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Martine-Tom schreef:Ik ken de andere kant ook, niet omdat ik zelf een vechthond heb gehad maar wel omdat ik in den beginne naiever was en Tom wel bij vechthonden liet mits baas verantwoordelijk en blabla.
Ik weet dat ze voor mensen enorm lief zijn, dat ze ook naar andere honden best acceptabel gedrag kunnen vertonen, en ik weet ook dat ze als een blad aan de boom om kunnen slaan.
Tom speelde met Diva, een rednose pittje, lief ding, er komt een jr aanlopen die Tom eng vind, Tom begint te keffen, Diva stopt in dr spel, je ziet haar blik verstrakken van Tom naar de jr in de verte (gzd kent deze baas zijn hond en staat ze onder apel dus werd ze op dit moment terug gehaald en aangelijnd) dit alles in tijd van 2 of 3 seconden.
Layla, een kruising vechthond die ik vanaf 8 weken kende, tijdens de pubertijd zag je haar al wat streken krijgen en sinds die tijd is ze volledig onbetrouwbaar, niet met Tom, die ziet ze blijkbaar als eigen maar wel naar alles wat ze niet voor dr puberteit kende of alles wat met een verkeerd oog naar Tom keek. Daar vloog ze gewoon in, voor de kill.

Muilkorven lijkt mij een prima idee, ik zou me veel veiliger voelen als elke vechthond gemuilkorft zou lopen, en als dat in zou houden dat dat voor alle honden, incl de mijne zou gelden...mij inmiddels best, maar de wildgroei aan vechthonden en problemen met de vechthonden en de ontkenning van de baasjes ben ik meer dan spuugzat.

Test zie ik niks in, gaat toch niet gehandhaafd worden, X legt de test af, koopt 3 honden en verkoopt er 2 gewoon weer door aan mensen zonder licentie, geen ziel die daarop gaat letten.
En daarom lopen mijn honden dus niet te pas en te onpas los. Alleen op omheinde stukken, en op de renbaan. Gewoon omdat ik niet andermans honden in gevaar wil brengen of de eigenaren ervan een angstig/nerveus gevoel wil geven. Ookal zijn 3 van mijn honden zo rustig :)
Muilkorf heb ik geen probleem mee. Mn jongste loopt geregeld met een korfje omdat ze deze ook om moet met racen, ze bijt namelijk in de ijzeren motor en dat kost haar, haar prachtige tandjes :) heb dus echt niets tegen een korf hoor.
In grote lijnen denk ik als eigenaar van meerdere vechthonden, hetzelfde als jullie.

Plaats reactie