Barefoot schoenen
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: BPWR barefoot schoenen
Ze zijn leuk! Veel plezier ermee 
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Daar ga je geen spijt van krijgen! Succes en veel plezier ermee, ze zijn leuk!
Ben benieuwd of het dragen van barefoot op termijn ook zou gaan helpen tegen koude voeten... * iets met betere doorbloeding * of is dat een vreemde gedachte? 
Nee hoor dat is geen vreemde gedachte. Bij mij is dat zeker het geval, en naar ik gehoord heb bij anderen ook. Het is wel belangrijk om in de winter, als je hele dunne minimalistische schoentjes draagt, je onderbenen en enkels goed warm te houden. Ik draag dan altijd wollen beenwarmers. Ik heb geen last van koude voeten gehad!Raaf schreef:Ben benieuwd of het dragen van barefoot op termijn ook zou gaan helpen tegen koude voeten... * iets met betere doorbloeding * of is dat een vreemde gedachte?
Dan ga ik er serieus over nadenken. Loop het liefst op blote voeten en/of op wollen sokken, maar ze zijn altijd koud, vandaar...Doranto schreef:Nee hoor dat is geen vreemde gedachte. Bij mij is dat zeker het geval, en naar ik gehoord heb bij anderen ook. Het is wel belangrijk om in de winter, als je hele dunne minimalistische schoentjes draagt, je onderbenen en enkels goed warm te houden. Ik draag dan altijd wollen beenwarmers. Ik heb geen last van koude voeten gehad!
Leuk Hanna! ( vond dat ook de leukste op je wishlist)
Hopelijk heel lang plezier ermee
+1!Kaio schreef:Leuk Hanna! ( vond dat ook de leukste op je wishlist)
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb ook minder last van koude voeten op barefoot schoenen. Je gebruikt toch meer spieren, denk ik. Althans, ik heb als ik overschakel van winterse met iets meer zool naar de echte mini's toch altijd weer wat spierpijn in mijn voetenRaaf schreef:Ben benieuwd of het dragen van barefoot op termijn ook zou gaan helpen tegen koude voeten... * iets met betere doorbloeding * of is dat een vreemde gedachte?
Interessant toch...Siberienne schreef:Ik heb ook minder last van koude voeten op barefoot schoenen. Je gebruikt toch meer spieren, denk ik. Althans, ik heb als ik overschakel van winterse met iets meer zool naar de echte mini's toch altijd weer wat spierpijn in mijn voeten
- -Annemarie-
- 5-sterren

Veel plezier met de schoenen, Hanna! 
Ik ben eens benieuwd of er ook schoenen zijn die tussen "gewone" schoen en barefoot schoen inzitten?
Als soort van overgangsperiode....Iemand daar ervaring mee of iemand die wat merken/type schoenen in die categorie weet?
Als soort van overgangsperiode....Iemand daar ervaring mee of iemand die wat merken/type schoenen in die categorie weet?
Ik denk dat dat in principe alle schoenen kunnen zijn zonder voetbed, zonder hak en met een soepele zool.zurca schreef:Ik ben eens benieuwd of er ook schoenen zijn die tussen "gewone" schoen en barefoot schoen inzitten?
Hoe dunner en soepeler de zool, hoe meer gevoel met de ondergrond en hoe meer het naar 'op blote voeten lopen' toe gaat.
Oja, ze moeten wel wijd genoeg zijn (nergens knellen)
-
src_esther
- 5-sterren

Oh, da's wel interessant. Dank voor het plaatsen.Kaio schreef:![]()
Ik zie wel dit
https://www.barefootandmore.nl/correct-toes.html
Denk ik ooooooh handig ik heb mijn een na laatste kleine teen die altijd ettert zeg maar, lijkt me heerlijk tenen spreiden
Ik heb vrij jong een operatie gehad aan een van mijn voeten omdat ik op een gegeven moment niet langer dan 30-45 minuten kon lopen door hallux valgus (ben erfelijk belast). Het komt gewoon terug en mijn andere voet gaat ook niet goed. Het meest bizarre vond ik dat mij werd verteld dat er geen middelen/oefeningen zijn om het te voorkomen/verbeteren toen ik ernaar informeerde.
- -Annemarie-
- 5-sterren

zurca schreef:Ik ben eens benieuwd of er ook schoenen zijn die tussen "gewone" schoen en barefoot schoen inzitten?
Precies dit.Doranto schreef:Ik denk dat dat in principe alle schoenen kunnen zijn zonder voetbed, zonder hak en met een soepele zool.
Hoe dunner en soepeler de zool, hoe meer gevoel met de ondergrond en hoe meer het naar 'op blote voeten lopen' toe gaat.
Je kunt googelen op zero drop. Sommige trailschoenen zijn ook geschikt. Bij goede websites staat de hakhoogte (het aantal mm drop) er bij.
Wat Doranto al zegt: geen hoogteverschil tussen de voorvoet en de hak (zero drop) en breed bij de voorvoet.
Doranto schreef:Ik denk dat dat in principe alle schoenen kunnen zijn zonder voetbed, zonder hak en met een soepele zool.
Bedankt voor jullie reactie!-Annemarie- schreef:Precies dit.
Je kunt googelen op zero drop. Sommige trailschoenen zijn ook geschikt. Bij goede websites staat de hakhoogte (het aantal mm drop) er bij.
Wat Doranto al zegt: geen hoogteverschil tussen de voorvoet en de hak (zero drop) en breed bij de voorvoet.
Ik zal eens gaan zoeken. Ik loop bijna altijd, hele dagen, op mijn stevige wandelschoenen (Hanwag). Zou best graag barefootschoenen willen maar ben beetje bang dat die overgang zo groot is dat ik de schoenen al snel aan de kant gooi